אמזון הורידה את המחירים של שירותי הענן

המחירים של שירותי AWS ירדו בשיעור של 5%-37% ● מההנחות ייהנו הן לקוחות קטנים שרוכשים שירות בסיסי והן לקוחות גדולים שרוכשים שירותים בהיקף נרחב

אמזון (Amazon) הורידה את המחירים של שירותי הענן שלה, Amazon Web Services. מחיר היחידה הבסיסית שלהם ירד בשיעור של 5%-10%, בעוד שהמחירים במסלול Reserved Instances – עומסי עבודה בהתחייבות לשנה עד שלוש שנים – ירדו בשיעור של עד 20%.

בהודעה שפרסם השבוע בבלוג כתב ג'ף באר, מומחה בכיר לשירותי אינטרנט באמזון, כי הורדת המחירים נעשית במסגרת מהלך כולל שעושה החברה להוריד את מחירי השירותים שהיא מציעה. אדם סליפסקי, סגן נשיא לניהול מוצר בחברה, הבטיח בעבר, בראיון בלעדי שהעניק ל-InformationWeek, שהורדת המחירים נטועה עמוק בגנים של אמזון, שמגיעה מתחום המסחר הקמעונאי.

עם זאת, יצוין שלא מכבר נמתחה ביקורת על מבנה המחירונים של חלק משירותי הענן שמציעה אמזון, דוגמת שירות האחסון S3.

בהודעה שפרסם בבלוג כתב באר, כי "ב-2006, עלות האחסון של אתר אינטרנט קטן בשירות EC2 של אמזון עמדה על 876 דולרים בשנה. כיום אפשר להפעיל אתר דומה במסלול High Utilization Reserved Instance בעלות של 250 דולרים לשנה, כשהמחיר בפועל נמוך משלושה סנטים לשעה".

במתכונת המוגדרת כ-Small Instance, המחיר לשימוש לפי דרישה בשרת לינוקס (Linux) ירד מ-8.5 סנטים לשעה לשמונה סנטים לשעה, בעוד שהמחיר לשימוש לפי דרישה בשרת חלונות (Windows) ירד מ-12 סנטים לשעה ל- 11.5 סנטים לשעה. במתכונת המוגדרת כ-Large Instance, המחיר לשימוש לפי דרישה בשרת לינוקס ירד מ-34 סנטים לשעה ל-32 סנטים לשעה, בעוד שהמחיר לשימוש לפי דרישה בשרת חלונות ירד מ-48 סנטים לשעה ל-46 סנטים לשעה. במתכונת המוגדרת כ-Extra Large Instance, המחיר לשימוש לפי דרישה בשרת לינוקס ירד מ-68 סנטים לשעה ל-64 סנטים לשעה, בעוד שהמחיר לשימוש לפי דרישה בשרת חלונות ירד מ-96 סנטים לשעה ל-92 סנטים לשעה.

עם זאת, מההנחות הגדולות ביותר ייהנו אלה שמשתמשים בשירותי AWS בהיקף נרחב, במתכונת של Reserved Instances. יצוין שהורדת המחירים הקודמת של שירותי AWS הוכרזה בחודש נובמבר 2009.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים