ארצות הברית: קורבנות הטורנדו נעזרים בפייסבוק כדי לגייס סיוע

תושבים ממקומות בארצות הברית שסופות הטורנדו האחרונות זרעו בהם הרס השתמשו ברשתות החברתיות על מנת ליצור קשר זה עם זה, לשתף מידע ולתאם את מאמצי הסיוע ● הם הקימו קבוצות בהן חיפשו, בין היתר, מזון ובקבוקים לתינוקות, יריעות ברזנט וחולצה במידה XXL ● אחד התושבים באזור כתב ש-"הדאגה וההתגייסות ממחישים את הפנים היפות של רשת האינטרנט"

תושבי הקהילות במערב התיכון של ארצות הברית שנפגעו מסופות הטורנדו שזרעו הרס באזור ביום ו' נעזרים ברשתות החברתיות כדי ליצור קשר זה עם זה, לשתף מידע ולתאם את מאמצי הסיוע.

בשרשרת של סופות הטורנדו המהירות, שלוו בסופות רעמים רבות עוצמה והכו באזור זה ובמפרץ מכסיקו, נהרגו ביום ו' לפחות 39 בני אדם. רבים אחרים נותרו ללא קורת גג ונאלצו למצוא מזון, בגדים ומחסה.

התקלות ברשתות הטלפונים והחשמל הקשו על מאמצי הסיוע ועל פינוי ההריסות, אך דפי הפייסבוק (Facebook), שאליהם ניתן לגשת בטלפונים סלולריים ובמחשבים, התגלו כאמצעי יקר ערך עבור התושבים והמחלצים.

חברי הקהילה הבפטיסטית בקנטאקי הקימו קבוצה בפייסבוק ובה ביקשו לתרום פנסים, בקבוקים לתינוקות, מזון לתינוקות, חיתולים ופריטים נוספים. "חבר הקהילה שלנו נותר רק עם הבגדים שעל גופו. מבקשים לתרום מכנסיים במידה 46 וחולצה במידה XXL", צוין באחת ההודעות שפורסמה בקבוצה. טימותי אנקן, אחד התושבים באזור, כתב ש-"הדאגה וההתגייסות ממחישים את הפנים היפות של רשת האינטרנט".

בעיירה לונדון הסמוכה לקנטאקי נאספו עשרות מתנדבים וניסו לארגן תרומות של פיצות לרעבים. הת'ר ריינולנדס, אחת הסייעות הרפואיות במקום, קראה בדף הפייסבוק שלה לתרום כפפות שיגנו מפני הקור, יריעות ברזנט לאיטום קירות וקופסאות פלסטיק לשמירת חפצי ערך שנמצאו פזורים ברחובות.

פול צ'וואן, אחד התושבים באזור, סיפר ש-"בימים האחרונים נעזרנו בפייסבוק כדי לברר מי בריא ושלם ומי לא, לנסות לאתר נעדרים ולהתעדכן באירועים. הקבוצות הרבות שהתארגנו ברשת המחישו לנו שאנחנו לא לבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים