אולריך פייפר, HP: "שנת 2012 תהיה שנת הענן"

"בסופו של דבר, כל הארגונים יגיעו לענן", אמר פייפר, CTO אגף התוכנה של HP לאזור EMEA ● הוא ציין שאחד המכשולים בדרך למימוש מיחשוב ענן נובע מהחשש להוצאת המידע, שהוא נכס ארגוני יקר ערך, אל מחוץ לארגון, והציג פתרונות של החברה בתחום הענן

"מנמ"רים נמצאים כיום בשלבים הראשונים של הגירת מערכות ה-IT שלהם לענן ומביטים הצידה לראות מה עושים עמיתיהם ומתחריהם. 2012 תהיה שנה דרמטית בתחום ובסופו של דבר, כל הארגונים יגיעו לשם. אנחנו נספק להם את כל היכולות הנדרשות לענן תחת מטריה אחת", כך אמר אולריך פייפר, CTO אגף התוכנה של HP לאזור EMEA (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון).

פייפר היה דובר המפתח בכנס בכירים שערך אגף התוכנה של HP ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') והיום (ה') במלון בראשית במצפה רמון, בהשתתפות עשרות מנמ"רים בכירים מכלל מגזרי המשק.

לדבריו, אחד המכשולים בדרך למימוש מיחשוב ענן נובע מהחשש להוצאת המידע, שהוא נכס ארגוני יקר ערך, אל מחוץ לארגון. הוא אמר, כי "אסטרטגיית HP ללקוחות הארגוניים מכילה מעטפת כוללת, המטפלת בהיבטי אבטחת מידע, ניידות, הקצאות, ניטור וניהול. המטרה שלנו היא להקל על חיי המנמ"ר, על ידי יצירת מדדים לשירותים וליישומים שמוקצים בתצורה זו. חליפת הפתרונות של HP לניהול ביצועי המיחשוב, IT Performance Suite, היא פלטפורמה המשלבת את עולמות ה-BSAׁ (ר"ת מיכון השירותים העסקיים), ה-BSM (ר"ת ניהול השירותים העסקיים) וה-ALM (ר"ת ניהול מחזור חיי היישומים). היא מסייעת למנמ"ר לטפל בכל היבטי מערך המיחשוב שלו, בענן ומחוצה לו. IT Performance Suite הוא השלב ההתפתחותי הבא של תפיסת ה-BTO (ר"ת מיטוב הטכנולוגיה העסקית) שלנו".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"חליפת הפתרונות", פירט פייפר, "כוללת כמה שכבות: שכבת הממשל, שמאפשרת למנמ"ר ולמי שתחתיו – מנהל התשתיות, מנהל היישומים ומנהל אבטחת המידע – לנהל את ה-IT שבאחריותם לאורך זמן, תוך התייחסות להיבטי ביצועים ועמידה ביעדים; שכבת אבטחת המידע; שכבת רכיבי ה-BSM, הכוללת התייחסות להיבטים התפעוליים, לרבות מיחשוב ענן; שכבת מיכון התהליכים; שכבת האחסון וניהול האחסון. מעל כל השכבות הללו נמצא רכיב התזמור, HP Operations Orchestration, שמסייע לניהול ולהקצאת היישומים בענן".

טיפול בכל צורות הענן
פייפר הוסיף, כי "אנחנו מטפלים בכל צורות מיחשוב הענן של הלקוחות הארגוניים – פרטי, ציבורי ובן כלאיים, ועל גבי כל פלטפורמה – תשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS). בנוסף, אנחנו עוזרים למנמ"ר לבחון האם הוא רוצה להריץ את הענן לבדו או שמישהו אחר יריץ לו אותו".

התצורה הנפוצה בין לקוחות החברה לעבודה בענן, אמר פייפר, היא תשתית כשירות. כך, "ביצענו פרויקט ענק בתצורה זו ל-SFR, ספקית הסלולר השנייה בגודלה בצרפת, יחד עם הטמעת רכיבי אבטחת מידע". היבט נוסף אותו יש לדבריו לבחון הוא המגזר שבו פועל הלקוח הארגוני. הסיבה לכך היא הרגולציות הקיימות, השונות לכל מגזר, למשל שירותי בריאות מול פיננסים.

"ב-2012 נספק עוד פתרונות מיחשוב ענן רבים, תוך הידוק הקשר בין חטיבות החברה: שירותים, תשתיות, תוכנה, חומרה ואבטחת מידע – והכול מאותו הספק", ציין. "פיתחנו ארכיטקטורת מיחשוב ענן המאפשרת לממשק את רכיבי HP עם אלה של ספקיות IT אחרות".

"אנחנו מספקים היצע שלם של שירותים ומוצרים בענן", סיכם פייפר, "עוזרים לארגונים לבנות ענן לסוגיו, מספקים שירותי ענן, מספקים שירותי ייעוץ למעבר לענן, ובנוסף – אם המנמ"ר כבר עבר לענן, אנחנו יכולים לנהל אותו עבורו. כל מטרת הענן היא לאפשר למנמ"ר לספק יותר שירותים עסקיים ויותר מהר, וכך אנחנו יכולים לסייע לו להשפיע על התהליכים העסקיים של הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים