מניש גואל, נט-אפ: "האתגר הקשה ביותר של המנמ"רים ומנהלי התשתיות – ייעול האחסון"

"הלחץ על מנהלי התשתיות גדל ללא הרף, הם נדרשים לספק תשתיות אחסון למידע שמוכפל מדי שנתיים ומערכות האחסון לא תמיד הומוגניות", אמר גואל, סגן נשיא בכיר למוצרים בנט-אפ העולמית, בכנס בכירים שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון ● לדבריו, "מנהל התשתיות מוצא עצמו עסוק בהישרדות רוב הזמן ולא מוצא זמן לתכנן קדימה"

"חייהם של מנהלי התשתיות אינם קלים כלל ועיקר. הלחץ עליהם גדל ללא הרף. הם נדרשים לספק תשתיות אחסון למידע שמוכפל מדי שנתיים, מערכות האחסון לא תמיד הומוגניות, ולכן – האתגר הקשה ביותר שניצב בפניהם הוא ייעול האחסון וניהולו", כך אמר מניש גואל, סגן נשיא בכיר למוצרים בנט-אפ (NetApp) העולמית.

גואל דיבר בפתח כנס בכירים שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון ללקוחותיה. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים לפני ימים אחדים ברידינג 3 בתל אביב.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר גואל, כי "אנחנו מתחייבים למצוא דרכים לנהל את האחסון באופן יעיל יותר, עבור טיוב ההיבטים העסקיים של ארגונים".

לצד הצורך ביעילות מערכות האחסון, אמר, "עולם האחסון חווה חוסר ניצול של המערכות, גידול במידע וריבוי ארכיטקטורות המיועדות ליישומים שונים. כך, מנהל התשתיות מוצא עצמו עסוק בהישרדות רוב הזמן ולא מוצא זמן לתכנן קדימה. אנחנו מסייעים לארגונים לחסוך בחשמל על ידי אספקת פתרונות למניעת שכפול (דה-דופליקציה) לצד טכנולוגיה הצורכת פחות שטח אחסון, פחות מיזוג אוויר בדטה סנטר ופחות חשמל".

לדבריו, "מנהלי התשתיות, מנהלי הדטה סנטר הארגוני ומנהלי האחסון בארגונים מצויים כיום במצב לא פשוט כלל. עליהם להיות גמישים בכל היבט שהוא: הדרישה לביצועים שגדלה ללא הרף, הצורך לטפל ביותר ויותר מידע, לשמר, להגן ולארכב אותו, אך גם להביא להיותו זמין כשנדרש, לנהל את האחסון ולטפל בסביבת IT הטרוגנית ומורכבת. חל גידול עקבי, במשך שנים, של נפח האחסון הארגוני, שצומח בעשרות אחוזים בכל שנה. זה קורה בשל ריבוי האחסון של חוזי, מוזיקה וסרטים, לצד העובדה שארגונים חפצים לאסוף עוד מידע אודות הלקוחות, בין השאר ברשתות החברתיות. אתגר נוסף נובע מהצורך לטפל בתשתיות האחסון כך שיקושרו לרכיבים הניידים של העובדים, ומעבר מידע ויישומים למיחשוב ענן בצורות שונות".

"נדרשת עבודה בסביבה מעורבת טכנולוגית"
"אנחנו, בנט-אפ, מסייעים למנהלי האחסון לבחון מחדש את תשתיות ה-IT שלהם ולבדוק אילו חלופות יכולות לעזור להם להתמודד מול מציאות מאתגרת וחדשה זו", אמר. "זאת, בשל השינוי במודלים העסקיים, השינוי בקצבי העבודה והצורך להגיע מהר יותר לשוק עם מוצרים ושירותים, כשהכול כמובן מבוסס מידע. בנוסף, מה שנדרש הוא עבודה בסביבה מעורבת טכנולוגית, מבוזרת פיזית – בארגון ובענן – תוך יצירת תשתית IT משותפת, יעילה וגמישה, שמסייעת ל-IT להפוך לגורם המניע והמתדלק את הפעילות העסקית בארגון".

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטורגואל ציין, כי ב-2004 עמד נתח השוק של נט-אפ על 10% וב-2011 הוא הגיע ל-21.5%. לעומתה, נתח השוק של EMC הגיע ב-2004 ל-35% ואילו אשתקד הוא עמד, לפי חברות המחקר, על 32.6%. הוא ציין, כי תשעה מתוך עשרת הבנקים הגדולים בארצות הברית הם לקוחות של נט-אפ, וכך גם 80 מ-100 החברות ברשימה של פורצ'ן (Fortune). גואל העריך, כי נט-אפ תמשיך לצמוח גם ב-2012.

לדברי גואל, ארכיטקטורת תשתיות משותפת ואחודה שמספקת החברה היא המענה למצב הבלתי אפשרי בו נמצאים המנמ"רים ומנהלי התשתיות.

הוא ציין, כי אין הוא בקיא בשוק הישראלי, אלא שבשל היותו טכנולוג ולא איש מכירות, הוא מעורב בעבודת מרכז הפיתוח של נט-אפ בארץ, על בסיס רכישת אונרו (Onaro) ב-2008. לדבריו, המרכז עוסק בימים אלה בפיתוח מוצר חדש, לתזמור הדטה סנטר.

האירוע נפתח בדברי ברכה של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. חתמה אותו הופעה של הזמר אייל גולן. בין מנהלי ה-IT שנכחו באירוע: טל הרמתי, עד לא מכבר סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר; אמיר אמיתי, סלקום; דורית גילאור, רפאל; מוטי לוי, התעשייה הצבאית; רפי הירש, שירותי בריאות כללית; רמי סרטני, התעשייה האווירית; שמואל חכים, מינהל הרכש, משרד הביטחון; דורון פלח, בנק ישראל; דליה בן-נפתלי, אלביט מערכות; נועם נודלמן, אוניברסיטת בר-אילן; ועופר בן ארצי, לאומי קארד. בין שותפיה העסקיים של נט-אפ ישראל נכחו: דורון קרופמן, APC מקבוצת שניידר אלקטריק; אושרי שרון, !We; בן פסטרנק, קבוצת אמן; רמי נחום, טריפל סי; ויואב וינברג, א.מ.ת. מיחשוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוחאי גל

    כמה שרלטן אפשר להיות כשהנתונים מפורסמים ברבים ? להלן הודעת IDC האחרונה: http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS23348812 EMC מובילה עם 29.4% Netapp הרחק מאחור עם 11.2% גורם לך להרהר על איזה ספק אתה סומך.

אירועים קרובים