דו"ח: איבדתם את הטלפון הסלולרי שלכם? יש סיכוי של 50% שתשיגו אותו בחזרה

על פי תוצאות מחקר של סימנטק, במהלכו פוזרו 50 סמארטפונים עם נתונים מזויפים וללא סיסמה ברחבי ערים שונות, כמעט מחצית מהמוצאים אף העזו לנסות להיכנס לחשבון הבנק של הבעלים ● ל-96% מן המכשירים ה-"אבודים" בוצעה גישה על ידי מי שמצא אותם ● סימנטק: "אנשים הם פשוט סקרנים מטבעם, וכשהפיתוי מונח מולם, הם מנסים לנגוס בתפוח"

מה הסיכויים שתצליחו להחזיר לעצמכם סמארטפון שהלך לאיבוד? על פי חברת האבטחה סימנטק (Symantec), שערכה מחקר שבדק את הנושא, מתברר שהסיכויים לא גבוהים במיוחד.

סימנטק פיזרה 50 סמארטפונים במקומות שונים בערים וושינגטון, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ואוטאווה, לאחר שטענה אותם בנתונים מזויפים, עסקיים ופרטיים, וללא סיסמה שמגינה עליהם. לאחר מכן, עקבה אחר המכשירים כדי לבדוק האם האנשים שמצאו אותם ניסו לחטט בהם.

תוצאות המחקר, שזכה לשם "Smartphone Honey Stick Project", לא ממש מעודדות: ל-96% מן המכשירים ה-"אבודים" בוצעה גישה על ידי מי שמצאו אותם. רבים מאלה עשו את הדבר הצפוי מהם, וחיפשו ברשימת אנשי הקשר או ברשתות חברתיות דרך ליצור קשר עם בעלי המכשיר. אך הפעולה ההוגנת הזו לא הגיעה לכדי החזרת המכשיר עצמו.

כך, למרות שמצאו ברשימת אנשי הקשר רישום בשם "אני", שכלל כתובת אי-מייל ומספר טלפון של הבעלים לכאורה – רק מחצית מהמוצאים עשו איזשהו ניסיון להשיב את המכשיר. 80% מהם הציצו לנתונים עסקיים, למשל לקובץ שנקרא "משכורות", ו-60% מהם ניסו להציץ למידע ברשתות חברתיות ובאי-מיילים. אם לא די בכך שנחשפות התמונות הפרטיות, חשבונות ברשתות חברתיות ואי-מיילים, הרי שכמעט מחצית מהם אף העזו לנסות להיכנס לחשבון הבנק של הבעלים.

"הנקודה כאן היא לא להוכיח שאנשים הם רעים", נכתב בבלוג של סימנטק שמציג את הפרויקט. "אנשים הם פשוט סקרנים מטבעם, וכשהפיתוי מונח מולם, הם מנסים לנגוס בתפוח. הלקח שצריך ללמוד כאן הוא, שאנחנו חייבים להגן על המכשירים הסלולריים שלנו. החדשות הטובות הן, שזה לא כל כך קשה".

כותב הבלוג ציין שתי המלצות על מנת להגן על הנתונים האישיים והעסקיים הנמצאים הטלפונים הסלולריים שלנו: הראשון הוא הגנה בסיסמה, והשני הוא לדאוג לכך שתהיה אפשרות למחוק את נתוני המכשיר מרחוק ברגע שהוא אבד. "גם אם ייפול לידיו של גנב נחוש, לא יהיו בו שום נתונים". עוד עולה מן הבלוג, כי מומלץ "להתקין תוכנה במכשיר, שתסייע גם לאתר אותו במקרה של אובדן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים