במיקרוסופט נערכים לקראת השקת הגרסה החדשה של שרת SQL – באחד באפריל

החידוש העיקרי בגרסה החדשה טמון במנגנונים חדשים לטיפול בעומסי עבודה גדולים, במתכונת מקומית או במיחשוב ענן ● הגרסה החדשה מצוידת במסד נתונים מסוג In-memory column-oriented, לשיפור של ביצועי הניתוח ● כמו כן, מפתחים במיקרוסופט גרסת חלונות של כלי Hadoop לסביבת הענן Azure, שתאריך היעד לחשיפתה הוא 1 ביולי

במיקרוסופט (Microsoft) פועלים כבר שנים רבות לחדור למרכזי הנתונים של הארגונים הגדולים ולשוק של תשתיות הענן, באמצעות מוצרים כמו System Center ופלטפורמת Azure. כעת מבקשים בחברה לחדור גם לזירת ה-Big data.

בתחילת השבוע שחררו במיקרוסופט לייצור (גרסת Release to Manufacturing) את SQL Server 2012 והכריזו על 1 באפריל הקרוב כתאריך יעד לזמינות הכללית (General Availability) של הגרסה החדשה. החידוש העיקרי בגרסה זו טמון, ככל הנראה, במנגנונים חדשים לטיפול בעומסי עבודה גדולים, במתכונת מקומית או במיחשוב ענן.

הענקית מרדמונד מציעה עבור Big Data יכולות אחסון חדשות וכלים לניתוח של עומסי עבודה גדולים. כך, למשל, הגרסה החדשה מצוידת במסד נתונים מסוג In-memory column-oriented, לשיפור של ביצועי הניתוח. כן מפתחים במיקרוסופט גרסת חלונות (Windows) של כלי Hadoop לסביבת הענן Azure. תאריך היעד לחשיפת הגרסה החדשה הוא 1 ביולי.

מקורו של כלי Hadoop לסביבת הענן Azure בחברת Hortonworks, שפוצלה מיאהו! (!Yahoo) ומעסיקה רבים מהמפתחים של גרסת המקור של Apache Hadoop. גרסה זו הפכה לכלי הנבחר לניתוח בסביבות Big Data.

ממיקרוסופט נמסר, כי גרסת חלונות של Hortonworks תסייע להפיק תובנות רלוונטיות ממחסני נתונים מורכבים שמאוחסנים בענן, תוך מיטוב של שטפי הנתונים, בעזרתSQL Server 2012  וכלים דוגמת אקסל (Excel) ו-PowerPivot. באוקטובר האחרון הציגה החברה גרסה מקדימה של Hadoop בסביבת Azure, ולקראת ההשקה המתוכננת השנה הורחב המבחן מ-400 לקוחות ל-2,000.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים