תוכן שיווקי

לקראת אירוע | FLASH 1st

18/03/2012 17:57

מאת יובל רוטקאי, יועץ טכנולוגי בכיר, EMC

לפני שלוש שנים יצאה לראשונה EMC עם תמיכה בדיסקים FLASH במערכות ה-DMX4 ולאחר מכן במערכות VMAX. ב-EMC ראו צורך לתמוך בדיסקים FLASH גם במערכות ה-Mid-Tier ובמערכות האחודות וכיום למעלה משני שליש ממערכות האחסון ב-EMC נמכרות עם דיסקים FLASH. לדיסקים מסוג FLASH יתרונות טכנולוגיים ועסקיים רבים. כתבה זו תסכם את יתרונותיהם המרכזיים במערכות האחסון.

The Big Data
נפח האחסון גדל משנה לשנה לפי קצב גידול של כ-60% , דרישות ה-SLA והביצועים גדלות גם הן ואילו התקציב נשאר אותו דבר או מצטמצם. לנהל כמויות מידע גדולות, ללא יכולת ניהול אוטומטית, מצריך מהארגון להחזיק מערך גדול של עובדים לניהול מידע.

מעבר לגדילה בנפח, יכולת הביצועים של CPU תגדל עד פי 103 מהיום. קצב הגידול של נפח הדיסק יגדל פי 36. לעומת זאת קצב הגידול בביצועים של דיסקים מסתובבים לא גדל בכלל בשנים האחרונות. מצב בו ה-CPU מהיר והדיסק איטי יוצר צוואר בקבוק במערכות האחסון. בנקודה הזו מגיע הערך המוסף של דיסק ה-FLASH השווה ערך ל-50 דיסקים FC 15K RPM ומקנה ביצועים גבוהים לאורך זמן, חיסכון בשטח ריצפה, חיסכון בחשמל ובסופו של דבר עלות כוללת נמוכה יותר ממערכת המושתתת כולה על קבוצת אחסון מסוג אחד בלבד המבוססת על דיסקים מסתובבים.

אחסון יעיל
כיום ניתן לאחסן מידע באופן יעיל וחכם יותר. רק 10% מהנפח מייצר 90% מה-IO כששאר המידע מוגדר כ-Stone Cold Data. המידע שמצריך נגישות, זמינות וביצועים גבוהים יהיה על דיסקים מבוססים SSD ושאר המידע יאוחסן על קבוצת אחסון זולה יותר ונפח גדול יותר. בנוסף מאפשרים  דיסקים של FLASH לעמוד ברמת ה-SLA של אותה פיסת מידע חשובה שרמת הנגישות שלה גבוהה והיא קריטית לארגון ובד"כ מהווה לא יותר מ-10% מהנפח הכללי של המערכת. כל שאר המידע הוא מידע המוגדר כ-"מידע קר" ועל כן ניתן לאחסנו בדיסקים המאופיינים בנפח גדול יותר וזולים יותר. המטרה היא לזהות את המידע ה-"חם" ואת המידע ה-"קר" ולנייד אותו בצורה אוטומטית לקבוצת האחסון המתאימה.

דיסק FLASH מוזיל את עלות המערכת
לדיסק FLASH יש בנוסף ערך מוסף עסקי. אם נסתכל על עלות של 1$/capacity אכן מדובר במוצר יקר, אך כשבודקים את העלות של 1$/utilization נמצא שדיסק FLASH זול יותר בצורה משמעותית ומכאן שעלות מערכת בשילוב דיסקים FLASH  היא זולה יותר.

כמות דיסקים FLASH שצריך במערכת – המדריך המהיר
כיצד ניתן לדעת כמה דיסקים של FLASH נצטרך במערכת? לשם כך עלינו לשאול שלוש שאלות:

1.    כמה נפח יש כיום בארגון?
2.    מהו הגידול השנתי בנפח?
3.    כמה זמן המידע נשאר חם?

EMC מקרבת את האפליקציה לאחסון
פתרון נוסף המאפשר לשפר במאות אחוזים את ה-SLA והביצועים הינו פתרון המבוסס על מימוש של FLASH בשרתים על גבי כרטיס PCIe. טכנולוגיה זו מרחיבה את שכבות האחסון גם לשרתים,  מאפשרת הורדה של זמני התגובה ומביאה עלייה משמעותית ב-IOPS לטובת שיפור משמעותי בביצועי האפליקציה. בצורה זו מתקבלים ביצועים גבוהים כבר ברמת השרת ללא צורך  להגיע אל מערך האחסון.

לסיכום, EMC מזיזה את ה-"גבינה" פעם נוספת ומשפיעה בצורה ישירה על האופן בה יאוכסן המידע בשנים הקרובות. שימוש בדיסקים FLASH מאפשר לעשות הרבה יותר עם הרבה פחות דיסקים: שיפור משמעותי ב-SLA, שימוש במספר קבוצות אחסון עם יכולת ניוד מידע אוטומטי מוזילה את עלות הפתרון, חיסכון בשטח ריצפה, חיסכון בצריכת חשמל ושיפור ביכול גידול במערכת.

אירועים קרובים