ח"כ רונית תירוש: "תלמידות מדירות עצמן מכיתות המחשבים – מסיבות חברתיות"

ח"כ תירוש אמרה את הדברים במהלך דיון של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שהיא עומדת בראשה, שעסק בקידום נשים במדע ובאקדמיה ● במהלך הדיון הועלו תוכניות שעורכים משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה להעצמת נשים שלומדות מדעים בבתי הספר ובאקדמיה ● לדברי ח"כ תירוש, התוכניות הללו הן "פתח לתקווה לשינוי מגדרי"

"בנות  מגיל חטיבת הביניים ואילך מדירות את עצמן מלימודים מכיתות המדעים, כולל המחשבים, בגלל סיבות חברתיות ולא עקב פערי ידע", כך אמרה ח"כ רונית תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. היא אמרה את הדברים במהלך דיון מיוחד שקיימה אתמול (ג') הוועדה לרגל יום האישה הבינלאומי, שעסק בקידום נשים במדע ובאקדמיה.

במהלך הדיון הועלו תוכנית של ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) להקל על נשים שרוצות לעשות את הפוסט דוקטורט שלהן בחו"ל להשתלב בעבודה לאחר חזרתן לארץ ותוכנית של משרד החינוך לקידום לימודי המדעים בקרב תלמידות. ח"כ תירוש אמרה, כי התוכניות הללו מביאות עימן "פתח לתקווה לשוויון מגדרי. אלה צעדים בכיוון הנכון". היא ביקשה שימונו בכל האוניברסיטאות יועצות בשכר למעמד האישה. ח"כ תירוש הוסיפה ואמרה, כי "יש לנקוט בצעדים אופרטיביים עד שנגיע לנורמה המניחה את דעתנו".

פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים, אמרה שהתופעה שלפיה תלמידות מדירות עצמן מכיתות המדעים מוכרת מזה שנים והייתה אפילו בימיהם של חתני פרס נובל כמו פרופ' עדה יונת. לדבריה, "ייתכן שהסיבה לכך היא החשש של הבנות מתחרותיות עם הבנים – תופעה שניתן לפתור על ידי כיתות נפרדות לבנות בעת לימודי המדעים". היא אף ביקרה את האקדמיה למדעים, שבראשה היא עומדת, ואמרה שזו "לא מהווה מודל מעודד, שכן יש בה מעט מאוד נשים".

משה ויגדור, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, ציין את התוכנית של ות"ת ליציאת נשים לפוסט דוקטורט ועידוד השתלבותן לאחר חזרתן לארץ. פרופ' מלכה חובב, חברת ות"ת, אמרה שעל אף שמאז 1990 יותר מ-50% מהסטודנטים לתואר שלישי הם נשים, מתגלה כאן "אפקט המספריים" – למרות שיעורן הגבוה בתארים המתקדמים, מספרן קטן ככל שהדרגה האוניברסיטאית עולה.

אושרה לרר ממשרד החינוך אמרה, כי בשנה שעברה השתתפו בתוכנית שעורך המשרד להעצמה לבנות שמבקשות ללמוד מדעים 40 אלף תלמידות. כמו כן, ציינה, הוכשרו אשתקד 450 יועצות להעצמת בנות למדע ואקדמיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים