ה-FBI: האקרים גנבו נתוני אשראי מחברת Stratfor – וחייבו את הלקוחות בהיקף של 700 אלף ד'

על פי הבולשת, בין 6 בדצמבר אשתקד לפברואר השנה "בוצעו חיובים לא מורשים בסכום כולל של לפחות 700 אלף דולרים בכרטיסי האשראי שפרטיהם נגנבו בפריצה לרשת של Stratfor" ● בין לקוחות החברה שפרטיהם נגנבו נמנים צבא ארצות הברית, הפנטגון, לוקהיד מרטין ובנק אוף אמריקה

אנשי ה-FBI טענו במהלך משפטו של ג'רמי המונד, האקר מקבוצת Antisec, שמואשם בגניבת נתונים בפריצה לרשת של חברת המודיעין Stratfor (ר"ת Strategic Forecasting), שכרטיסי אשראי שפרטיהם נגנבו בפריצה זו חויבו בסכום כולל של כ-700 אלף דולרים.

כשפרצו האקרים מקבוצת Antisec, שקשורה לאנונימוס (Anonimous), לשרתים של החברה בסוף דצמבר האחרון פורסם, כי נגנבו נתונים בנפח כולל של 200 ג'יגה-בייט, ובכלל זה תכתובות דואר אלקטרוני ופרטים של כרטיסי אשראי. מספר ימים לאחר הפריצה פרסמו אנשי הקבוצה באינטרנט 800 אלף כתובות דואר אלקטרוני ופרטים של כרטיסי אשראי ללא הצפנה.

מילן פטל מה-FBI ציין במהלך משפטו של המונד, אחד ההאקרים שנעצרו בשבוע שעבר על ידי הבולשת בחשד שלקחו חלק בפריצה, כי בין 6 בדצמבר אשתקד לפברואר השנה "בוצעו חיובים לא מורשים בסכום כולל של לפחות 700 אלף דולרים בכרטיסי האשראי שפרטיהם נגנבו בפריצה לרשת של Stratfor". דבריו של פטל פורסמו באתר Security Week, שעוסק בחדשות אבטחה.

על הלקוחות של Stratfor שפרטיהם נגנבו בפריצה נמנים בכירים בצבא ארצות הברית, ובכלל זה בחיל האוויר האמריקני, במשרד ההגנה, בחברת לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) ובבנק אוף אמריקה (Bank Of America). פטל הדגיש, כי הסכום של 700 אלף דולרים כולל רק חיובים לא מורשים בכרטיסים שנבדקו, ושהסכום עשוי לגדול כשתושלם הבדיקה של כל הכרטיסים.

המונד מואשם בשורה של עבירות מחשב שהעונש המרבי על כל אחת מהן הוא 10 שנות מאסר. Stratfor תובעת בנוסף סכום של שני מיליון דולרים שכולל החזר הוצאות שנבעו מהפריצה, הפסד עסקי, שירותי ניטור עבור הלקוחות ופיצויים על פגיעה במוניטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים