מניש גואל, נט-אפ: "בסופו של דבר תישארנה שתי שחקניות גדולות באחסון – נט-אפ ו-EMC; אנחנו ננצח"

"המדובר בשתי חברות הפועלות באופן שונה - אנו חושבים אחרת לחלוטין מ-EMC", הסביר גואל - סגן נשיא בכיר למוצרים בנט-אפ העולמית, "אני לא יודע מתי נוביל את השוק, אבל זה בהחלט היעד שלנו" ● הוא תיאר את התפתחות עולם ה-IT בשני העשורים האחרונים, ובתוכו את התפתחות עולם האחסון ● לדבריו, המאפיין את עולם המיחשוב בעשור הנוכחי, אמר גואל, הוא הצורך להתמודד עם מיחשוב ענן ו-Big Data ובעולם האחסון, עם הצורך בגידול ובשינוי נפחי מערכות האחסון

"רוב ספקיות ה-IT בעולם האחסון הן שחקניות 'מעורבבות', משמע שיש להן עוד מוצרים מעבר לעולם האחסון. יש רק שתי שחקניות 'טהורות', המוכוונות אחסון – EMC ונט-אפ (NetApp). יבמ (IBM), דל (Dell), היטאצ'י (Hitachi) ו-HP לא מוכוונות אחסון, כי הן אינן משקיעות מספיק משאבים במו"פ לתחום. היעד שלנו, ואנו מתקדמים אליו בבטחה, הוא להוביל את השוק", כך אמר מניש גואל, סגן נשיא בכיר למוצרים בנט-אפ העולמית.

גואל היה דובר המפתח בכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון ללקוחותיה. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-600 משתתפים – לקוחות ושותפים עסקיים. הכנס התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, והנחה אותו השחקן והסטנדאפיסט גורי אלפי.

גואל סיפר, כי החברה קמה ב-1992, ובשנת 2004 עמד נתח השוק שלה על 10%. ב-2011, ציין, נתח השוק שלה הגיע ל-21.5%. לעומתה, אמר, EMC הייתה בעלת נתח שוק של 35% בשנת 2004, ואילו בשנה החולפת נתח השוק שלה, כך על פי חברות המחקר, ירד ל-32.6%. "יש פה מגמה ברורה ויציבה לאורך השנים", אמר גואל. "אני לא יודע מתי נוביל את השוק, אבל זה בהחלט היעד שלנו. המדובר בשתי חברות הפועלות באופן שונה – אנו חושבים אחרת לחלוטין מ-EMC".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא תיאר את התפתחות עולם ה-IT בשני העשורים האחרונים, ובתוכו את התפתחות עולם האחסון. בשנות ה-90', אמר גואל, המיחשוב היה מוטה טכנולוגיה, והבעיה המרכזית של מערכות האחסון הארגוניות הייתה ביצועים. העשור שהחל בשנת 2000, הוסיף, התאפיין בכך שהמיחשוב היה כבר מיחשוב מוטה ארגונים ולא טכנולוגי לכשעצמו. הבעיה המרכזית של אותו עשור בעולם האחסון, ציין, הייתה חוסר יעילות, וזה היה היעד ששמה לה לעצמה נט-אפ, להתמקד בתחום זה.

"העשור הקודם התאפיין בכך שהמידע גדל בעשרות אחוזים מדי שנה, ולמנמ"ר הטיפוסי היו יותר ויותר משימות כאשר התקציב לא גדל, ואם הוא גדל – זה לא היה ביחס לריבוי הדרישות הטכנולוגיות והעסקיות ממנו", אמר גואל. "בנוסף, לוחות הזמנים לביצוע המשימות קטנו, וכך גם היקף כוח האדם שברשותו. לכן החלטנו לשים את יעילות האחסון בראש סדר העדיפויות שלנו, זו הייתה הדאגה העיקרית שלנו ועל כך גאוותנו".

המאפיין את עולם המיחשוב בעשור הנוכחי, אמר גואל, הוא הצורך להתמודד עם מיחשוב ענן ו-Big Data ובעולם האחסון, עם הצורך בגידול ובשינוי נפחי מערכות האחסון. זאת, לצד הצורך ש המערכות הללו להיות גמישות ויעילות כי שנדרש מהן בעשור הקודם.

עולם האחסון כאקווריום
גואל דימה את הפתרון של נט-אפ לתחום מעולם הדגה. בעבר, אמר, היה דג שישב באקווריום, ואם בא עוד דג, בעליו רכש עבורו אקווריום נוסף. נוצר מצב בו אם נולדו הרבה דגים שנדרש היה לעשות הפרדה ביניהם, כדי שלא יאכלו האחד את השני, היו צריכים להיות בכל בית אקווריומים רבים, האכלות רבות של הדגים והחלפות המים העכורים באקווריומים. הוא דימה את בעלי הדגים למנהלי התשתיות הקורסים תחת נטל התחזוקה.

המענה של נט-אפ למצב בלתי אפשרי זה, אמר, הוא ארכיטקטורת תשתיות משותפת ואחודה. בצורה זו, אמר, יכולים "לגור" בה דגים רבים מסוגים שונים. ההקבלה לעולם האחסון, הסביר, הוא שהתשתית משתמשת כמעין בית מלון רב דיירים, בו מצויות מערכות אחסון שונות, הנשענות על גבי תשתיות, וירטואליות ופיסיות, והחולקות משאבי מיחשוב לפי דרישה, עם אפשרות לגדול לפי הצורך ולתת מענה לצרכים השונים של המנמ"ר – התמודדות עם מעבר לענן מיחשוב פרטי או ציבורי, תשתיות שבחלקן פיסי וחלק וירטואלי, המטפלות, בין השאר גם ב-Big Data.

"בניגוד לחברות אחרות האומרות ללקוח לבחור בין יכולת גידול או יכולת שיתוף, באה נט-אפ ומציעה ללקוחותיה את שתי היכולות יחדיו", קבע גואל. "הדבר מתאפשר בין השאר בשל מערכת ההפעלה למערכות האחסון שלנו, Data OnTap 8, המטפלת בשתי הסביבות, פיסית ווירטואלית, עם ישויות מיחשוב שונות. הלקוח מקבל ארכיטקטורה אחת עם רמות שירות שונות לגבי מגוון היבטים – צפיפות, אבטחת מידע, ביצועים לכשעצמם, ביצועים מול מחיר ועוד היבטים כפי שהוא קובע, כגון ניהול התוכן. כך מתקבל תפעול של האחסון בלא פגיעה ביעילות, בגמישות, ובאבטחת מידע. כך הלקוח מסיר מראשו את הדאגות בכל הקשור לעדכונים, הגירות, איזון עומסים ואבטחת מידע".

הוא סיים את דבריו בהתייחסו למגמה הבאה הצפויה בעולם המיחשוב: Big Data. ה-Big Data, אמר, מצוי במקום בו נמצא מיחשוב ענן לפני שלוש שנים. "כולם ידעו שהם רוצים אותו, אך לאף אחד לא היה מושג איך לעשות זאת". לדבריו, הטיפול בנושא צריך להיעשות בשלושה היבטים, ABC: אנליטיקס (A) – ניתוח שישפר את קבלת ההחלטות ושהמידע המנותח יניב ערך עסקי; רוחב פס ומיחשוב-על (B); וטיפול בתוכן (C). "לכן רכשנו את LSI, המטפלת בצורה מיטבית בהיקפים גדולים של נתונים".

"אנו מתחייבים למצוא דרכים לנהל את האחסון באופן יעיל יותר, לטובת טיוב ההיבטים העסקיים של ארגונים", סיכם גואל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים