גוגל צפויה להשיק בקרוב שדרוג משמעותי למנוע החיפוש

במטרה לספק תוצאות רלוונטיות יותר, תציג ענקית החיפוש תהליך שיתבסס על טכנולוגיית "חיפוש סמנטי", תוך שיפור ההתאמה ל-"ישויות" - אנשים, מקומות או חפצים ● ההערכה היא, כי 20%-10% מתוצאות החיפוש יושפעו מהשינויים

בגוגל (Google) נערכים להשקת השדרוג המשמעותי ביותר בהיסטוריה של מנוע החיפוש, על מנת להתמודד עם התחרות הגוברת בתחום – כך על פי ידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

אמיט סינגל
, מנהל בכיר לחיפוש בגוגל, מסר לכתבי הוול סטריט ג'ורנל, כי מנוע החיפוש המחודש פותח "מתוך מחשבה על האופן שבו בני אדם מבינים את העולם". השיפורים יושקו בהדרגה במהלך החודשים הקרובים, אך ההשקה המלאה של "הדור החדש של החיפוש" עשויה להימשך שנים. בידיעה לאתר CNET, אמר דובר גוגל, כי לא נקבע לוח זמנים ספציפי, וכי מדיניות החברה היא להשיק חידושים ברגע שפיתוחם הושלם.

החיפוש "בדור הבא", כמו היום, יתבסס על מילות מפתח, אך התוצאות אמורות להיות רלוונטיות יותר. התהליך יתבסס על טכנולוגיה של "חיפוש סמנטי", תוך שיפור ההתאמה ל-"ישויות" – אנשים, מקומות או חפצים – על סמך פיתוחים שנעשו בחברה בשנתיים האחרונות.

כך, למשל, הביא וול סטריט ג'ורנל  את החיפוש אחר "אגם טהו" כדוגמה – אם כיום מוצגת בגוגל למי שמחפשים מילות מפתח אלה כתובת האתר של מרכז המבקרים של המקום, הרי שבעתיד יוצגו להם גם "מאפיינים", דוגמת מיקום, גובה, טמפרטורה ממוצעת וריכוז המלח במי האגם. תשתית המידע שגובשה בחברה תשפיע על היבטים רבים בפעילותה, ציין דובר גוגל, ותפתח פתח ליכולות חדשות בכל הקשור לחיפוש.

פיתוחים אלה ישליכו על אופן הפעולה של מנוע החיפוש, על אופטימיזציה של אתרים, על הפרסום ועל הדירוג של תוצאות החיפוש. על פי הערכה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל, כ-20%-10% מתוצאות החיפוש יושפעו משינויים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים