יריד התעסוקה של אנשים ומחשבים: הביקוש לעובדים הולך וגדל

"השוק הופך יותר בררני ומחפש אנשים איכותיים עם ניסיון", אמרה נירית עמר ממלם-תים ● לדברי גלית קון, מנהלת משאבי האנוש ב-F5, השוק חיובי. "אנחנו מגייסים עובדים ומקבלים הרבה קורות חיים" ● לירון קלמן זמיר, רכזת הגיוס של נס טכנולוגיות: "השוק הזה פועל בגלים, וכרגע אנחנו נמצאים בחלק העולה של הגל"

אם לשפוט על פי יריד התעסוקה שערכה הבוקר (ג') קבוצת אנשים ומחשבים במתחם אבניו שבקריית נמל התעופה, הרי שהביקוש לעובדים בשוק ה-ICT רק הולך וגדל. יעל נחמיאס מטלדור אמרה, כי "ניכרת התעוררות בגזרת חיפושי העבודה, אבל יש גם עליה בביקושים לעובדים לעומת השנה שעברה. גם בטלדור רואים את העליה הזו בביקושים, בעיקר למהנדסי חומרה ואנשים בעלי ניסיון. אנחנו מחפשים עובדים בעיקר בתחום הקמת פרויקטים למערכות תקשורת ואבטחת מידע, יועצים ופיתוח מערכות תוכנה".

מיטל שלזינגר – מנהלת הגיוסים באופיסופט, ועדי סמו – רכזת גיוס בחברה, אומרות כי "בחודשיים האחרונים רואים עלייה בביקוש לעובדים. עם זאת, הביקוש לעובדים היום הוא נמוך משהיה בשנה שעברה. אנחנו מחפשים עשרות עובדים, בעיקר מפתחי BI ואנשי פיתוח באופן כללי. מאחר שאנחנו פועלים בתחום נישה, אנחנו חייבים להיות יצירתיים בחיפוש עובדים, כמו למשל דרך רשתות חברתיות".

לדברי אורית אלמלך מחטיבת היועצים ומערך הגיוס של One1, "השוק רגוע יחסית. עם זאת, ב-One1 אנחנו רואים מגמה הפוכה ונמצאים בתנופת גיוס שלא היתה זה שנים. אנחנו מחפשים אנשי מקצוע בכל התחומים, בהם ERP, אורקל, מיקרוסופט, BI, חומרה, סיסטם ותשתיות. אני צופה שתנופת הגיוס ב-One1 תמשך כל השנה, כהמשך ישיר לגידול החברה שנובע מצמיחה אורגנית ורכישת חברות".

נירית עמר ממלם-תים אמרה, כי "השוק הופך יותר בררני ומחפש אנשים איכותיים עם ניסיון. פחות רואים את ה-'הייפ' המטורף שהיה בשנים קודמות. במקביל, רואים גם הרבה יותר עובדים שמגישים קורות חיים מבעבר. הביקוש הוא בעיקר לאנשי תוכנה עם ידע ב-Dynamics CRM, אנשי ג'אווה (Java), אנשי BI, מנתחי מערכות ומנהלי פרויקטים. אנחנו חוגגים השנה 60 שנה ונראה שהרבה עובדים מחפשים מקומות יציבים ובטוחים ופחות חברות בעלות סיכון גבוה. במלם-תים יש לנו כרגע יותר מ-500 מישרות פתוחות שיכולות להתאים למועמדים טובים. באשר לתנאי ההעסקה, העובדים דורשים תנאים כמו בעבר – הם עדיין לא חשים את הבררנות של השוק".

"שוק העבודה משדר כיום תחושה של אי ודאות", אמר שחר אשר מג'וב קליק (Job Click). "פרויקטים רבים נמצאים במצב של אי ודאות וחברות לא בטוחות בצעדים הבאים שלהן. המקצועות שאנחנו רואים בהם את מירב הביקוש מצד החברות, הם פיתוח תוכנה, Real Time ובדיקות QA. העובדים מחפשים בדרך כלל תפקידים הכוללים ניהול פרויקטים וניתוח מערכות מידע".

גלית קון, מנהלת משאבי האנוש ב-F5: "אנחנו מרגישים שהשוק חיובי. אנחנו מגייסים עובדים ומקבלים הרבה קורות חיים. המועמדים הטובים נחטפים מיד וקשה למצוא אותם. ב-F5 אנחנו מחפשים בעיקר מפתחי תוכנה, מהנדסי תוכנה ובוגרים מצטיינים. מגיעים אלינו לא מעט חסרי ניסיון ומנגד גם לא מעט אנשים בעלי כישורי יתר (Over Qualified), לצד עובדים מתחומים אחרים. לצערי, אנחנו נאלצים לדחות את הפניות שלהם".

