שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל: "כולנו אשמים בהתפוצצות המידע"

"הגענו לשיא מבחינת קצב גידול נפח הנתונים בעולם. כולנו מייצרים כמויות אדירות של מידע ותוכן דיגיטלי מדי יום", אמר פרייס בכנס השנתי של החברה ● לדבריו, "המנמ"רים מתמודדים היום עם גידול של כ-50% בהיקף הנתונים מדי שנה. מדובר בנתונים שאינם מגיעים בפורמט טקסט אחד בלבד, כי אם נתונים ממקורות שונים ובפורמטים שונים - טקסט, וידיאו, תמונה וכדומה. אחד האתגרים המרכזיים הוא ארגון וסדר במידע הלא מובנה הזה"

"ארגונים מייצרים מידע בלא הרף, משכפלים אותו ומאחסנים אותו. מנמ"רים ומנהלי תשתיות מתמודדים היום עם גידול של כ-50% בהיקף הנתונים מדי שנה. כולנו אשמים במצב אליו הגענו כיום, של התפוצצות המידע", אמר שלומי פרייס – מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל.

פרייס פתח את הכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון ללקוחותיה. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-600 משתתפים – לקוחות ושותפים עסקיים. הכנס התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, והנחה אותו השחקן והסטנדאפיסט גורי אלפי.

לדברי פרייס, יש כיום בעולם 3.146 מיליארד חשבונות דואר אלקטרוני, לעומת 2.9 מיליארד ב-2010. הוא ציין, כי יש כיום 2.1 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם – עליה של כמיליון משנת 2011, כאשר כמות הטלפונים החכמים עומדת על 6 מיליארד מכשירים.

נתון נוסף, לדבריו, הוא של יותר מחצי מיליארד אתרים, שמחציתם נוספו ב-2011. לדבריו, באתר יו-טיוב (YouTube) יש יותר מטריליון סרטוני וידיאו, כאשר בכל שעה מועלים לאתר 48 שעות של סרטונים. "בפייסבוק (Facebook) יש יותר מ-800 מיליון חשבונות, רבע מהם נוצרו במהלך 2011. פייסבוק מייצרת יותר מ-30 מיליארד פיסות תוכן בחודש. יותר מ-100 מיליארד תמונות הועלו לפייסבוק עד סוף שנת 2011". נתון נוסף אותו ציטט פרייס להמחשת התפוצצות המידע, הוא הכרזתו של הבנק המרכזי בארצות הברית, לפיו מדי שניה מבוצעות 10,000 טרנזקציות עם כרטיסי אשראי.

"אנו חיים היום בעידן של Big Data. הגענו לשיא מבחינת קצב גידול נפח הנתונים בעולם. כולנו מייצרים כמויות אדירות של מידע ותוכן דיגיטלי מדי יום. אנו שומרים את התמונות שלנו ברשת, וארגונים שומרים נתונים רבים במערכות המידע השונות – הן מסיבות עסקיות והן מסיבות רגולציה", אמר פרייס.

"כל אלה", אמר פרייס, "הן דוגמאות למידע דיגיטלי יקר ערך, שהוא קריטי להצלחת הארגון. אחסון המידע, גיבויו וניהולו, הפכו למשמעותיים מאוד. המנמ"רים מתמודדים היום עם גידול של כ-50% בהיקף הנתונים מדי שנה. מדובר בנתונים שאינם מגיעים בפורמט טקסט אחד בלבד, כי אם נתונים ממקורות שונים ובפורמטים שונים – טקסט, וידיאו, תמונה וכדומה. אחד האתגרים המרכזיים הוא ארגון וסדר במידע הלא מובנה הזה".

"בנט-אפ משקיעים, יותר מכל חברה אחרת, ביעילות האחסון וביעילות ה-IT, ומציעים פתרונות המאפשרים לשמור יותר מידע בפחות נפח אחסון", ציין פרייס. "נט-אפ עוקבת זה זמן רב אחר המגמות בתחום גידול המידע ומרחיבה את מערכת OnTap שלה, על מנת להתמודד עם המידע הגדל. טכנולוגיות נט-אפ מאפשרות לחסוך 40%-50% בנפח מערכות האחסון בסביבות וירטואליות – חסכון שמשמעותו חסכון בשטח רצפה, חומרה, כח-אדם, חשמל ועוד. גם בתחום יעילות האחסון אנו מקדימים את המתחרים באמצעות טכנולוגיות כגון Thin Provisioning (הקצאה רזה), דה-דופליקציה (מניעת שכפול), RAID ועוד".

הוא ציין כמה רכישות של ענקית האחסון, "אשר פיתחו טכנולוגיות שנועדו להתמודד עם התפוצצות המידע דוגמת Engenio – אשר פיתחה פתרון מתקדם בתחום ה-Hadoop ו-Bycast". מנכ"ל נט-אפ ישראל ציין, כי במהלך הכנס הושקה גרסה 8.1 של מערכת ההפעלה של החברה, OnTap. "המערכת היוותה תמיד ומהווה גם כיום מרכיב המבדל אותנו מהמתחרים".

"ב-2011 המשכנו להגדיל את היקף העסקים, נתח השוק ומספר הלקוחות ולחזק את פעילותנו ונוכחותנו במגוון מגזרים דוגמת מגזר הבטחון, המגזר הפיננסי, מגזר הבריאות, ממשלה, תעשייה ועוד", אמר פרייס, וסיים בתודה לשותפים העסקיים של נט-אפ ישראל.

ירון רוזינסקי מ-VMware ישראל בירך את המשתתפים. את המליאה המרכזית חתמה הרצאתו של תת-אלוף (מיל') יאיר כהן, סמנכ"ל מודיעין וסייבר באלביט מערכות. לאחר מכן התפצל הכנס לשלושה מסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים