קריאה בארצות הברית לפתוח בחקירה נגד אפל וגוגל בשל גניבת נתונים על ידי יישומים

סנטור מהמפלגה הדמוקרטית קורא לרשות הסחר הפדראלית לחקור דיווחים על כך שיישומים למערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד גורמים לגניבת תמונות ופרטים של אנשי קשר ולפרסום החומרים באינטרנט ● "כאשר מצלמים תמונה פרטית, במכשיר טלפון פרטי, היא חייבת להישאר פרטית", כתב הסנטור לרשות

הסנטור צ'רלס שומר מהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית קרא לרשות הסחר הפדראלית (FTC) לפתוח בחקירה נגד אפל (Apple) וגוגל (Google) בעקבות דיווחים על כך שיישומים למערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד (Android) גורמים לגניבת תמונות ופרטים של אנשי קשר ולפרסום החומרים באינטרנט.

הקריאה של הסנטור מופיעה במכתב ששלח ל-FTC אתמול (א'), בעקבות ידיעה שפורסמה בניו-יורק טיימס (New York Times) ובה נטען שיישומים סלולריים יכולים לגשת לתמונות פרטיות של המשתמשים. הוא התייחס גם לדיווחים שהתפרסמו בחודש שעבר ועל פיהם יכולים יישומים למערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד להעלות את כל ספרי הטלפונים של המשתמשים ולשמור את השמות, מספרי הטלפון וכתובות הדואר האלקטרוני בשרתי החברה שפיתחה את היישומים.

"פעולות אלה חורגות חריגה משמעותית מההסכמה וההבנה של המשתמשים שמתקינים את היישומים במכשירי הטלפון או מחשבי הלוח שלהם, וכאשר המשתמשים מאשרים גישה לנתונים, אין ספק שהם לא מתכוונים להתיר שימושים כאלה", ציין שומר במכתב. הוא הוסיף, כי לדעתו חורגים שימושים אלה מהסכם הפיתוח עבור הפלטפורמות של אפל וגוגל, "אך לא נראה שתנאי ההסכם נאכפים או שמתנהל מעקב אחר העמידה בהם".

לפיכך, כתב שומר, "יש לדרוש מהיצרניות של הטלפונים החכמים לנקוט באמצעים הנחוצים כדי להבטיח שיישומים מצד שלישי אינם פוגעים בפרטיות המשתמשים באמצעות גניבה של תמונות או פרטים שהמשתמשים לא התכוונו לשתף עם הציבור הרחב". על פי שומר, ליצרניות הטלפונים צריכה להיות מחויבות לשמור על הפרטיות של לקוחותיהן. "כאשר מצלמים תמונה פרטית, במכשיר טלפון פרטי, היא חייבת להישאר פרטית", ציין במכתב.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים