תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | SAP HANA: עתיד המחשוב הארגוני מונח כבר היום בכף ידך

12/03/2012 15:12

משנת 1966 מוענק פעם בשנה פרס טורינג – הנחשב ל-"פרס נובל של עולם המחשוב" – לאדם שתרם בצורה יוצאת דופן לעולם המחשוב. בשנת 2003 זכה בפרס היוקרתי אלן קיי, בגין תרומתו למהפכת המחשוב האישי. כיום, בהיותו נשיא חברת המחקר Viewpoints, נמנה קיי עם התומכים הנלהבים ביותר של SAP HANA – הפתרון המהפכני של ענקית התוכנה SAP, המבוסס על מחשוב In-Memory. אלן קיי סבור כי "פתרון SAP HANA פותח צוהר לעידן חדש בכל הנוגע להעצמת היכולת האנושית. עם SAP HANA יכול כל אדם לקבל בתוך שניות מידע שמבוסס על ניתוח מעמיק שדרש עד היום שעות ארוכות. האפשרויות שהדבר פותח בפנינו כבר עכשיו הן בלתי נתפסות כמעט".

טובעים בדאטה
בשנים האחרונות, חברות בכל העולם מתמודדות עם האתגר של עומס במידע. הפעילות העסקית יוצרת מאגרים עמוסים וקשים לניהול של נתונים עסקיים. על פי הערכות, כמות המידע העסקי בארגון ממוצע מכפילה את עצמה מדי 18 חודשים. חברות רבות נאלצות לרכוש חומרה ותוכנה בעלות גבוהה למטרת אחסון וניהול המידע.

גם הצורך להשתמש במידע עסקי הפך דחוף יותר. חברות נדרשות לתת מענה מהיר לשאילתות וזקוקות באופן נואש למידע רלוונטי בזמן אמת ולפיכך זקוקות לנגישות מיידית למידע עסקי מעודכן, מבלי להמתין לשליפתו מתוך מאגרי הנתונים. הבעיה היא שנפח המידע העסקי עולה, לרוב, על הנפח המקסימלי אותו יכולות מערכות מבוססות דיסק ומאגרי נתונים לעבד בזמן תגובה סביר.

להפוך את עומס המידע מבעיה ליתרון
בשונה ממערכות מבוססות דיסק, טכנולוגיית In-Memory יוצרת מאגר נתונים כולל, המתעדכן בזמן אמת וניחן ביכולות אנליטיות מובנות. למעשה, זו טכנולוגיה שמעניקה גישה לנתונים הישר מתוך הזיכרון – ומכאן שמה. בעזרת טכנולוגיה זו ניתן לעבד כמויות עצומות של מידע באופן מיידי ולספק תוצאות ניתוח של נתונים במהירות חסרת תקדים. זמן המענה לשאילתות מתקצר פי 100 עד 300, כמו גם הזמן הדרוש לעדכון, כך שהמערכת יכולה להריץ מספר גדול יותר של שאילתות במקביל.

על פי הערכות, עד שנת 2014, 30% מהיישומים האנליטיים יעשו שימוש בטכנולוגיית In-Memory לצורך שיפור ביצועים ומהירות. טכנולוגיית In-Memory היא האלטרנטיבה הטובה ביותר למערכות הניהול מבוססות-דיסק היקרות, והיא מספקת ניתוח טוב ומהיר יותר של המידע העסקי, יעילות גבוהה, הוצאות נמוכות ויתרון תחרותי.

מאז השיקה חברת SAP את פתרון SAP HANA כללי המשחק בשוק ה-Big Data השתנו ללא הכר. בסיכום שנת 2011 חשפו הדו"חות הכספיים של SAP את גודל ההצלחה: החברה גרפה הכנסות של יותר מ- 160 מיליון יורו ממכירת SAP HANA בלבד.

Early Adopters – הארגונים שמובילים את המהפכה
מי שיכולים להעיד הכי טוב על ההצלחה יוצאת הדופן של SAP HANA הם אלה שכבר משתמשים בפתרון. אחת החברות הראשונות בעולם שהשתמשו ב-SAP HANA היא קולגייט-פלמוליב, ענקית מוצרי הטיפוח שמוצריה נמכרים ב-200 מדינות ברחבי העולם. טום גרין, ה-CIO של קולגייט-פלמוליב, מספר: "עם SAP HANA אנו מקבלים תוך שניות תשובה לשאילתות מסובכות, שעד היום לקח יותר משעה לקבל עליהם תשובה. אנשי המכירות בשטח יכולים להריץ שאילתות אפילו ממכשירי האייפון שלהם ולקבל על המקום ניתוח מלא במהירות הגבוהה פי 100 עד פי 300 מהמקובל". גרין מוסיף, כי פתרון SAP HANA הוא פשוט מופלא – משהו שצריך לראותו כדי להאמין. "בזכות SAP HANA מנהלי הארגון ואנשי הכספים מקבלים כעת מידע במהירות בלתי נתפסת. עכשיו אני נחשב בארגון לגיבור, כשלמעשה התהילה מגיעה לפריצת הדרך הטכנולוגית של SAP HANA".

אירועים קרובים