ד"ר עדי קפליוק: "מינוי כרמלה אבנר למנמ"רית הממשלה מגביר הסיכוי לתיאום בין השלטון המקומי והמרכזי"

"אנו מדברים כבר זמן רב על שיתוף פעולה בתחום ממשל זמין, אבל לא הרבה התקדם. כעת יש אור בקצה המנהרה, לאחר מינויה של המנמ"רית הממשלתית", אמר קפליוק בכנס ההשתלמות השנתית של פורום מנהלי מערכות המידע ברשויות המקומיות ● "הדרישות שלנו הן להגיע לשיתוף תשתיות של ממשל זמין בשלטון המקומי, שיתוף נתונים והקמת תיק תושב, שהמידע בו יכיל נתונים הן של השלטון המקומי והן של השלטון המרכזי"

"מינויה של כרמלה אבנר למנמ"רית הממשלה מגביר את הסיכוי לתיאום ושיתוף פעולה בתחום המיחשוב והממשל הזמין בין השלטון המקומי והמרכזי", אמר ד"ר עדי קפליוק – יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, בפתיחת ההשתלמות השנתית של הפורום שנפתח הבוקר (א') במלון מרידיאן בים המלח.

"אנו מדברים כבר זמן רב על שיתוף פעולה בתחום ממשל זמין, אבל לא הרבה התקדם. כעת יש אור בקצה המנהרה, לאחר מינויה של המנמ"רית הממשלתית. כרמלה אבנר, שהיתה מנהלת ממשל זמין, מונתה לתפקיד, ובמקומה מונה אופיר בן אבי, המשמש כעת כממלא מקום מנהל ממשל זמין. משיחות שהיו לי עם כרמלה, ובוודאי עם אופיר – שהוביל איתנו את נושא שיתוף הפעולה, עולה כי יש תקווה לחידוש שיתוף הפעולה בנושא ממשל זמין".

קפליוק הוסיף, כי "במסגרת יום השלטון המקומי בכנסת, הועלה נושא הממשל הזמין בשלטון המקומי בוועדת המדע של הכנסת. לאחר שסקרתי את עיקרי שיתוף הפעולה, יו"ר הוועדה, ח"כ רונית תירוש, ביקשה שתקום ועדה בין הממשלה והשלטון המקומי, שבעזרתה תוכל ועדת המדע של הכנסת לפקח על שיתוף הפעולה. הדרישות שלנו הן להגיע לשיתוף תשתיות של ממשל זמין בשלטון המקומי, שיתוף נתונים והקמת תיק תושב, שהמידע בו יכיל נתונים הן של השלטון המקומי והן של השלטון המרכזי, וממשקים בין מערכות מידע זהות בממשלה ובשלטון המקומי".

לדבריו, נושא אחר העומד על סדר היום של המנמ"רים בעיריות וברשויות המקומיות, הוא העובדה שאף תפקיד בתחום מיחשוב ומערכות המידע אינו מוגדר בספר התפקידים של משרד הפנים. "מיום הקמת הפורום, אנו רוצים שיכירו בנו. זה לא נעים – אבל זה המצב. בספר התפקידים של השלטון המקומי, שעודכן לפני 20 שנה, אין ולו תפקיד אחד בתחום המיחשוב ומערכות המידע", טען קפליוק.

"לפני מספר שנים הכינה חברה שמשרד הפנים גייס לנושא, ביחד איתנו, שישה תפקידים. מאז אנו מחכים לפרסומם וזה מתעכב מסיבות שונות. זה לא קצב של היי-טק. הגענו ל-2012, ולאחרונה פנה רון נחמן, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה במרכז השלטון המקומי, לשר הפנים במכתב בנושא. הוא קיבל תשובה מאחד הפקידים של משרד הפנים, שענה לו, כי משרד הפנים ביטל את העבודה שנעשתה, לקחו עוד חברה שתתחיל לעשות את העבודה מחדש אבל עכשיו סדר העדיפות אחר – המנמ"רים הם לא בראש סדר העדיפויות".

"קצת מוזר, כי בשנת 2012 אין הגדרה של תפקידים במסגרת מיחשוב ומערכות מידע בספר התפקידים של משרד הפנים", קבע קפליוק. "אפילו הגדרת שכר, חוץ מאשר ברשויות גדולות ומסודרות, הנושא בעייתי. פתחנו במאבק ציבורי ובכל ראיון, גם בכנסת, העליתי את הנושא. כל אחד צריך לגייס את ראש העיר שלו, את המנכ"ל והגזבר, מתוך תקווה שנסיים כמה שיותר מהר את המאבק הזה. לא יכול להיות שעתיד מערכות המידע בשלטון המקומי יהיה בידי פקיד, בכיר ככל שיהיה, במשרד הפנים. זה דבר בסיסי, ואנו שואלים את עצמנו איך לא מבינים דבר כל כך בסיסי – מה קורה כשהמחשב לא עובד חצי שעה בארגון שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים