המונה ליזה מחייכת: מוזיאון הלובר הטמיע מערכת לניהול מבנים של יבמ

מדובר במערכת ניהול חכמה לייעול השליטה, התחזוקה והאבטחה של כל בנייני המוזיאון הענק, ששוכן בכמה ארמונות במרכז פריז וריכז אליו ב-2011 קרוב לתשעה מיליון מבקרים ● היא העבירה אליה את ניהולן של יותר מ-65 אלף משימות תחזוקה ותיקונים, שהיה מתקיים עד כה על גבי ניירות

הענק הכחול מסייע למיליונים לראות את החיוך של המונה ליזה: מוזיאון הלובר בפריז הטמיע מערכת לניהול מבנים של יבמ (IBM) – כך נחשף במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת כנס Pulse2012, שמתקיים השבוע במרכז הכנסים במלון MGM בלאס-ווגאס. הכנס נערך תחת המוטו "עסקים ללא גבולות", בהשתתפות יותר מ-8,000 איש מ-79 מדינות – לקוחות ושותפים עסקיים של החברה.

במסגרת הפרויקט, התקין מערך ה-IT במוזיאון במהלך 2011, בשיתוף אנשי יבמ, את מקסימו (Maximo), מערכת לניהול מבנים של הענק הכחול. מדובר במערכת ניהול חכמה לייעול השליטה, התחזוקה והאבטחה של כל בנייני המוזיאון הענק, ששוכן בכמה ארמונות במרכז פריז.

על מנת לשמור ולהגן על אלפי שכיות החמדה ואוצרות האומנות של המוזיאון – ובראשם, כמובן, ציור המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י – מתבצעות מדי שנה יותר מ-65 אלף משימות תחזוקה ותיקונים. התוכנה שהותקנה מאפשרת לצוות הלובר לייעל את תהליכי התחזוקה, לשפר את השירות למבקרים ולצמצם את הצורך בסגירת אולמות תצוגה לצורך עבודות תחזוקה. היא פועלת בזמן אמת ומבטיחה מיטוב של ביצוע משימות הניהול.

דייב ברטלט, סגן נשיא פתרונות תעשייה ביבמ ומנהל תחום בנייניםהלובר הוא המוזיאון האירופי הזוכה למספר הגדול ביותר של מבקרים: 8.8 מיליון חובבי אומנות הגיעו אליו ב-2011. עד להתקנת התוכנה נאלץ צוות התחזוקה של המוזיאון להשתמש בתהליכים ידניים ולנהל את ההתקשרות עם מאות קבלני משנה בתכתובות נייר. על מנת לשמור על זמינות מרבית של הגלריות לביקורים, החליט המוזיאון להעביר זאת למערכת ממוחשבת. התוכנה שהוטמעה מספקת בסיס נתונים משולב אחד שנגיש לצוות המוזיאון ומסייע בנראות של תכנון תהליכים ומעקב אחריהם – החל מתכנון גלריות דרך עבודות ניקיון, תחזוקה ופינוי פסולת, ועד לניהול מערכות מיזוג האוויר, החימום, המעליות, התאורה ומערכות הנעילה של יותר מ-2,500 דלתות ברחבי המוזיאון.

יצוין, כי המערכת קולטת מידע ממספר גדול של מערכות קיימות ומספקת תמונה מקיפה בזמן אמת של מכלול הנכסים הפיזיים המרכיבים את המוזיאון ושל התהליכים המתבצעים לתחזוקת הנכסים הללו. התוכנה מספקת תחזיות ביצועים ומעריכה את אמינות הפעולה של מערכות ורכיבי ציוד, על מנת לאפשר תכנון מראש של משימות תחזוקה מונעת או החלפת פריטי ציוד המתקרבים לסוף חייהם.

לדברי דייב ברטלט, סגן נשיא פתרונות תעשייה ביבמ ומנהל תחום בניינים, "טכנולוגיית ניהול הבניינים של יבמ מיועדת למבנים מכל סוג – ממוזיאונים ועד לבנייני משרדים, מחסנים, מפעלים, תחנות כוח, מעבדות, קמפוסים, דירות, חנויות וכן הלאה". הוא הוסיף, כי "השימוש בכלי הניהול הללו מאפשר לחסוך בעלויות התכנון הראשוני, לנהל באופן יעיל את מלאי הציוד והמערכות המהווים חלק מהמבנה ולתחזק את התשתיות ברמת המבנה הבודד, הקמפוס או המרחב העירוני".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים