למה ה-CRM למובייל לא ממריא?

פיתוח מערכות CRM חדשניות שנכתבו רק עבור מובייל, משול להמצאת הגלגל - עד כדי כך ● זה לא אומר שאין היום יישומי CRM למובייל במגזר העסקי - אף אחד לא מתכחש למה שקיים, אבל הבום הגדול עליו דיברו אנליסטים לפני שנה או שנתיים, עדיין לפנינו ● מתי בדיוק הוא יתרחש? תשובה לשאלה זו ולשאלות רבות אחרות, ניתן יהיה לקבל בוועידה השנתית Mobility2012, שתיערך ביום א' הקרוב

מהפכת המובייל החלה לפני כחמש שנים. מכשירי ה-iOS והאנדרואיד (Android) השתלטו על העולם המובייל והציפייה היתה שבתוך זמן קצר, יהפכו כל הפיתוחים החדשים את תחום ה-CRM לנייד. זה לא קרה. המגזין האלקטרוני CIO מונה מספר סיבות לכך שזה לא קרה.

הסיבה הראשונה היא דמוגרפית. הפיתוחים החדשים שהקפיצו את המובייל, כגון מערכות ההפעלה החכמות, מדברות בעיקר אל הצעירים, בעוד שמשתמשי CRM הם לרוב אנשים שעברו כמה שלבים בחייהם ונושקים לעשור הרביעי והחמישי של חייהם. לכן, הממשק של CRM למכשירים חכמים ניידים, הוא לא ממש טבעי. כאשר באים לחבר בין ממשק CRM טיפוסי לרכיבי מובייל, חייבים להתחשב בגילאי המשתמשים. רובם אמורים להיות מנהלים ולא מוכנים להרכיב את משקפי הקריאה שלהם רק כדי לנסות ולראות מה כתוב על הצגים הקטנים של מערכות המובייל.

הסיבה השנייה קשורה לראשונה: המשתמשים. בהיותם מנהלים, המשתמשים ממש לא רוצים לחזור אחורה ולהתחיל לרוץ בין מסכים שונים – פעולה שעד היום נעשתה על ידי העוזרים שלהם. זה בין היתר עניין של סטטוס, והוא מאוד קריטי בארגונים – במיוחד בגדולים שבהם.

הסיבה השלישית קשורה לתדמית של הטלפונים החכמים. בעיני הדור הצעיר, המובייל הוא הדבר הבא. הצעירים לא מסוגלים להבין איך הם חיו בלעדיו עד כה. בעיני המשתמשים הבוגרים יותר, המכשירים הקטנים האלה – שתופסים בקושי שטח של חצי כיס בחולצה, לא בהכרח יסייעו להם לבצע את כל המשימות הארגוניות שלהם. זה לא נתפס בעיניהם, ולא יועילו מופעי הפירוטכניקה של יחסי הציבור והשיווק, שמנסים לשכנע אותם כמה הם טועים.

ויש כמובן גם את העניין של אבטחת מידע. כשאתה מסתובב עם מכשיר קטן וחכם שכולל את רשימת החברים הפרטיים שלך, לצד אפליקציית מכירות המוטענת בנתונים הרגישים ביותר של העסק שלך – יש לך הרבה מה לאבד. בעידן שבו כמעט בכל אוטובוס כבר יש רשת אלחוטית, זה רק עניין של זמן עד שמערכת מידע של גוף פיננסי ענק תהיה חשופה לאלפי נוסעי רכבת תחתית…

גם פערי הדורות הטכנולוגיים משחקים פה תפקיד. אפליקציות ה-CRM הקיימות כיום, לא תואמות את חלק מהדורות הקודמים של המכשירים החכמים. מלאכת התפירה והקישור בין עולמות אלו יוצרת אינסוף בעיות, שלא לדבר על הקישור ליישומיי ERP מורכבים למיניהם. זה פשוט לא עובד.

בכל טכנולוגיה חדשה, כאשר היא לא מדליקה את קהל היעד שלה – דינה להישאר בצידי הדרך, עד שמישהו ימציא את הגלגל מחדש. כן, לפתח מערכות CRM חדשניות שנכתבו רק עבור מובייל, זה בפירוש המצאת הגלגל – ואנחנו עדיין לא שם. אם תרצו, זו הנקודה הרגישה ביותר ואולי המפתח לפריצת הדרך. זה לא אומר שאין היום יישומי CRM למובייל במגזר העסקי – אף אחד לא מתכחש למה שקיים, אבל הבום הגדול עליו דיברו אנליסטים לפני שנה או שנתיים, עדיין לפנינו.

מתי בדיוק הוא יתרחש? תשובה לשאלה זו ולשאלות רבות אחרות, ניתן יהיה לקבל בוועידה השנתית Mobility2012, שתיערך ביום א' הקרוב, ה-18 במרץ, במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לא פחות מ-16 מרצים – נציגי חברות ומשתמשים – יעלו בזה אחר זה לבמה, ויסבירו על האתגרים החדשים שעומדים כיום בפני הסקטור העסקי בכל מה שקשור למובייל. בין היתר ידברו גם על ה-CRM ועל יישומים ניידים אחרים עבור מגזרי התעשייה, הבנקאות, המסחר, הממשלה ועוד. בחלק האחרון של הוועידה, נכתיר את האפליקציות העסקיות הטובות ביותר שפותחו על ידי הארגונים, במסגרת תחרות MobiAwards 2012. יהיה מעניין.

הרשמו עכשיו ל-Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים