ארה"ב: טוד פארק, נביא הממשל הפתוח, מונה לתפקיד מנהל הטכנולוגיה הראשי של הממשל

פארק יכהן בתפקיד לאחר ששימש במשך שנה וחצי כמנהל הטכנולוגיה הראשי של המשרד הפדרלי לבריאות ורווחה ● הוא ידווח ישירות לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יהיה אחראי על תקציבי המחקר והפיתוח בתחום המיחשוב וייעץ לאובמה בכל הקשור לחדשנות טכנולוגית

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מינה את טוד פארק לתפקיד מנהל הטכנולוגיה הראשי של הממשל הפדרלי – כך נמסר בהודעה שפורסמה בסוף השבוע. הוא כיהן במשך שנה וחצי כמנהל הטכנולוגיה הראשי של המשרד לבריאות ורווחה (Department of Health and Human Services) של ארצות הברית, ונחשב לנביא הממשל הפתוח.

פארק, שסיים את לימודיו באוניברסיטת הרווארד בהצטיינות, נחשב ליזם נמרץ ובין השאר הוא המייסד של חברת Athenahealth, שעוסקת בטכנולוגיות למוסדות בריאות. בשנתיים האחרונות הוא קידם שורה של פרויקטים במשרד לבריאות ורווחה, ובכלל זה מעבר לתיקים רפואיים אלקטרוניים ואתר שמסייע להשוות בין ביטוחי בריאות, בכתובת HealthCare.gov.

כמנהל הטכנולוגיה הראשי של הממשל הפדרלי ידווח פארק ישירות לאובמה וישמש גם כמנהל משותף של המשרד למדיניות בתחומי המדע והטכנולוגיות. הוא יהיה אחראי על תקציבי המחקר והפיתוח בתחום המיחשוב וייעץ לאובמה בכל הקשור לחדשנות טכנולוגית.

אחד האנשים הראשונים שמיהרו לברך את פארק על תפקידו החדש הוא אניש צ'ופרה, מנהל הטכנולוגיה הראשי היוצא של הממשל הפדרלי. בהודעה שפרסם בטוויטר (Twitter) ציין צ'ופרה, כי זו "בחירה מצוינת" לתפקיד. צ'ופרה פרש מהתפקיד בפברואר ועל פי הדיווחים, הוא יתמודד בבחירות במדינת וירג'יניה, שבה הוא מתגורר.

בשבת ערך פארק הופעה פומבית ראשונה מאז ההודעה הרשמית על התפקיד החדש, בוועידת South by Southwest שנערכה באוסטין, טקסס. הוא השתתף בדיון בנושא "ההשפעות של עמק הסיליקון על הממשל ועל התאגידים הגדולים" לצד המנהל לאסטרטגיה דיגיטלית של הבית הלבן, מייקון פיליפס, ומנכ"ל Intoit, סקוט קוק.

מבין המופקדים על המיחשוב בממשל אובמה, פארק היה אחד הדוברים הבולטים בזכות הממשל הפתוח. הוא קרא ליצור מסלקה של נתוני בריאות והבהיר, כי הוא רואה בממשל הפתוח אמצעי לשיפור הפעולה של הממשל. "המדד העיקרי להצלחה צריך להיות השיפור ביעילות הפעולה של הממשל", אמר פארק בריאיון שנתן ב-2010 ל-InformationWeek.

במסגרת תפקידו במשרד לבריאות ורווחה סייע פארק לפתח פרויקט של המשרד ליוצאי צבא, להורדת תיקים רפואיים שלהם; פרויקט להקמת קהילה מקוונת שעוסקת בנתוני בריאות באתר Data.gov; ומועצה חדשה לפיקוח על נתונים במשרד לבריאות ורווחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים