סוון דנקן, סאפ: "מיחשוב הענן הוא שינוי פרדיגמה – מעביר את הכוח מכותב הקוד למשתמש"

"הענן מספק יחסים חדשים בין הספק למשתמש ואנחנו רואים בזאת הזדמנות לספק בדרך יעילה יותר את אותו DNA שאנו מפתחים מזה 40 שנים", אמר דנקן, מנהל תוכנית החדשנות בתחום הענן בחברת סאפ ● לדבריו, "כיום, לקוחות רוצים להריץ את כל העסקים שלהם בענן; קיים לחץ גובר והולך לכך מצד ארגונים בכל הגדלים"

"מיחשוב הענן הוא שינוי פרדיגמה, כי הוא מעביר את הכוח מכותב הקוד למשתמש", כך אמר סוון דנקן, מנהל תוכנית החדשנות בתחום הענן בחברת סאפ (SAP). דנקן אמר את הדברים בהרצאה שנתן במסגרת תערוכת CeBit 2012, שמתקיימת בימים אלה בהנובר, גרמניה, תחת הכותרת "אסטרטגיית הענן של סאפ".

באחרונה החלה סאפ להטמיע את קו מוצרי הענן של חברת SuccessFactors שרכשה. שתי החברות הכריזו בתערוכה על מפת הדרכים המשותפת של מוצריהן. מדובר בפתרונות לניהול משאבי אנוש (HCM). הפורטפוליו המשותף יאפשר למנהלי חברות, לדברי דנקן, לנהל את כישורי העובדים כדי להשיג את הביצועים הטובים ביותר ולעובדים לדעת שהם נמצאים בקו אחד עם האסטרטגיה הארגונית.

כן הכריזה סאפ על שיפורים למערכות SAP Business ByDesign solution ,SAP Sales OnDemand והמערכת החדשה SAP Travel OnDemand.

"הענן מספק יחסים חדשים בין הספק למשתמש", אמר דנקן. "אנחנו רואים בזאת הזדמנות לספק בדרך יעילה יותר את אותו DNA שאנחנו מפתחים מזה 40 שנים, פתרונות המאפשרים ביצוע כל המשימות הארגוניות על הענן, ולאפשר למשתמשים להגיע ביעילות לתוכן העסקי, למשל באמצעות יישומים ייעודיים לטלפונים חכמים ולטאבלטים, בלי להיות חשופים לרעש".

הוא הוסיף, כי "פתרון הענן צריך להיות מעשי, זמין ושמשתמשי הקצה ירצו להשתמש בו. אחרי הכול מדובר ביישום עבורם ואם היישום לא טוב, הם יזנחו את השימוש בו. הלקוח רוצה להיות מחובר. הוא מעוניין שהמערכת תתוכנן כשהוא במרכז. לשם כך אנחנו מטמיעים בענן גם תכונות של רשתות חברתיות".

בתשובה לשאלה האם מיחשוב ענן מתאים רק לחברות קטנות, לחברות בנות של חברות גדולות או גם לתאגידים ענה דנקן: "כיום, לקוחות רוצים להריץ את כל העסקים שלהם בענן. קיים לחץ גובר והולך מצד ארגונים בכל הגדלים, החל מעסקים קטנים ובינוניים, שאין להם תקציב להקים מערכת IT, דרך מחלקות של חברות גדולות, חברות צומחות ואפילו חברות גדולות, כגון לופטהנזה (Lufthansa) או BT. אנחנו מאפשרים את השירותים באמצעות ספקי ענן או למי שרוצה, גם במסגרת ענן פרטי בארגון. אנחנו מאפשרים ללקוח לבנות עוד יישומים על הפלטפורמה. יש לנו גם שיתופי פעולה כמו זה עם גוגל (Google), שמאפשר ללקוחות שלנו לבנות הרחבות באמצעות מנוע היישומים של גוגל ולהטמיע אותן בחבילה של סאפ. יש לנו שותפים טכנולוגיים כמו אינטל (Intel), שתופרים חומרה לפתרונות הללו כדי שאפשר יהיה להריץ עליה אלפי משתמשים כבדים".

לדבריו, "בסוף היום אנחנו רוצים להגדיל את הפרודוקטיביות הגלובלית ולגשר על הפער בין אסטרטגיה לביצוע. כדי להגדיל את הערך שאנחנו מספקים באמצעות הענן אנחנו ממליצים ללקוחות לשלב בינו לבין הגמישות של ה-IT. אל תוותרו על השליטה על הנתונים שלכם. אל תהפכו לאי של צד שלישי שבעצמו הוא אי אצל ספק אחר. בנוסף, הענן צריך להיות מאובטח".

"באשר לניידות", הוסיף דנקן, "ביקשנו מהמהנדסים לתכנן את הפתרונות על מסכים קטנים, שיכילו רק התהליכים הדרושים. ביקשנו מהם לתכנן ממשק משתמש שאפשר להשתמש בו באמצעות אצבע".

לסיכום הוא אמר, כי "אני רואה עולם שבו מתקיים חיבור קצה לקצה בין יישומים שמתחילים בתוכנות בתוך ה-IT הארגוני, ממשיכים לענן, מתחברים למכשירים ניידים ומסתיימים שוב ב-IT הארגוני. אנחנו מאפשרים התפתחות של סביבה קיימת והרחבתה לענן בצורה שקופה, סקלבילית ובטוחה. אנחנו מאמינים בכוח של חדשנות לא רק בענן אלא דרך הענן, תוך שיתוף פעולה עם לקוחותינו".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים