גוגל עושה שימוש חוזר במי שפכים כדי לקרר את מרכז הנתונים בג'ורג'יה

החברה משתמשת לצורך כך במים אפורים – מים שמקורם במכונות כביסה, מקלחות או כיורים ● המים מוזרמים למתקן טיהור ולאחר מכן נשפכים לנהר המקומי ● מעתה יועברו כ-30% מהמים במערכת למתקני גוגל וישמשו לקירור במרכז הנתונים של החברה

גוגל (Google) החלה בשיתוף פעולה עם הסוכנות שמופקדת על המים והביוב בג'ורג'יה, ארצות הברית – כך מסר ג'ים בראון, מנהל מרכז הנתונים של החברה בג'ורג'יה, בהודעה שפורסמה בסוף השבוע בבלוג של גוגל. במסגרת שיתוף הפעולה תעשה החברה שימוש חוזר במים אפורים (כלומר, מים שמקורם במכונות כביסה, מקלחות או כיורים ואשר אינם מכילים הפרשות אדם) כדי לקרר את המערכות במרכז הנתונים.

מרכז הנתונים בג'ורג'יה הוקם ב-2007 ובדומה למתקנים אחרים של גוגל, גם בו יושמו שיטות קירור מתקדמות וחסכוניות יותר, דוגמת שימוש במים והזרמה של אוויר חיצוני. מרכז נתונים טיפוסי של גוגל צורך מאות אלפי גלונים של מים מדי יום (גלון שווה לכארבעה ליטרים) על מנת לקרר את האוויר החם שפולטים השרתים. חלק מהמים מתאדה במגדלי קירור ויתרת המים נותרת במצב נוזלי.

"הגענו למסקנה שמי הקירור אינם חייבים להיות נקיים כמו מי שתייה", כתב בראון בהודעה. משום כך הוחלט לעשות שימוש חוזר במים אפורים במקום במי שתייה, שבהם נעשה שימוש עד כה. המים, שמקורם בקהילה של מחוז דגלאס, מוזרמים למתקן טיהור ולאחר מכן נשפכים לנהר המקומי. מעתה יועברו כ-30% מהמים במערכת למתקני גוגל וישמשו לקירור במרכז הנתונים של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים