צבא ארצות הברית: תגיות מיקום ברשתות חברתיות מסכנות את ביטחון החיילים

בצבא חוששים שחיילים ובני משפחותיהם, אשר מפרסמים ברשתות חברתיות תגיות שמציינות מיקומים גיאוגרפיים, עלולים ליצור סיכוני אבטחה ● הכוחות האמריקניים, כמו גם גופי ממשל אחרים, פרסמו חוברות לשימוש נכון בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות

תגיות מיקום מציעות למשתמשים ברשתות החברתיות דרך נוחה לציין היכן הם נמצאים, אך כאשר מדובר בחיילים ובני משפחותיהם, ייתכן שעדיף, לפחות בחלק מהמקרים, שלא כולם ידעו זאת. לפיכך יצאו בצבא ארצות הברית באזהרה לחיילים המשתמשים בפייסבוק (Facebook) וברשתות חברתיות נוספות, וקראו להם להימנע משימוש בתגיות מיקום.

התגיות הללו, בסיוע טכנולוגיית GPS, מסייעות לציין למשתמשים בטלפונים סלולריים, למשל, היכן נמצאים חבריהם. באתר פורסקוור (Foursquare), לדוגמה, יכולים המשתמשים "לסמן" מקומות מסוימים כדי לספר לחבריהם היכן הם קנו או אכלו. בצבא חוששים שטכנולוגיות כאלה יסייעו להדליף לאויב את מיקומן של יחידות צבאיות או למסור מידע על תנועות של יחידות – כתב סטיב וורן, בכיר בגוף Maneuver Center of Excellence, במאמר שפרסם באתר של צבא ארצות הברית.

"כיום, כמעט בכל טלפון חכם מותקן מקלט GPS. לכל תמונה שמצלמים מוצמדת תגית גיאוגרפית שמציינת את קווי האורך והרוחב שבהם היא צולמה", הזהיר וורן. מסיבות דומות פרסמו בסוכנויות רבות של הממשל האמריקני הנחיות מדיניות לגבי שימוש ברשתות חברתיות והדריכו את העובדים כיצד לצמצם סיכונים במהלך השימוש ברשתות אלה. גם זרועות הביטחון השונות, ובכלל זה הצבא האמריקני וחיל הנחתים, פרסמו חוברות הדרכה לשימוש בטוח בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות.

וורן הזכיר במאמר שפרסם תקרית שאירעה ב-2007, כאשר צי של מסוקים נחת בבסיס של יחידה של חיל האוויר האמריקני בעיראק, והחיילים שהגיעו במסוקים צילמו תמונות והעלו אותן לאינטרנט. על סמך תמונות אלה גילו כוחות האויב היכן נחתו המסוקים, פתחו במתקפה והשמידו ארבעה מסוקים. וורן הוסיף שמנגנון טיים ליין (Timeline) החדש של פייסבוק מציב בעיה מיוחדת בפני הצבא, שכן ניתן להוסיף תגיות מיקום להודעות מיד כשמעלים אותן לציר הזמן.

האיום מוחשי במיוחד, שכן במקרים רבים יש למשתמשים "חברים" שאותם הם כלל לא מכירים, ושייתכן מאוד שלא כדאי לשתף עמם מידע על מיקומים. אזהרה זו חלה באותה מידה גם על בני המשפחות של החיילים המוצבים באזורי לחימה – כך הזהיר דייל סוויטנם מהחטיבה לאינטרנט ומדיה חברתית של צבא ארצות הברית. "האם אתם באמת רוצים שכולם ידעו מה הכתובת של הבית שלכם והיכן לומדים ילדיכם?", תהה סוויטנם בהודעה שפורסמה מטעם הצבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים