אפל: המערכת העסקית שלנו ייצרה 514 אלף משרות בארה"ב

"המשרות האלה, הפרוסות על פני 50 המדינות בארה"ב, כוללות אלפי משרות בכמה תעשיות: החל באנשים המייצרים רכיבים למוצרינו ועד לאלה הבונים את המטוסים והמשאיות הנושאים אותם ללקוחותינו", ציינה אפל בדו"ח שפרסמה בעקבות הביקורת הציבורית שהוטחה בה על מיקום מפעלי הייצור שלה ● עוד מדגישה אפל בדו"ח שלה את העובדה, שהיא ממקמת את המוקדים הטלפוניים שלה בארה"ב בלבד

בעקבות הביקורת הציבורית שהוטחה בה על מיקום מפעלי הייצור בשרשרת האספקה שלה והדאגה לרווחת העובדים הקשורים למוצריה, פרסמה אפל (Apple) דו"ח שבו היא טוענת, כי בזכות המערכת העסקית הכוללת הקשורה במוצריה, נוצרו 514 אלף משרות בארה"ב לבדה.

הדו"ח נחלק לכמה תחומים, המבוססים על מחקרים של כמה חברות מחקר. לפי מסמך של Analytic Group, ייצרה אפל – במישרין ובעקיפין – 304 אלף משרות בארה"ב. ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו אומרת, שהמשרות נוצרו בחברות מגוונות – החל מיצרניות של מעבדים למכשירי הסלולר הפופולאריים שלה, עובדים בחברת קורנינג בקנטאקי המייצרים את זכוכית המסכים של מוצריה, ועד עובדים ב-FedEx וב-UPS, המשלחים את מוצריה ללקוחות.

"המשרות האלה, הפרוסות על פני 50 המדינות בארה"ב, כוללות אלפי משרות בכמה תעשיות: החל באנשים המייצרים רכיבים למוצרינו ועד לאלה הבונים את המטוסים והמשאיות הנושאים אותם ללקוחותינו", ציינה אפל בעמוד אינטרנט שיוחד למחקר.

לאלה מוסיפה אפל בדו"ח עוד 210 אלף משרות הקשורות לתעשיית היישומים. "עם יותר מ-550 אלף יישומים ויותר מ-24 מיליארד הורדות בפחות מארבע שנים, ייצרה App Store תעשייה שלמה חדשה: עיצוב ופיתוח יישומים למערכת iOS", מסבירה אפל. "מהפכת היישומים הוסיפה 210 אלף משרות לכלכלת ארה"ב מאז שהושק ה-iPhone ב-2007. כמו כן, גם שילמנו יותר מ-4 מיליארד דולרים תמלוגים למפתחים באמצעות ה-App Store".

הדו"ח פורסם, כאמור, בעקבות הביקורת הציבורית על מיקום מפעלי הייצור המייצרים את מוצריה של אפל ועל רווחת העובדים בהם. כמה פרסומים בעיתונות, כמו גם מחאות של אקטיביסטים חברתיים, קראו לחברה להפסיק לסמוך על עובדים בשכר נמוך בסין ובמדינות נוספות, או לדאוג לפחות לשפר את שכרם ותנאי עבודתם. בתגובה לכך, הודיעה החברה כי הארגון העצמאי FLA (ר"ת Fair Labor Association) יערוך ביקורות במפעלים של ספקיות החברה בסין, שתוצאותיהן אמורות להתפרסם החודש.

אפל מציינת בדו"ח שלה גם את מספר העובדים בחברה בארה"ב, שצמח פי ארבעה במהלך העשור האחרון. "בעשור האחרון צמח מספר העובדים בארה"ב מפחות מעשרת אלפים ב-2002 ליותר מ-47 אלף כיום. והמספר הזה עוד יותר ממוכפל", אומרת אפל, "כשמוסיפים לו את המשרות של העובדים בערוצי המכירה שלנו, המעסיקים עוד 50 אלף עובדים".

עוד מדגישה אפל בדו"ח שלה את העובדה, שהיא ממקמת את המוקדים הטלפוניים שלה בארה"ב בלבד. "בעוד שחברות רבות ממקמות את מוקדי התמיכה הטלפוניים שלהן מעבר לים כדי להשיג חיסכון, אנו החלטנו לשמר את כל המוקדים הטלפוניים בארה"ב. מיקום המוקדים מעבר לים, במקומות כמו הודו, יכול היה להפחית את הוצאותינו ב-50%, אבל אנו מחזיקים את המשרות הללו בארה"ב, כי זה עוזר לנו לספק חוויית לקוח טובה יותר", מציינת אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים