הנהלת אפל תפרסם היום את תוכניותיה ביחס להר המזומנים שהצטבר בקופת החברה

מנהלי אפל, החברה ששווייה הוא הגבוה בעולם, אמורים להודיע היום (ב') אילו תוכניות הם מייעדים למזומנים בסכום של 98 מיליארד דולרים שהצטברו בקופת החברה ● גורמים בשוק מצפים שהחברה תחלק דיבידנדים, בפעם הראשונה מאז 1995

כששערה של מניית אפל (Apple) מתקרב כבר ל-600 דולרים, פרסמה החברה הודעה קצרה לעיתונות ובה ציינה, כי מנהליה יפורסמו היום (ב') את התוכניות שגובשו בחברה ביחס למזומנים שבקופתה.

בקופת היצרנית של מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad מונח סכום של 98 מיליארד דולרים, במזומנים ובניירות ערך. על פי בריאן מרשל, אנליסט מחברת ISI Group, סכום זה שווה ערך ל-104 דולרים לכל מניה.

בוול-סטריט עוסקים בשאלה אם ומתי תחלק אפל כסף לבעלי המניות מזה זמן רב, מאז שהמנכ"ל, טים קוק, גילה שבהנהלה הבכירה של החברה "דנים בפועל" באפשרות זו. קוק ציין, כי בחברה "דנים בכובד ראש" בדרישת המשקיעים לקבל חלק מהמזומנים שבקופתה של החברה כדיבידנד. "אם להיות כנים, החברה אינה זקוקה לכל המזומנים האלה לצורך התנהלותה השוטפת", אמר קוק באסיפה השנתית של בעלי המניות, שנערכה בחודש שעבר.

מנתוני Thomson Reuters עולה, כי הפעם האחרונה שבה חילקה אפל דיבידנדים הייתה ב-1995. ב-1996 דיווחה החברה על הפסד נקי בסכום של 816 מיליון דולרים. אנליסטים מעריכים שאפל עשויה לחלק דיבידנדים בצורה של תשלום חד פעמי או תשלומים שנתיים ובכך גם לפנות למשקיעים מסוג חדש, שמחפשים תשואה בדמות דיבידנדים. לחילופין, עשויים להחליט בחברה גם על רכישה מחדש של מניות.

"תשלום דיבידנדים הוא אפשרות סבירה", אמר שואו וו, אנליסט מחברת Sterne Agee. "ייתכן שהחברה תכריז על כך וייתכן שלא, אבל אין ספק שרבים מהמשקיעים מקווים שהיא תחליט בחיוב. חשוב לזכור שגם אם אפל תחליט לחלק דיבידנדים, ייתכן מאוד שהם לא יחולקו באופן מיידי".

וו ציין, כי אם תחליט החברה על רכישה מחדש של מניות, ייתכן מאוד שבדרך זו התמורה לבעלי המניות תהיה נמוכה יותר. "ברכישה מחדש של מניות, התגמול לבעלי המניות פחות מוחשי", אמר. "כשחברה מחליטה לשלם דיבידנד, מקבלים המחאה בדואר".

נכון ליום ו', כששערן של מניות אפל הגיע לכ-585 דולרים, עמד שווי השוק של אפל על 546 מיליארד דולרים. להערכת מרשל, החלטה על חלוקת דיבידנדים עשויה להזניק עוד יותר את שערן של מניות החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים