מיקרוסופט: מיליון משתמשים הורידו את גרסת ה-Consumer Preview של חלונות 8

משתמשים בעלי מחשב עם צג מגע יוכלו ליהנות מהתמיכה של חלונות 8 בצגי מגע, אם כי המהדורה של מערכת ההפעלה אשר תהיה מיועדת למחשבי לוח עם מעבדי ARM, אינה מוצעת עדיין לציבור הרחב, אלא רק למפתחים ● הגרסה המוגמרת של חלונות 8 צפויה להופיע עד סוף השנה

מערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8) עדיין לא הושקה רשמית, אך על פי נתונים שפרסמה מיקרוסופט (Microsoft) עולה, כי למעלה ממיליון בני אדם כבר משתמשים בה, לאחר שהורידו את גרסת ה-Consumer Preview של מערכת ההפעלה החדשה, אשר שוחררה בחודש שעבר. הגרסה המוגמרת של חלונות 8 צפויה להופיע עד סוף השנה.

חלונות 8 פותחה תוך מתן דגש למסכי מגע ויישומים, ונועד לה תפקיד חשוב בניסיון של מיקרוסופט לחדור לשוק הלוהט של מחשבי הלוח, בו שולטות כיום אפל (Apple) עם מחשבי ה-iPad, וגוגל (Google) עם מערכות אנדרואיד (Android). מיקרוסופט משתרכת כיום הרחק מאחורי שתי המתחרות המובילות, לאחר שלא הצליחה לשכנע את יצרניות החומרה וחברות הטלקום להציע מחשבי לוח עם חלונות 7 (Windows 7).

כדי להפעיל את גרסת ה-Consumer Preview של חלונות 8, נחוץ מחשב PC או מחשב נישא עם מעבד מתוצרת אינטל (Intel) או AMD בעל מעבד בקצב שעון של 1 ג'יגה-הרץ לפחות, זיכרון RAM בנפח של 1 ג'יגה-בייט לפחות עבור גרסת ה-32 ביט או 2 ג'יגה-בייט לפחות עבור גרסת ה-64 ביט, נפח פנוי של 16 ג'יגה-בייט עבור גרסת ה-32 ביט או 20 ג'יגה-בייט לפחות עבור גרסת ה-64 ביט וכרטיס גרפי שתומך בטכנולוגיית DirectX9 לפחות.

משתמשים בעלי מחשב עם צג מגע יוכלו ליהנות מהתמיכה של חלונות 8 בצגי מגע, אם כי המהדורה של מערכת ההפעלה אשר תהיה מיועדת למחשבי לוח עם מעבדי ARM, אינה מוצעת עדיין לציבור הרחב, אלא רק למפתחים.

גרסת ה-Consumer Preview של חלונות 8 מציעה לרבים הזדמנות ראשונה להתנסות במערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט. מערכת ההפעלה זו תהיה שונה מבחינות רבות ממערכות הפעלה קודמות של החברה, ובכלל זה חלונות 7 אשר הושקה בשלהי שנת 2009.

ההבדל המשמעותי ביותר בא לידי ביטוי בממשק Metro, אשר הופיע לראשונה במערכות Windows Phone 7. בדף הבית של המערכות המצוידות בממשק Metro מופיעים אריחים צבעוניים שמייצגים יישומים ומזכירים את הסמלים שמאפיינים טלפונים חכמים. באריחים אלה יכולים להופיע עדכונים בזמן אמת מרשתות חברתיות, מסרים מיידיים, הודעות דואר אלקטרוני ותכנים נוספים משירותי רשת שונים. בנוסף, ניתן להפעיל במערכת ההפעלה החדשה יישומים במצב של מסך מלא, כמו בטלפונים חכמים. עם זאת, משתמשים שיתגעגעו לממשק הישן והמוכר יוכלו לשוב ולהפעיל אותו במחשב ה-PC שלהם.

אירועים קרובים