אנגלה מרקל: "חייבים להשקיע בצמצום הפער הדיגיטלי על מנת לצאת מהמשבר"

"אנו חייבים להמשיך ולקדם את חדירת הפס הרחב. כ-50% מאוכלוסיית גרמניה מתגוררים באזורים כפריים, ועלינו להתגבר על הפער הדיגיטלי שנוצר בעקבות זאת", אמרה קנצלרית גרמניה בטקס הפתיחה של תערוכת CeBit ● לדבריה, חינוך הוא הדבר החשוב ביותר למדינה כמו גרמניה: "אנחנו צריכים להבטיח שנישאר תחרותיים לעומת אזורים אחרים בעולם"

"אוכלוסיית אירופה מהווה רק 7% מאוכלוסיית העולם, אך אחראית לכ-20% מהתמ"ג העולמי. עם זאת, האירופאים הולכים ומאבדים את התחרותיות. אנו חייבים להשקיע בצמצום הפער הדיגיטלי על מנת לצאת מהמשבר הזה", כך אמרה אמש (ב') קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בטקס הפתיחה של תערוכת CeBit, שנערכת השבוע בהנובר, גרמניה. לדבריה, "אנחנו טובים בהרבה תחומים, אבל בתחום ה-ICT יש לנו הרבה פערים לסגור. למשל, עלינו להשקיע יותר במו"פ. בנוסף, אנו חייבים להמשיך ולקדם את חדירת הפס הרחב. כ-50% מאוכלוסיית גרמניה מתגוררים באזורים כפריים, ועלינו להתגבר על הפער הדיגיטלי שנוצר בעקבות זאת".

לדברי הקנצלרית, חינוך הוא הדבר החשוב ביותר למדינה כמו גרמניה, וזה רלוונטי גם לאיחוד האירופי כולו. "אסור לנו לעצום את העיניים או לחשוש להיכנס לטריטוריה לא מוכרת. אנחנו צריכים להבטיח שנישאר תחרותיים לעומת אזורים אחרים בעולם. נדרשים לנו אנשים מיומנים ובעלי השכלה. עלינו לפרסם את המקצועות המדעיים ולדאוג שמיטב המוחות יעסקו בהם – גם אם זה לא קל. השורה התחתונה היא שאנחנו צריכים יותר מהנדסים ומדענים".

"CeBit היא תערוכה מדהימה", אמרה הקנצרלית מרקל. "היא מציגה, בין היתר, כיצד ה-IT שינה את פני המדינות המתפתחות. אנחנו שמחים שברזיל, השותפה שלנו, היא מדינה המעודדת מדע ללא גבולות. 100 אלף ברזילאים יצאו לאוניברסיטאות בחו"ל ואנחנו שמחים לארח את הסטודנטים שהגיעו אלינו. יותר ויותר קורסים בגרמניה מוצעים כיום באנגלית, מה שיגביר את הקשרים בין המדינות".

בענייני כלכלה, אמרה מרקל, כי אין חלופה לגוש היורו. "אנחנו צריכים לייצב אותו ולדאוג לנקוט בצעדים הנכונים. בנוסף, אנחנו חייבים לסמוך אחד על השני שכולם יבצעו את המוטל עליהם. עם זאת, באיחוד יש גם סולידריות, שמאפשרת לכל מדינה משתתפת ליהנות ולשגשג. גם כאן האמון חשוב. אנחנו, בגרמניה, מודעים לכך שזה נמנה על האינטרסים שלנו".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים