חטיב מוחמד, עמיעד: "הייתה לנו מערכת ERP קודמת – לא רצינו עוד הרפתקה או כישלון"

מוחמד, סמנכ"ל מערכות מידע בעמיעד מערכות מים, תיאר בכנס משתמשי סאפ בישראל, ISUG 2012, את הטמעת מערכת ה-ERP של סאפ שנעשתה על ידי טלדור במתודולוגיית best practices ● "יישום הפרויקט היה תחום בתקציב ובזמן - ועמדנו בכך, שכן רצינו בשלב הבא להעלות לאוויר מערכות BI", ציין ● לדבריו, "כמות השינויים הייתה מזערית ועמדה על 4%"

"הייתה בעמיעד מערכת ERP קודמת, אולם לא היינו שבעי רצון ממנה. לא רצינו עוד הרפתקה או כישלון, ולכן בחרנו במערכת של חברה גלובלית בצמיחה", כך אמר חטיב מוחמד, סמנכ"ל מערכות מידע בעמיעד מערכות מים.

מוחמד דיבר במסלול מנהלים שהתקיים במסגרת ISUG 2012, הכנס הארצי של משתמשי סאפ (SAP) בישראל. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-1,000 משתמשים. הוא נערך השבוע במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, ואת המסלול הנחה העיתונאי ואיש ה-IT אבנר פרנק.

לדבריו, עמיעד היא חברה בורסאית אשר נוסדה ב-1962. היא מונה 690 עובדים, חלקם בישראל וחלקם בעולם – בסין, בהודו ובסינגפור. מחזור המכירות השנתי שלה, אמר, עומד על  116 מיליון דולרים והיא מטהרת ומנקה מים.

איתן עמרם, סמנכ"ל פתרונות מתקדמים באדוונטק. צילום: ניב קנטורהוא תיאר את הטמעת מערכת ה-ERP של סאפ שנעשתה על ידי טלדור במתודולוגיית best practices. הפרויקט, אמר מוחמד, החל ביוני 2011 והסתיים עם העלייה לאוויר בינואר השנה. "יישום הפרויקט היה תחום בתקציב ובזמן – ועמדנו בכך, שכן רצינו בשלב הבא להעלות לאוויר מערכות BI", ציין. לדבריו, "כמות השינויים הייתה מזערית ועמדה על 4%. במקביל, התנענו פרויקט לטיוב תשתיות המידע במערכות הישנות להצלחת ההסבות".

מיטוב שיבוץ של משימות טכנאים
איתן עמרם
, סמנכ"ל פתרונות מתקדמים באדוונטק (Advantec), הציג פתרון של קליקסופטוור (ClickSoftware), אותו מייצגת החברה, למיטוב שיבוץ של משימות טכנאים שהוטמע ב-013-נטוויז'ן. הפתרון, אמר עמרם, מביא למיטוב השיבוץ של המשימות והמשאבים הנדרשים לביצוען, בדגש על רווחיות תפעולית ושביעות רצון הלקוחות. המטרה, לדבריו, היא "לנהל את תהליכי השיבוץ בזמן אמת; להגיב מהר במתן מענה לקריאות השירות; לתקשר עם הנציג בשטח בזמן אמת; לייעל את מערך שיבוץ המשימות בארגון; ולצמצם את עלויות התפעול במוקד השירות".

רפי פורן, סגן נשיא לקוחות עסקיים ב-013-נטוויז'ן. צילום: ניב קנטורהוא הוסיף, כי "חבילת הפתרונות של קליקסופטוור מספקת מענה כולל, באמצעות מגוון מודולים ומנגנונים, החל מתהליך החיזוי והתכנון, דרך הליך השיבוץ והאינטראקציה עם הטכנאי בשטח באמצעות המכשיר הנייד שברשותו ועד לניתוח ומיטוב של תוכניות העבודה היומיות, החודשיות והשנתיות".

שיווק טלפוניה קווית ביתית
רפי פורן
, סגן נשיא לקוחות עסקיים ב-013-נטוויז'ן, אמר שהחברה מפעילה 70 עד 100 טכנאים לטובת שיווק טלפוניה קווית ביתית. "זה המוצר הראשון שחייב הגעה לבית הלקוח", אמר.

הוא ציין, כי "בינואר 2011 השקנו מערכת שיבוץ מבוססת פיפלסופט (Peoplesoft), אלא שהיא לא כללה מיטוב של תכנון יום המחרת. בתוך חודש הסתבר לנו שהבעיות רבות ולא הצלחנו להסתדר עם המיטוב, נאלצנו לעצור את המכירות. הייתה לנו בקרה שוטפת חלשה על מצב המשימות, היה חוסר גמישות בניהול השוטף של המשימות במהלך יום העבודה וגם היה זמן טכנאי ארוך בבית הלקוח".

"בעקבות הטמעת הפתרון קיבלנו כמה תועלות: שיפור השירות ללקוח, צמצום כמות האיחורים וניהולם, גמישות בהיענות לשינויים במועדי ההתקנה, קיצור זמן טכנאי בבית הלקוח, חסכון בעלויות בשל יותר משימות ביום לטכנאי, קיצור טווחי נסיעה, ייעול פעילות הבק-אופיס והפחתת כמות ביטולי עסקות", הוסיף פורן.

רפי הופמן, מנהל בחברת סקר. צילום: ניב קנטור"צמצמנו את כמות האיחורים מ-10% ל-6.5%", סיכם. "כמו כן, הגדלנו את כמות התפוקה מ-5 ל-7.5 משימות ביום, עלות ההתקנה פחתה ב-16% ומשך זמן שהות הטכנאי קוצר משעתיים ל-50 דקות".

"ריצת מרתון רצופת אתגרים"

רפי הופמן, מנהל בחברת סקר, ציין שהחברה פועלת מזה חמישה עשורים, מונה 60 עובדים ופועלת בשלושה שדות: שיפור ביצועים, מערכות מידע וניהול של שינוי ארגוני.

לדבריו, אחת השאלות שמנמ"רים ומנהלי IT מתחתיהם שואלים עצמם היא האם יש להם תמונה מלאה על היישום של פרויקט או מערכת IT, לאחר השלמתם. "המידע קיים – אבל הוא קיים בכמה מקורות מידע ובכמה תצורות, כגון קובץ וורד (Word), אקסל (Excel) או חוזי. נדרש לחבר אותו כדי ליצור זרימה, שכן באופן זה לא ניתן לנהל אותו", ציין.

"השלמת היישום בצורה מוצלחת היא השלב הראשון בריצת מרתון רצופת אתגרים, הכוללת נושאים כגון: פיתוחים עתידיים והרחבות, תוך התאמת הדרישות לצרכים עסקיים; תמיכה בשיפור מתמיד של התהליכים המיושמים", הוסיף הופמן. הוא אמר, כי "יש פרויקט IT ויש תהליכים עסקיים. נדרש גשר שיחבר ביניהם. צריך ליצור בסיס ידע תהליכי ארגוני אינטגרטיבי ומנוהל". הופמן הציג את כלי אריס, המיישם ניתוח של תהליכים עסקיים, ואמר ש-"המוצר מוביל בשוק, והוא בעל ותק של 20 שנים. יש בעולם יותר מ-200 אלף התקנות שלו ובאחרונה החברה נרכשה על ידי Software AG. הכלי מבוסס בסיס נתונים ובין השאר, הוטמע בארץ בטבע, דיפלומט, גילת לוויינים, מנורה מבטחים ורכבת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים