סיטי גרופ ויבמ יבחנו את יישום הטכנולוגיות של "ווטסון" בעולם הבנקאות

קבוצת הבנקאות תבחן דרכים בהן יכולות הטכנולוגיות שפיתחה יבמ במערכת "ווטסון" לסייע בניתוח צורכי הלקוח ולעבד כמויות גדולות של נתונים פיננסיים, כלכליים, נתוני מוצרים ומידע אודות הלקוח ● "ווטסון", כזכור, זכה לחשיפה גדולה ולהכרה ציבורית נרחבת כאשר גבר על אלופי האלופים בשעשועון הידע האמריקני ג'פרדי

מהמטבח של ווטסון באהבה

סיטיגרופ (Citigroup) ויבמ (IBM) חתמו על הסכם לבחינת שימושים אפשריים בטכנולוגיות של מערכת-העל "ווטסון" בעולם הבנקאות. במסגרת ההסכם, תבדוק סיטי אפשרויות לניצול טכנולוגיות ניתוח התוכן העמוק ולימוד מכונה המבוסס על עובדות מוכחות, עליהן מבוסס "ווטסון", על מנת לסייע בקשרים ובדו-שיח עם לקוחות, לשפר ולפשט את חוויית צריכת השירותים הבנקאיים.

קבוצת הבנקאות תבחן דרכים בהן יכולות הטכנולוגיות שפיתחה יבמ במערכת "ווטסון" לסייע בניתוח צורכי הלקוח ולעבד כמויות גדולות של נתונים פיננסיים, כלכליים, נתוני מוצרים ומידע אודות הלקוח. במקביל, שיתוף הפעולה עם סיטי יאפשר ליבמ לבחון דרכים ליישום בפועל של הטכנולוגיות של "ווטסון" בעולם השירותים הפיננסיים, תוך הצגת שירות משופר ללקוחות מצד אחד, וכלים טובים יותר לאנשי המקצוע המועסקים בגופים האלה, הנדרשים לקבל החלטות עסקיות במתכונת מהירה ומדויקת.

מערכת "ווטסון" של יבמ מציעה יכולת ייחודית לנתח את המשמעות וההקשר של דיבור אנושי או של טקסטים כתובים, תוך עיבוד מהיר של כמויות גדולות במיוחד של מידע, על מנת להציג אופציות הממוקדות בנסיבות המיוחדות של הלקוח. כך, יכולים מקבלי ההחלטות בבנק לזהות מהר יותר הזדמנויות לפעולה או למכירה של שירותים נוספים, להעריך סיכונים ולבחון אופציות חלופיות המתאימות ביותר לכל לקוח ולקוח.

לסיטי גרופ בת ה-200 וליבמ בת ה-100 היסטוריה ארוכה של פעילות משותפת. כך, למשל, ב-1954 הודיעו שתי החברות, כי "המוח האלקטרוני" של יבמ איפשר לצמצם את משך הזמן הנדרש לביצוע ניתוח עלויות ויתרונות של עסקה ממוצעת מ-1,000 שעות אדם לתשע וחצי דקות עיבוד.

מחשב-העל "ווטסון", הנושא את שמו של מייסד יבמ, נבנה על ידי צוות מדענים רב-תחומי של יבמ, כמערכת המיחשוב הראשונה המסוגלת להתמודד עם היכולת האנושית לענות לשאלות המוצגות בדיבור רגיל בשפה אנושית טבעית – במהירות, בדיוק וברמת ביטחון גבוהה. תהליך ייחודי של גזירת עובדות והבנת הקשרים הפנימיים המתקיימים בתוך כמויות גדולות של נתונים, מאפשרים לטכנולוגיה הזו לסייע בשיפור תהליכי קבלת החלטות במגוון רחב של תחומים ויישומים.

"ווטסון", כזכור, זכה לחשיפה גדולה ולהכרה ציבורית נרחבת כאשר גבר על אלופי האלופים בשעשועון הידע האמריקני ג'פרדי (Jeopardy). יחידה מיוחדת שהוקמה במסגרת יבמ פועלת כיום למינוף הטכנולוגיות של "ווטסון" וליישומן במגוון תחומי תעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים