דו"ח: מיחשוב הענן ייצר 14 מיליון משרות חדשות עד 2015

מהמחקר, שנערך על ידי מיקרוסופט ו-IDC, עולה כי ההכנסות השנתיות מטכנולוגיות הענן צפויות להסתכם ב-1.1 טריליון דולרים עד 2015 ● המרוויחים העיקריים: מגזרי המדיה, הייצור והבנקאות ● ג'ון גנץ, סגן נשיא IDC: "שווקים מתפתחים ועסקים קטנים יכולים ליהנות מגישה לאותם יתרונות שמעניקים ענני המיחשוב למדינות מפותחות וארגונים גדולים"

טכנולוגיות של ענני מיחשוב ייצרו קרוב ל-14 מיליון משרות בענף ההיי-טק ובתחומים נלווים עד שנת 2015 – כך על פי מחקר חדש של מיקרוסופט (Microsoft) ו-IDC. עוד עולה מהמחקר, כי ההכנסות השנתיות מטכנולוגיות ענן באותה שנה צפויות להסתכם ב-1.1 טריליון דולרים.

"במרבית הארגונים יהיו ענני המיחשוב הבחירה הטבעית, נוכח יכולתם לקדם חדשנות וגמישות במיחשוב, להפחית את עלויות ההון ולסייע בהפקת הכנסות שעולות פי כמה וכמה על ההשקעות", אמר ג'ון גנץ, מנהל מחקר ראשי וסגן נשיא בכיר ב-IDC. "למרות שענני המיחשוב נתפסים בטעות כגורם שמצמצם את מספרן של המשרות, הרי שהאמת היא שהם מקומות עבודה ביבשות רבות ובארגונים מכל סדר גודל. זאת, משום שבשווקים מתפתחים, בעיירות קטנות ובעסקים קטנים יכולים ליהנות מגישה לאותם יתרונות שמעניקים ענני המיחשוב למדינות מפותחות ולארגונים גדולים".

לפי המחקר, טכנולוגיות הענן יוצרות משרות חדשות במספר דרכים. דרך אחת היא גיוס ישיר של עובדים על ידי חברות מיחשוב ומחלקות מיחשוב, שמפתחות טכנולוגיות ענן ומקימות תשתיות. כמו כן, מהמחקר עולה כי טכנולוגיות הענן יוצרות משרות גם משום שהן מפשטות את המיחשוב ומאפשרות לחברות להקדיש פחות משאבים לתחזוקה והטמעה, ויותר משאבים לפרויקטים אסטרטגיים שמקדמים את צמיחתן.

"בארגונים מאמצים את ענני המיחשוב על מנת לצמצם את הזמן והתקציבים שדורשות המערכות המסורתיות ולחסוך את השדרוגים השוטפים, דבר שמאפשר להקצות יותר זמן ותקציבים לפרויקטים חדשניים", הוסיף גנץ.

מרבית המשרות החדשות בתחום של ענני המיחשוב ייווצרו בענפי התקשורת, הייצור והבנקאות. במגזר הבנקאות, למשל, עתידים ארגונים רבים ליישם ענני מיחשוב פרטיים, משום שסוגיות שקשורות באבטחה מונעות שימוש בענני מיחשוב ציבוריים. שווקים מתפתחים יהיו אחראים לגידול המשמעותי ביותר במספר המשרות שקשורות לענני המיחשוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    רוב המשרות אינן משרות חדשות אלא משרות חלופיות לרגל גל הפיטורים\צמצומים אשר מתחיל להתהוות בתחום המחשוב עקב מעבר לסביבת "ענן". הבעיה העיקרית שישראל לא מהווה אטרקציה לחברות ה"ענן", ולפיכך צפויה פגיעה בכלכלית ומהותית בתחום המחשוב בישראל...

אירועים קרובים