המיזם החדש של דב מורן: פלטפורמת טלוויזיה חכמה

המוצר שפיתחה החברה החדשה של מורן, קומיגו, מאפשר להעביר את השידור בו צופים בטלוויזיה, אל הטאבלט או הטלפון ● בניגוד למוצרים עליהם היה חתום מורן בעבר, שהיו מיועדים לקהל הצרכנים הסופיים, הפלטפורמה של קומיגו מיועדת למפעילי תקשורת, מפעילי טלוויזיה וחברות מדיה ● "המפעילים יספקו את התכנים לצופה, בעוד הפלטפורמה של קומיגו תאפשר להם לספק ללקוחותיהם את התכנים דרך הטלוויזיה, הטאבלט והטלפון החכם", הסביר מורן

דב מורן, מייסד M-Systems וממציא הדיסק און קי

דב מורן, מייסד אם-סיסטמס (M-systems) ומודו (Modu), חשף הבוקר (א') את המיזם החדש שלו: פלטפורמת טלוויזיה חכמה. בניגוד למוצרים עליהם היה חתום מורן בעבר, שהיו מיועדים לקהל הצרכנים הסופיים, הפלטפורמה של החברה החדשה שלו, קומיגו, מיועדת למפעילי תקשורת, מפעילי טלוויזיה (משדרים) וחברות מדיה.

"המפעילים יספקו את התכנים לצופה, בעוד הפלטפורמה של קומיגו תאפשר להם לספק ללקוחותיהם את התכנים דרך הטלוויזיה, הטאבלט והטלפון החכם", הסביר מורן במסיבת העיתונאים שערכה החברה היום. "הפלטפורמה מאפשרת חיבור לפייסבוק (Facebook) ולטוויטר (Twitter), אבל יש לה גם מערכת מדיה חברתית משלה".

קומיגו הוקמה לקראת סוף 2010, אך לא גייסה עדיין כסף ממשקיעים חיצוניים. לעת עתה הושקעו בחברה כמה מיליוני דולרים ממקורות פנימיים. מורן מחזיק ברוב מניות החברה. "הקמתי את קומיגו עם חברים ממודו מיד לאחר סגירתה, וכעת החברה מעסיקה כ-25 עד 30 עובדים", הוסיף. "תחילה רצינו לחבר את הטלפון לטלוויזיה, אלא שאז גילינו שאין לאן לחבר, כי אין טלוויזיה שמתחברת היטב לטלפון". לדבריו, כבר יש התעניינות מצד מפעילים ישראליים ובינלאומיים.

הפלטפורמה כוללת יישומים לטלפונים חכמים ולמחשבי לוח מבוססי אנדרואיד (Android) ו-iOS, ממיר חכם (Smart Set-Top-Box), ממשק למפעיליIPTV /OTT ולחברות מדיה, שרתים תומכים, שלט רחוק חכם שפותח יחד עם פיליפס (Philips), דיסק קשיח, מקליט דיגיטלי להקלטת תוכניות, תוכנה, שרת שמחבר בין כל הממירים ורכיב DRM להצפנה ולשמירה על זכויות היוצרים. הממיר מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ומאפשר מגוון רחב של יישומים, כלים ויכולות. הממיר הופך למעשה את הטלוויזיה למחשב.

"בהקשת כפתור ניתן להעביר את השידור בו צופים בטלוויזיה, אל הטאבלט או הטלפון", אמר מורן. "לאחר ההעברה, אפשר לעבור לערוץ אחר בטלוויזיה עצמה, בעוד שבטאבלט נמשך השידור המקורי שהועבר מהטלוויזיה. את אותה פעולה ניתן לבצע גם בסדר הפוך (מהטאבלט לטלוויזיה). ההעברה ניתנת להתבצע מכל טלוויזיה לכל טאבלט וטלפון סלולרי בין אם הם מבוססי אנדרואיד או iOS".

לדבריו, "הפלטפורמה משדרגת משמעותית את חווית הצפייה. היא מציגה מסכים שונים, מתאימה את חווית הצפייה לכל משתמש על פי העדפותיו ומספקת יכולות אינטראקציה מתקדמות. חוויית הצפייה אחידה במסכים השונים ומאפשרת למשתמש להעביר בקלות וברציפות תוכן בין המסכים. בנוסף, באמצעות המכשירים הניידים ניתן לשלוט בממיר החכם מרחוק, להקליט תוכניות מרחוק ולנהל את האינטראקציה החברתית, תוך צפייה במסך הטלוויזיה עם חברים או משפחה".

"היכולות האינטראקטיביות והחברתיות כוללות בין השאר יישומים המופעלים במהלך השידור. הצופה יכול לבדוק מי מחבריו צופה בטלוויזיה ובאיזו תכנית, ולהזמינו לצפייה משותפת במהלכה יכולים החברים לשוחח, להחליף רשמים, לנהל צ'אט, לשחק וכו'. בנוסף, הצופים יכולים להיכנס לפורום התכנית (check-in) ולהכיר אנשים חדשים הצופים בתוכנית".

ניתן להעלות על המסך הרבה מאוד ווידג'טים, המאפשרים לבחור את סוגי היישומים (סרט, סדרת טלוויזיה או גלישה באינטרנט), לבדוק את מזג האוויר, לבחור שותפים לצפייה ועוד. "התוכן שיסופק על גבי הפלטפורמה כולל סרטים, משחקים, סדרות טלוויזיה, שידורי טלוויזיה – כולל שידורי עידן, מוזיקה, תכני אינטרנט (בגלישה) וכל תוכן אחר שקיים בכל סוג מדיה או מכשיר", הסביר מורן. "ניתן לבחור תרגומים לסרט ולהריץ אותו קדימה ואחורה. בנוסף לאינטראקציה בין הצופים, מאפשרת הפלטפורמה אינטראקציה בין הצופה לבין השידור עצמו. כך, למשל, ניתן יהיה לרכוש בגד שמופיע בתצוגת אופנה, בהקשת כפתור".

מורן הדגיש, כי המוצר שונה מהמערכת הבוקסי (Boxee) שמיועדת לצרכנים סופיים. לדבריו, לפלטפורמת קומיגו יש יתרונות בולטים על פני טלוויזיות אינטרנט אחרות, בהן אלה של Google TV ו-Apple TV וכו'. תמחור המוצר הסופי, נמסר, יהיה תלוי במפעיל ובמיצוב השירות.

כך זה נראה: ממשק המשתמש של קומיגו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים