דוד בר, יבמ: "ה-Big Data יוביל למהפכה חברתית"

התפיסה של ארגונים תשתנה בעקבות ה-Big Data, אמר בר מחטיבת השירותים הגלובליים של יבמ ● לדבריו, "מה שחשוב הוא לא הטכנולוגיה אלא מה שעושים איתה ברמה העסקית"

"ה-Big Data יוביל לשינוי תפיסתי, למהפכה חברתית של ממש", כך אמר דוד בר מחטיבת השירותים הגלובליים של יבמ (IBM) בכנס Big Data. הכנס נערך אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. הנחה אותו העורך הראשי של הקבוצה, יהודה קונפורטס.

בר הציג בדבריו דמו שפותח במעבדות החברה לאיסוף מידע מרשתות חברתיות והסביר כיצד אפשר להגיע למסקנות מהמידע שנאסף. "ניתוח המידע המתקבל מציג את הכוונות שמתוארות בפירוש וגם בין השורות", אחר. "בעזרת המידע הזה אנחנו יכולים לבצע ניתוחי פרמטרים שונים, כשהשמיים הם הגבול. בשילוב של הניתוחים הללו אנחנו יכולים לבצע התאמות ברמת המיקרו ואז להציע פתרונות מדויקים וממוקדים".

יובל מלחי, מנהל בתחום סייבייס בנס פרו. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף, כי "אנחנו, ביבמ, מבצעים פרויקטים של Big Data במספר תחומים רבים ושונים, אבל מה שחשוב הוא לא הטכנולוגיה אלא מה שעושים איתה ברמה העסקית. אנחנו עוסקים ביישומים אנליטיים עסקיים וגם ביישומים תכנוניים ויש לנו תוצאות עסקיות מאוד מרשימות".

חיבור בין ה-Big Data לעולם הנתונים
יובל מלחי
, מנהל בתחום סייבייס (Sybase) בחברת נס פרו (NessPRO), התייחס לחיבור בין עולם ה-Big Data למחסני הנתונים ואמר, כי "נס פרו נותנת פתרונות מלאים לעולם ה-Big Data ומייצגת מספר כלים שהובאו לארץ בשנה האחרונה כדי לתת מענה לעולם הנתונים. בכנס אנחנו מציגים מוצר בשם EDMT שהוא, למעשה, ארכיון אנליטי של מסמכים ונתונים. הוא מאפשר לחפש בו זמנית בנתונים ובמסמכים של הארגון תוך קריאת נתונים בנפח שנע בין מיליוני רשומות ועד פטות של נתונים. המוצר עושה זאת במהירות של שניות. הוא עובד כיום במספר חברות גדולות ובמדינות, ומגיע לממדים עצומים, עם זמן תגובה אדיר".

שי הרמלין, מנהל מערכות בכיר בחטיבת Isilon Storage של EMC. צילום: קובי קנטורשי הרמלין, מנהל מערכות בכיר בחטיבת Isilon Storage של EMC, הציג מקרה לקוח בו שולבה המערכת שמציעה החברה ברשת הנתונים של חברת קלטורה (Kaltura). חברה זו מספקת שירותי וידיאו ברי התאמה לגודל באמצעות פלטפורמה פשוטה לשימוש ומאפשרת בחירה בין פתרון מאוחסן לבין פתרון בשרתי החברה, שאחראיים עליו באופן מקומי.

"בכל צומת וצומת בתזרימי המידע של המערכת שינוי קל יכול להביא לשינוי מהותי בצרכי המחשוב ויותר חשוב בצרכי האחסון", אמר הרמלין. "זו פלטפורמה שחייבת להיות בעלת יכולת התאמה מאוד גבוהה. עם זאת, היכולת לחזות את קצב הגידול מאוד בעייתית, וזה נכון ב-Big Data באופן כללי. זה משהו שאנחנו רואים בעולם המדיה כבר 10 שנים ועולם ה-IT מצטרף עכשיו למגמה הזו. מדובר בעולם של קצבים, של פיצוץ מידע שאם לא מעבדים אותו – הוא חסר ערך. צריך לדעת האם לצבור את המידע והאם להשתמש בכולו".

לדבריו, לקוחות בוחרים בפתרון שמציעה החטיבה, כי "פלטפורמת האחסון חייבת מסוגלת להתרחב בביצועים ועליה להיות בעלת יכולת להפעיל את כל מערך המידע בלי מחיצות בין הנתונים. זו מערכת קבצים שיכולה לגדול מטרות לעשרות פטות-בייט בקו לינארי, במרחב אחד עם קצב תעבורה שנשמר ובאופן שקוף לחלוטין ופשוט. זה אומר שקט נפשי וזה אומר שהחברה שמיישמת את הפתרון יכולה לקחת עוד לקוחות תוך הסרת החשש מאיבוד עוצמת העיבוד הנדרשת לשם כך".

עודד שיחור, CTO ב-HP. צילום: קובי קנטורעודד שיחור, CTO ב-HP, הציג כיצד החברה משתמשת בהתקן מבוסס Hana כדי לספק ללקוחות תשובות לאתגרי ה-Big Data עמם הם צריכים להתמודד. "מה ששונה בפתרון שאנחנו מציעים מפתרונות אחרים הוא שזה שלנו מתאים לתת תשובות גם לסביבה התפעולית וגם לסביבה האנליטית", אמר הרמלין. "ההתקנים שאנחנו מציעים נבנים לפי תפיסת תשתיות שנקראת תשתית ממוזגת וכוללת תוכנה וחומרה משולבות יחדיו".

"יש לנו קטגוריית מערכות ענן, מערכות וירטואליות ומערכות ליישומים, התחום בו משתלב ה-Hana", הוסיף. "מדובר במוצר שמגיע לאתר הלקוח, שמוגדר עד לרמת כתובות ה-IP, וזה מאיץ את הפריסה ומקצר את ההטמעה במערכת הכללית של הלקוח. Hana נותן פתרון להאצת הסקת המסקנות והוא מבוצע בזיכרון של ההתקן בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים