תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | הוזלת עלות תחזוקת מערכות מבוססות SAP

יבמ מציעה שרות יועצים מקומיים בשילוב מומחים במרכזים בחו"ל

12/03/2012 15:06

מאת יעקב רחבלסקי, מוביל פעילות SAP ביבמ ישראל

משום מה, הדעה הרווחת בשוק הישראלי היא שתחזוקת מערכת מבוססת על פתרון SAP הינה יקרה. אבל זה לא תמיד נכון. יש פתרון המאפשר להוזיל את עלות תחזוקת המערכות מבלי לפגוע ברמת השירות , בגמישות ובזמינות לצרכים המשתנים.

כידוע, מערכת מבוססת SAP נותנת לארגון מענה מלא לצרכיו, דהיינו פתרון מלא לצרכיו העסקיים. החל ממערכת ה-back office לתהליכים העסקיים בתחומי הפיננסים, הלוגיסטיים ומשאבי אנוש וכלה לצרכים העסקיים בליבת העסקים (Industry Solutions) כגון ליבואני ומפיצי רכבים, Retail, פרמצבטיקה ועוד רבים. בשל כך, לקוחות אשר יישמו מערכות מבוססות SAP משתמשים במערכת זו מ-"קיר אל קיר" וממעטים להשתמש במערכות לווייניות.

SAP מספקת פתרונות עשירים בתהליכים עסקיים גם לתחומי ה-CRM, ה-BI, קישוריות (PI), תכנון תקציבי ואיחוד דו"חות כספיים (BPC) ועוד. לאור זאת, נוטים חברי הנהלות ארגונים לחשוב שתחזוקת מערכת מבוססת SAP יקרה ואין הם יודעים שתחזוקת מערכת מבוססת SAP הינה תחליף לתחזוקת מספר מערכות מידע בארגון.

העושר הפונקציונאלי של מערכת SAP, נותן ערך רב ללקוחות , אך אינו מאפשר ליועצים של פתרון SAP להתמחות במספר תחומים בו זמנית. דבר המצריך להיעזר במספר רב של יועצים בתחומים השונים של הפתרון . כמו כן יש ארגונים הנוטים להיעזר בתחזוקת מערכת מבוססת SAP אך ורק בעובדי הארגון ובשל כך לא מתאפשרת אופטימיזציה של המשאבים.

מאידך, ארגונים הנעזרים על ידי יועצים חיצוניים במשרות חלקיות מוזילים את עלות התחזוקה, אך כך יש פגיעה מסוימת ברמת השירות והזמינות וכן לא ניתן לבצע ביצוע שינויים ושיפורים בלו"ז קצר .

הוזלת התחזוקה מבלי לפגוע בשרות ובזמינות

על מנת להוזיל את עלות תחזוקת מערכת מבוססת SAP, מבלי לפגוע ברמת השירות, בזמינות ובגמישות של התאמת היקף משרות היועצים לדרישות המשתנות של צרכי הארגון, מציעה יבמ שירותי SAP AMS (ר"ת Application Management Services). שירות זה המשלב אנשי מקצוע מיבמ ישראל עם אנשי מקצוע במרכזי ה-off shore של יבמ, הנמצאים במספר מקומות כגון: ברזיל, ארגנטינה, רומניה , הודו, פיליפינים וסין. היועצים המקומיים, הנמצאים בקשר הדוק עם המשתמשים/הנהלה ומבינים את צרכי הארגון, מתכננים את הפתרונות הנדרשים ואח"כ נעזרים באנשי המקצוע בחו"ל לביצוע המטלות. פתרון זה מאפשר את שילובם של אנשי מקצוע ברמה גבוהה מאד, הזולים משמעותית ממשאבים מקומיים באותה רמה. במרכזי ה-off shore של יבמ ניתן לקבל שירותים לנושאי התשתיות (Basis , PI), פיתוחים, יישום (קסטומיזציה) לכל מרכיבי פתרון SAP ולהיעזר בהם לתחזוקת המערכת, לשינויים ושיפורים, לשדרוגי גרסאות ולביצוע פרויקטים.

גודלם של מרכזי יבמ והמומחיות שצברו מאפשר גמישות של הקטנת/הגדלת הצוות הנדרש על פי צרכי הלקוח. זאת ועוד, מרכזים אלה מכשירים את הצוותים שלהם בפתרונות החדשניים של חבילת SAP. כיום שותפיםצוותים אלה ליישום מערכות ומתן שירותי AMS אצל יותר מ-400 לקוחות עם למעלה מ-380,000 משתמשים ב 30 מדינות. אימוץ פתרון יבמ ל-SAP AMS מאפשר לארגון להוזיל את עלות תחזוקת מערכת ה-SAP בסדרי גודל של 20%-40%, עם רמת שירות גבוהה, התמקדות ביצירת ערך עסקי חדש במקום לעסוק בעיקר בצרכים השוטפים. הפתרון מתאים לחברות בסדר גודל בינוני עד גדול וגם לחברות גלובאליות, מאחר והוא מאפשר קבלת שירות 24X7, בשפות שונות.

אירועים קרובים