"רואים כיום יותר ויותר מפוטרים, אבל מצד שני, יש עדנה למהנדסי מכונות, אלקטרוניקה, חשמל וכו', שזה התחום שמעניין אותנו", אמרה ויויאן ברמן, מנהלת משאבי אנוש באורביט FR. "אנחנו מחפשים אנשים בפינצטה. מגייסים רק את אלו שמאוד מתאימים לנו. על הדלת שלנו מתדפקים הרבה צעירים שמגיעים מהאוניברסיטה, אבל אנחנו לא עושים הסבות, ומחפשים בעיקר אנשים עם ניסיון. אין אצלנו מגבלת גיל. ברור לנו שאנשים בדרך כלל לא נולדים עם ניסיון, ולכן אנחנו שמחים לקבל גם אנשים בגיל 65".

לירון קלמן זמיר, רכזת הגיוס של נס טכנולוגיות, היתה אופטימית יותר. "אנחנו רואים גידול משמעותי בביקוש לעובדים מצד הלקוחות שלנו. צרכי החברות עלו ויש כיום ביקוש לעובדים, החל באנשי בדיקות ללא ניסיון, דרך מפתחי תוכנה ועד מנהלי פרויקטים. השוק הזה פועל בגלים, וכרגע אנחנו נמצאים בחלק העולה של הגל. גם בקרב העובדים רואים ביקוש גובר למשרות, ולא רק מצד מפוטרים. יש עובדים שעדיין עובדים בחברות אחרות, אבל מחפשים שינוי, קידום, שיפור בתנאים והסבה".

עומדים בתור כדי לשמוע על ההיצע ולהגיש טפסי קורות חיים. יריד התעסוקה של אנשים ומחשבים. צילום: קובי קנטור

לדברי דובי צ'יזיק, מנכ"ל מאיה מיקור חוץ וייעוץ, "השוק ציפה לביקושים נמוכים יחסית והוא מתאים עצמו. לכן יש התקררות קלה, אבל לא הייתי אומר שיש מיתון. חברות מחפשות עובדים בעלי ידע וניסיון בתחומים מאוד ספציפיים, כמו למשל איש QA עם ניסיון בביטוח. אנחנו רואים הרבה אנשים איכותיים שמעוניינים לשדרג את מעמדם ותפקידם. חלקם בעלי ניסיון צבאי ורלוונטי מאוד עבורנו. אנחנו מחפשים בעיקר מומחים בתחומי הסיסטם, התשתית, הטמעת פרויקטי יוניקס (UNIX), אחסון וגיבוי, תקשורת, אבטחת מידע וכל תחומי הפיתוח – בעיקר עובדים עם ניסיון במערכות פיננסיות".

נתנאל בן גיגי – ראש צוות גיוס ומשאבי אנוש ב-MIT, ומיכל משה – יועצת השמה בחברה, אמרו כי "השנה אמנם חלשה מעט, אבל עדיין צריך לגייס עובדים. אנחנו עושים הסבות כדי להתאים את העובדים לצרכים. MIT עוסקת בעיקר בתחומי התוכנה ומערכות המידע בעולם האינטרנט. יש דרישה גבוהה למפתחים בתחום הג'אווה, ה-BI וכן בתחום התקשורת הניידת, ובעיקר לאפליקציות ל-iPhone, לאנדרואיד (Android) וכו'. ואין הרבה אנשים בעלי ניסיון בתחומים האלה. לחסרי ניסיון וחסרי תואר קשה לנו למצוא עבודה, אבל אנחנו עושים הסבות לבעלי תואר במדעים מדויקים. זוהי תקופה של אי וודאות, אבל תמיד חסרים בוגרי יחידת 8200 ובוגרי אוניברסיטאות".

רלי רז, רכזת גיוס של מרכזי התמיכה בכלנית כרמון: "אנו מרגישים האטה בשוק. אולי משום שאנחנו לפני פסח כשחברות נמצאות במצב סטטי. אין שינויים, אין ארגונים מחדש, אין פיטורים, אין תקנים חדשים ובהחלט האטה בפרויקטים חדשים – ולכן גם פחות מגייסים עובדים. מצד העובדים יש תמיד ביקוש לתפקידים בכירים. אנחנו מגייסים בעיקר אנשי תמיכה. לתפקידים בכירים נעדיף לקדם אנשים מבפנים".

עמירם קאופמן, מאמן בכיר ומנכ"ל Creating Career, אמר כי "אני מזהה הרבה אנשים שאין להם קריירה. הם הולכים לעבודה. מתגלגלים. אבל לא מחפשים תחום שמתאים להם, והם מתאימים לו. המסר שלנו הוא שאנשים צריכים לקחת אחריות על החיים שלהם ולבחור בצורה נכונה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים