לואיס מורנו קמפוס, אורקל: "צמד המילים Big Data מטעה ויוצר בלבול רב; חשוב להבין במה מדובר"

"אם אתה, כארגון, צריך להתמודד עם מידע גדול מאוד, מגוון מאוד, בעל קצב גידול מהיר ובעל ערך לא אחיד - אתה משתייך לקטגוריית ה-Big Data", הסביר קמפוס - ארכיטקט מערכות מהונדסות ארגוניות בחטיבת הטכנולוגיה של אורקל באזור EMEA, בכנס ה-Big Data של אנשים ומחשבים ● חגי שחר, LivePerson: טכנולוגיה היא לא העיקר - אלא התוצאה הסופית ● מיכאל כגן, מלאנוקס: כדי להשיג תוצאות טובות ב-Big Data, צריך קודם כל מהירות עבודה

"חשוב להבין מה עומד מאחורי צמד המילים Big Data, שמטעה לא מעט ויוצר בלבול גדול בקרב הלקוחות", אמר לואיס מורנו קמפוס, ארכיטקט מערכות מהונדסות ארגוניות בחטיבת הטכנולוגיה של אורקל (Oracle) באזור EMEA. לדבריו, "תחום ה-Big Data עלה מתוך צורך של לקוחות רבים, הנאלצים להתמודד עם מידע מגוון ממקורות שונים. אפשר להיכנס לקטגוריית ה-Big Data אם אתה, כארגון, צריך להתמודד עם מידע גדול מאוד, מגוון מאוד, בעל קצב גידול מהיר ובעל ערך לא אחיד. בכל מקרה, ולא משנה באיזה פתרון נשתמש, הרעיון הוא לאפשר ללקוח להשתמש בכל המידע שיש ברשותו, מובנה ולא מובנה, בכדי לספק תמונה כוללת ואחידה לגבי מצב הארגון, לצורך קבלת החלטות מושכלות על בסיס מידע אחוד"

קמפוס אמר את הדברים בכנס ה-Big Data שנערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים. את הכנס הנחה העורך הראשי של הקבוצה, יהודה קונפורטס.

לטענתו של קמפוס, הרבה מאוד לקוחות לא מזהים עדיין את הצורך בפתרון Big Data, למרות שבשנים האחרונות היחס בין המידע המובנה למידע הבלתי מובנה, נוטה לזה השני. "מחקרים מראים, כי עד שנת 2020 יעמוד היחס בין המידע המובנה לזה הלא מובנה על 1:9, כלומר ש-90% מהמידע יהיה לא מובנה. המשמעות היא שבכדי לקבל החלטות נכונות ובכדי שאפשר יהיה לנתח את המידע מכלל המערכות, אנו נהיה חייבים ליישם פתרון Big Data כזה או אחר, שיאפשר למזג את כלל הנתונים במערכת אחת לצורך ניתוח והפקת דוחות".

חגי שחר, מנהל שירותי מידע ב-LivePerson. צילום: קובי קנטורקמפוס ציין, כי אורקל הכריזה לפני מספר חודשים על מכונת Big Data משולבת חומרה ותוכנה, שתוכננה במיוחד לצורך איסוף, ארגון וניהול נתונים מובנים ולא מובנים. הפתרון, הוסיף, כולל מערכות מוכרות ו-ותיקות, כגון תוכנת הקוד הפתוח Hadoop, לצד כלים שאורקל פיתחה במיוחד בכדי שארגונים לא יצטרכו "להמציא את הגלגל". לדבריו, "מניסיון ושיחות עם לקוחות נראה, כי הטמעת פתרון המורכב מהרבה מאוד פתרונות נישה, הופך את הפרויקט למסובך ומוריד את סיכויי ההצלחה שלו. אורקל יכולה לעזור בכך עם פתרון כולל ואינטגרטיבי, המטפל בכל ההיבטים של הנושא".

חגי שחר, מנהל שירותי מידע ב-LivePerson, הזכיר שלא הטכנולוגיה היא העיקר, בסופו של דבר, אלא התוצאה הסופית. "יש הרבה מאוד מידע שצריך ללעוס ולהביא אותו למצב שבו אפשר לעשות איתו דברים. צריך לקחת את המידע, להסיק ממנו מסקנות ולהציג אותו בצורה ויזואלית. מטרתנו היא לא רק לאסוף את המידע, אלא גם לפעול באמצעותו באופן שיספק תוצאות. המידע נכנס למערכת שלנו לפי חוקים עסקיים ואנחנו מעבדים אותו. אין לנו שום בעיה עם מוצרים בקוד פתוח".

מיכאל כגן, ה-CTO של מלאנוקס. צילום: קובי קנטורמיכאל כגן, ה-CTO של מלאנוקס, הזכיר שכדי להשיג תוצאות טובות בשטח ה-Big Data, צריך קודם כל מהירות עבודה. "תקשורת יעילה יותר עוזרת ליישם פתרונות Big Data באופן יעיל יותר. אנחנו השקענו מאמצים שהרשת לא רק תהיה מהירה יותר, אלא גם יעילה יותר. פיתחנו את UDA, שהם פלאגים שנכנסים ל-Hadoop, ואנחנו משתמשים בהם כדי לאפשר מעבר יעיל יותר בין היישום לשירותי הרשת. ככל שהרשת יותר מהירה, כך השימוש ב-Big Data טוב יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים