חיל האוויר האמריקני הטמיע מערכת של יבמ לייעול צריכת האנרגיה ולניהול מבנים

המערכת מבוססת על תוכנה של טריריגה, חברה אותה רכשה יבמ בעבר, שמנהלת מבנים, כלי רכב, מסלולי המראה בשדות תעופה ותשתיות אחרות ב-170 אתרים של חיל האוויר האמריקני סביב העולם ● באמצעות המערכת יוכל החיל להפעיל פלטפורמה אחידה לניתוח נתונים אודות נכסי הנדל"ן וייעול תהליכי עבודה וקשרים עם ספקים המטפלים בנכסים האלה, לצד צמצום צריכת האנרגיה באלפי בניינים

חיל האוויר האמריקני יישם מערכת של יבמ (IBM) לייעול צריכת האנרגיה ולניהול תחזוקת תשתיות ונכסים.

ההכרזה על הפרויקט נעשתה במהלך יומו השני של כנס Pulse2012 שנערך השבוע בלאס-ווגאס. לכנס, שמתקיים במרכז הכנסים במלון MGM בעיר ההימורים, הגיעו יותר מ-8,000 משתתפים מ-79 מדינות – לקוחות ושותפים עסקיים של הענק הכחול. הוא נערך תחת המוטו "עסקים ללא גבולות".

המערכת מבוססת על תוכנה של טריריגה (Tririga), חברה אותה רכשה יבמ בעבר, שמנהלת מבנים, כלי רכב, מסלולי המראה בשדות תעופה ותשתיות אחרות ב-170 אתרים של חיל האוויר האמריקני סביב העולם. אלה משרתים את הפעילות הסדירה, מערך המילואים והמשמר הלאומי. לחיל האוויר האמריקני יש מחנות בשטח כולל של 40 אלף קמ"ר והוא כולל מבנים בשטח של 55.7 מיליון מ"ר. צריכת האנרגיה של החיל היא מהגבוהות בארצות הברית והיקפה מגיע ל-20 מיליארד דולרים בשנה.

הוראה נשיאותית מחייבת את כל גופי הממשל בארצות הברית להפעיל תוכניות ניהול נכסים, להתקין כלים למדידת ביצועים ולהבטיח ניהול יעיל של נכסים פדראליים לאורך כל מחזור חייהם. הוראות חקיקה אחרות דורשות מגופי הממשל לשפר את ניהול צריכת האנרגיה שלהם, לצמצם את השימוש במשאבי טבע, להקטין את פליטת המזהמים ולמזער את פליטת גזי החממה.

באמצעות המערכת שהוטמעה יוכל חיל האוויר האמריקני להפעיל פלטפורמה אחידה לניתוח נתונים אודות נכסי הנדל"ן וייעול תהליכי עבודה וקשרים עם ספקים המטפלים בנכסים האלה, לצד צמצום צריכת האנרגיה באלפי בניינים. הכלים הללו יאפשרו לחיל למדוד ולנהל את סביבת התפעול, המערכות הפיננסיות והביצועים הסביבתיים בדרך לייעול הפעילות הזאת.

מהענק הכחול נמסר, כי מאז שהוא השיק את מיזם הבניינים החכמים שלו, בפברואר 2010, בנתה החברה סל מקיף של פתרונות המשתלבים עם יישומי תוכנה למיכון של מערכות בבניינים, שמוצעים על ידי מספר גדול של ספקים. רכישת טריריגה ושילוב הפתרונות אותם פיתחה במסגרת חטיבת טיבולי (Tivoli) אפשרו, על פי יבמ, להאיץ את המיזם, באמצעות הצגת רובד חדש של בינה מתקדמת שמשפר את ביצועי הנדל"ן, ניהול הפרויקטים והמיזמים בתחומי התכנון והתפעול בני הקיימא.

מערכת טריריגה מסייעת בקבלת החלטות אסטרטגיות הנוגעות לשימוש בשטחים, הערכת חלופות במיזמי נדל"ן, הבטחת החזר גבוה יותר בפרויקטים למימון נדל"ן והערכת ההשפעות הסביבתיות של השקעות. שיפור היעילות בתפעול ובניהול נכסי נדל"ן חיוני במיוחד לארגונים המפעילים מספר גדול של אתרים. ההשקעה בנכסים אלה מהווה, בדרך כלל, ההוצאה השנייה בגודלה במאזני חברות, לאחר תשלום שכר לעובדים. הוצאות שכירות או רכש נדל"ן ותפעול בניינים עשויות להוות יותר מ-30% מההוצאה השנתית האופיינית לארגונים במגזרים שונים. 50% מההוצאות לאורך חיי הנכס עשויים לנבוע ישירות מהתפעול השוטף שלו.

עד היום, נאלצו מנהלי מתקנים ומנכ"לים רבים להישען על מוצרים שונים מתוצרת מגוון יצרנים, על מנת להבטיח מיטוב של תשתיות המתקנים שלהם, לנהל חוזי שכירות, לייעל את צריכת השירותים השונים ולעקוב אחר השימוש בשטחי הנדל"ן. כל מוצר המשרת מחלקה אחרת במסגרת הארגון אוגר כיום מידע במתכונת קניינית וייחודית לו, באופן שמקשה על שיתוף נתונים בין יחידות שונות במסגרת הארגון. תהליכים עסקיים הפרוסים לרוחב הארגון אינם יכולים להתבצע כראוי, כאשר היחידות השונות נשענות על כלי תוכנה נפרדים. על פי יבמ, שילוב כלי התוכנה של טריריגה במסגרת פתרונות ניהול הבניינים שלה "מאפשר לספק את החבילה המקיפה ביותר בתעשייה, לניהול מתקנים ונכסי נדל"ן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים