דו"ח: מכשירי iOS מעבדים קוד HTML 5 בקצב מהיר פי שלושה ממכשירי אנדרואיד

המבחנים שערכה Spaceport.io, העוסקת במשחקים חברתיים, כללו מדידות מהירות ותנועה של תמונות, ונועדו לדמות הפעלה של משחקים והצגת אנימציה ● במקומות הראשונים: מחשבי ה-iPad 2 ומכשירי ה-iPhone 4S

מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה iOS של אפל (Apple) מעבדים קוד בשפת HTML 5 מהר יותר ממכשירים המצוידים במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) – כך עולה ממבחן שערכה Spaceport.io, העוסקת במשחקים חברתיים. קצב העיבוד של מכשירי iOS היה מהיר פי שלושה מזה של מכשירים המצוידים במערכת ההפעלה אנדרואיד, בשורה של מבחנים שכללו מדידות מהירות ותנועה של תמונות, ונועדו לדמות הפעלה של משחקים והצגת אנימציה.

למקום הראשון הגיעו מחשבי ה-iPad 2, שעיבדו כ-326 עצמים נעים. את המקום השני השיגו מכשירי ה-iPhone 4S, שעיבדו כ-250 עצמים נעים. מכשיר ה-Galaxy Nexus של סמסונג (Samsung), עם מערכת אנדרואיד 4, הגיע למקום השלישי עם 147 עצמים נעים. עוד עולה מהמבחן, כי מכשיר ה-Droid 2 של מוטורולה (Motorola) התקשה להציג יותר מעצם נע אחד על המסך בקצב של 30 פריימים לשנייה, בעוד שאפילו מכשיר iPhone 3G S, המיושן יחסית, טיפל היטב ב-53 עצמים נעים על המסך בקצב של 30 פריימים לשנייה.

גם טאבלטים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד היו רחוקים מלהשתוות למחשבי iPad 2: הטאבלט Galaxy Tab 10.1 של סמסונג השיג תוצאה של 65, לעומת ה-Eee Pad Transformer של אסוס (Asus), שרשם תוצאה של 48. הטאבלט Kindle Fire של אמזון (Amazon) השיג  25 במבחן, כאשר את ההישג המרשים ביותר קוטף הטאבלט Blackberry Playbook של RIM, שרשם תוצאה של 85 – הישג העולה על כל מכשירי אנדרואיד.

שפת HTML 5, אשר משלבת בין סגנונות CSS, קוד ג'אווה-סקריפט (JavaScript) וטכנולוגיות נוספות, זוכה לחסידים רבים בין מפתחי האינטרנט אשר אוהבים את היכולת לכתוב יישום בודד פעם אחת עבור פלטפורמות מרובות. בגוגל רואים בשפת HTML 5 מזה זמן רב את שפת התכנות החשובה הבאה, ואף זנחו למענה את טכנולוגיית Gears, שפותחה קודם לכן על ידי החברה. סטיב ג'ובס המנוח, מייסד אפל ומנכ"ל החברה עד שנת 2011, קרא אף הוא לאמץ תקנים פתוחים דוגמת HTML 5 כתחליף לטכנולוגיית פלאש (Flash) של אדובי (Adobe).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים