עלות הרכיבים של מחשבי iPad החדשים גבוהה יותר, אך אפל סופגת את הפער

מחשב iPad חדש עם זיכרון בנפח של 32 ג'יגה-בייט ותמיכה בדור רביעי עולה לאפל 9% יותר מאשר מחשב iPad 2 מקביל, אך החברה הותירה את מחירם לצרכן זהה ● הרכיבים והייצור של הטאבלטים החדשים עולים לאפל 375 דולרים - קרוב ל-50% מהמחיר לצרכן, שעומד על 729 דולרים

על אף שעלות הרכיבים של מחשבי ה-iPad החדשים גבוהה מעלות הרכיבים של מחשבי iPad 2, אפל (Apple) לא העלתה את מחיריהם.

מניתוח שערכה חברת iSuppli עולה, כי עלות הרכיבים של מחשב iPad חדש עם זיכרון בנפח של 32 ג'יגה-בייט ותמיכה בדור רביעי גבוהה ב-9% בהשוואה למחשב iPad 2 עם זיכרון בנפח זהה ותמיכה בדור שלישי.

הרכיבים של מחשב iPad חדש עם זיכרון בנפח של 32 ג'יגה-בייט ותמיכה בדור רביעי עולים לאפל 364 דולרים, על פי הניתוח של iSuppli, וההרכבה עולה 11 דולרים נוספים. הרכיבים והייצור עולים יחדיו, אם כן, 375 דולרים – קרוב ל-50% מהמחיר לצרכן, שעומד על 729 דולרים.

העלייה במחיר הרכיבים מיוחסת לשימוש בצג בטכנולוגיית Retina Display, לתמיכה ברשתות LTE מדור רביעי ולסוללה גדולה יותר. חלק הארי מעלות הרכיבים מגיע לסמסונג (Samsung), שמוכרת לאפל את הצגים הללו במחיר של 87 דולרים ליחידה – בהשוואה ל-57 דולרים ליחידה שעלו הצגים של מחשבי iPad 2. סמסונג מייצרת גם את המעבד של מחשבי iPad החדשים ואולי גם את תאי הסוללה. אם הערכות אלה של iSuppli מדויקות, גוזרת סמסונג נתח של כ-50% מעלות הרכיבים של מחשבי iPad החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים