השבוע שהיה: IT מסביב לעולם

בגרמניה נערכה תערוכת הטכנולוגיה הענקית CeBit 2012, שמשכה אליה ראשי מדינות וחברות ענק ● בקצה אחר של העולם, בלאס וגאס, ערכה יבמ את אחד הכנסים השנתיים החשובים שלה וסיפקה תובנות מרתקות על מיחשוב ענן ● בישראל נערך השבוע כנס Big Data, בהשתתפות נציגי כל החברות הבינלאומיות שמספקות פתרון לתחום החדש והמורכב הזה

השבוע המסתיים בחגיגות חג הפורים, היה שבוע עמוס באירועים. בגרמניה נערכה תערוכת הטכנולוגיה הענקית CeBit 2012, שנחשבת לתערוכה החשובה ביותר בתחומה. אחת הסיבות לכך היא, שבניגוד לתערוכות אחרות, CeBit מושכת אליה נשיאים וראשי ממשלות חשובים, כמו גם מנכ"לים של החברות הגדולות בעולם, שטורחים כולם להגיע ואף לנאום בה. שלושה מהם: דילמה רוסף – נשיאת ברזיל, אנגלה מרקל – קנצלרית גרמניה ואריק שמידט – יו"ר גוגל (Google), דיברו על נושא חשוב, שבדרך כלל לא עולה לכותרות בוועידות מסוג זה: צמצום הפער הדיגיטלי.

נשיאת ברזיל אמרה, כי צמצום הפער הדיגיטלי סייע להוציא מיליוני ברזילאים מהעוני הקשה בו חיו. קנצלרית גרמניה אמרה, כי צמצום הפער הדיגיטלי הוא חלק מהתנאים ליציאה מהמשבר הכלכלי באירופה. וגם יו"ר גוגל לא טמן ידו בצלחת, ואמר כי חובה על העולם לוודא שחמישה מיליארד בני אדם נוספים יהיו מחוברים לרשת בדרך זו או אחרת.

הפער הדיגיטלי הוא סוג של פרדוקס: ככול שהטכנולוגיה מתקדמת, והמכשירים שיוצאים לשוק מאפשרים ליותר אנשים בעולם לבצע פעולות שמקלות על חייהם, כך גדל גם הפער. הפרדוקס מתעצם כשמגלים שרשת האינטרנט היא אחד המחוללים העיקריים של הפער הדיגיטלי בעולם. עם זאת, האינטרנט גם יצרה הרבה מאוד הזדמנויות חדשות, שמאפשרות למיליוני בני אדם לעבוד בצורה טובה יותר, ללמוד מקצועות חדשים ועוד. אבל כדי שאותם אנשים באזורים שונים של העולם יוכלו ליהנות מפירות הטכנולוגיה, חייב העולם החופשי והנאור לתת להם את הכלים לעשות זאת. כל העולם הרי כבר יודע שבעזרת הרשת אפשר להתחיל היום מהפכות. בישראל הובילה הרשת מהפכה חברתית, ובעולם הערבי היא הובילה, בין היתר, לחילופי שלטון.

בקצה אחר של העולם, בלאס וגאס – בירת ההימורים, ערכה יבמ (IBM) את אחד הכנסים השנתיים החשובים שלה. כמו בכל כנס, דיברו גם שם על ענן. מדברי הנואמים למדנו, כי הענן הוא תופעה מתמשכת שתלווה אותנו 100 שנה לפחות, ושבמהלכה ישתנה תפקיד המנמ"ר. מתאים מאוד לדובר של יבמ לספק תחזית כזו, בהתחשב בעובדה שהוא עובד בחברה שכבר קיימת 100 שנה, וסביר להניח שתהיה קיימת גם 100 שנים נוספות.

בישראל נערך השבוע כנס Big Data, בהשתתפות נציגי כל החברות הבינלאומיות שמספקות פתרון לתחום החדש והמורכב הזה. תופעת התפוצצות המידע היא כבר אינה רק בעיה של אחסון, ומאיימת כיום על היכולת של ארגונים לנצל את המידע לטובת ליבת העסקים שלהם. בכנס למדו המשתתפים שלא צריך להיות ארגון ברמה של וול-מארט (Walmart) כדי להיערך ל-Big Data.

בכנס לשכת מנתחי המערכות שנערך השבוע, למדנו מאסתר לבנון – מנכ"לית הבורסה לניירות ערך, כי הטכנולוגיה היא נשמת אפה של ארגון כמו בורסה, ובלעדיה אין לה זכות קיום. לכבוד יום האישה הבינלאומי שחל היום (ה'), נזכיר שלבנון היא ללא ספק אחת הדוגמאות הטובות ביותר לנשים שהגיעו רחוק: ממתכנתת בשב"כ למנכ"לית אחד המוסדות הפיננסים החשובים ביותר במדינה.

אבל לבנון, למרבה הצער, היא לא דוגמה מייצגת. הפער בין גברים ונשים בהיי-טק עדיין קיים. בדיון של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שנערך השבוע ושעסק במעמד האישה, נאמר כי בנות מדירות את עצמן מלימודי המדעים בשל בעיות חברתיות שנובעות מהפער מול הבנים. אולי אם הן תתחפשנה לבנים בפורים, יהיה להן סיכוי טוב יותר למצוא משרה הולמת בהיי-טק – וגם לקבל שכר מתאים.

חג שמח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים