הילה קאלו-פלד, ליעם-One1: "ה-Big Data – חלק מהיום יום שלנו"

"אנחנו נתקלים בעולם ה-Big Data בכל מהלך בחיינו", אמרה קאלו-פלד, ראש תחום Big Data בליעם-One1 ● לדבריה, "בעולם זה אפשר להשיג ROI כמעט מיידי"

"ה-Big Data קיים בחיי היום יום שלנו ואנחנו נתקלים בו בכל מהלך בחיינו", כך אמרה הילה קאלו-פלד, ראש תחום Big Data בליעם-One1. היא הציגה בכנס Big Data כיצד אתרים רבים ברשת בעצם משתמשים ביכולותיו בפועל כדי לאסוף נתונים על גולשים וכיצד הם מיישמים את הנתונים הללו.

הכנס התקיים אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים ובהנחיית העורך הראשי של הקבוצה, יהודה קונפורטס.

קאלו-פלד אמרה, כי "בפייסבוק (Facebook), לדוגמה, יודעים להשתמש ברמת הפרט וברמת הקצה ויודעים בדיוק מה להציע לנו ואילו פרסומות להציג לנו, על סמך המידע שהם אוספים עלינו". היא הדגימה כיצד על ידי איסוף נתונים יכולות חברות ביטוח להציע פוליסות אישיות לכל לקוח ולקוח.

"השאלה היא אם אנחנו כבר מוכנים כיום לביצוע – לבדוק כל אחד מהמשתמשים שלנו ברמת הפרט, כשהמטרה היא לא רק לבצע אגרגיציית מידע כללית, אלא לאסוף את הנתונים המדויקים כדי להביא ערך עסקי לחברה שלנו", אמרה. "למעשה, בעולם ה-Big Data אפשר להשיג ROI כמעט מיידי. אנחנו, בליעם-One1, יכולים לתת פתרונות מגוונים בתחום".

"המעבר ל-NoSQL – לא פתרון קסם"
אמיר קירש, מתכנת ראשי בקומברס. צילום: קובי קנטוראמיר קירש, מתכנת ראשי בקומברס (Comverse), התייחס לעובדה ש-NoSQL הוא אחד ההיבטים הבולטים של עולם ה-Big Data ושהשימוש בו, לצד ה-SQL המסורתי, נובע מעצם המהות של מגוון תבניות המידע שקיים כיום בעולם. "המורכבות היא חלק מעולם ה-NoSQL והיא באה לידי ביטוי בהיבטים רבים, כמו עקביות וזמינות", אמר. "צריך לדעת לבחור את הכלים הנכונים לשימוש ב-NoSQL בעולם מאגרי הנתונים המבוזרים".

הוא הוסיף, כי "המעבר לעולם ה-NoSQL איננו בגדר פתרון קסם. מדובר בהמרה של יכולות חזקות בעולם ה-RDBMS, כגון ניהול מלא של טרנזאקציות (ACID), ביכולות נדרשות אחרות – בעיקר היכולות לגדול באופן אלסטי על ידי הוספת מכונות סטנדרטיות לפתרון. ה-SQL וה-RDBMS כאן כדי להישאר, אבל פתרונות NoSQL יהפכו להיות חלק משמעותי מאוד בשוק".

"BigData יכול להיות עניין של חיים ומוות"
עמיקם מגן
, מנכ"ל Hitachi Data Systems ישראל, אמר שהמטרה של ה-Big Data היא להפיק מתוך המידע תובנות שיכולות להציע תועלות מיידיות. " לא מדובר בתפיסת עולם חדשה, אבל בעוד שבעבר היה הרבה פחות מידע ואת הניתוח של המידע היינו מבצעים לאחר האיסוף, כיום אנחנו רוצים לבצע ניתוח זמן קצר לאחר איסוף המידע", הוסיף. לדבריו, "המידע הוא מסוגים שונים: תהליכים עסקיים, אדם ומכונה, והכמויות שמיוצרות על ידי המכונה הן כמויות גדולות ומכך נוצר הצורך לבצע עיבודים מקביליים".

עמיקם מגן, מנכ"ל Hitachi Data Systems ישראל. צילום: קובי קנטור"אנחנו, בהיטאצ'י, נמצאים במרכז", אמר. "שמנו לעצמנו כמטרה לשרת את האנושות באמצעות חדשנות. אנחנו פועלים במגוון גדול של תחומים, כשהיכולת שלנו להשתמש במידע ובטכנולוגיה בתחומי חיים שונים ולרתום אותם לטובת ה-Big Data הוא מה שמבדל אותנו לעומת חברות אחרות.  אנחנו רוצים שישתמשו ב-Big Data לא רק באופן גנרי, אלא בצורה שתתאים לסביבת שונות, ולעשות זאת בזמן אמת, כי המשמעויות הן מעבר להיבטים כלכליים. לפעמים זה יכול להיות עניין של חיים ומוות".

מיכה רוזן, מנהל לקוחות נבחרים ב-י.א. מיטווך ובניו - טרה-דטה ישראל. צילום: קובי קנטורמיכה רוזן, מנהל לקוחות נבחרים ב-י.א. מיטווך ובניו – טרה-דטה ישראל, אמר ש-"כשאנחנו מדברים על מחסני נתונים אנחנו מדברים על נתונים לצורך הפקת נתוני בינה עסקית שמטרתם לשפר את הרווחיות העסקית של החברה. הדבר שמייחד את ה-Big Data לעומת נתונים אחרים הוא מגוון רחב של סוגי נתונים שמגיעים ממקורות שונים שמשמשים, וכנראה ישמשו בעתיד יותר, את החברות השונות. טרה דטה מציעה יכולת גידול ליניארית, כפי שהיא מציעה מזה שנים רבות, בשילוב של פתרונות מסורתיים עם מערכות מבוססות SQL עם MapReduce לצורך ניתוח ה-Big Data".

עמי בן עמרם, מנהל טכנולוגיות מרכזי נתונים בסיסקו. צילום: קובי קנטורעמי בן עמרם, מנהל טכנולוגיות מרכזי נתונים בסיסקו (Cisco), הציג פתרונות שונים לטיפול ב-Big Data על בסיס SQL, NoSQL ו-Hadoop. הוא אמר, כי "לפני כשלוש שנים, סיסקו נכנסה בצורה מאוד אגרסיבית עם מערכות מיחשוב מתקדמות, כדי לספק מרכזי נתונים אחודים מקצה לקצה. מעבר לכך שאנחנו מוכרים כספקים של מערכות תקשורת ומיחשוב עשינו כמה שיתופים עם יצרניות אחסון וספקיות פתרונות ל-Big Data".

"סיסקו נערכה כדי למלא את כל פתרונות מרכז הנתונים שעולים בדעתכם", הוסיף. "פלטפורמת המיחשוב שלנו, UCS, המבוססת על מעבדי אינטל (Intel) בלבד, תפסה היטב את תשומת הלב של מקצועני ה-IT, כשבקרוב אנחנו נראה הכרזות חדשות שלנו, בעקבות הכרזה חדשה של אינטל. הרישות שלנו מצד אחד והמיחשוב שלנו מצד שני יודעים להיות מבוזרים. בנוסף, אנחנו יודעים לפרק את המערכות שלנו למספר סביבות אבל לנהל אותן ממקום אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים