מנהלי תחנת רדיו: טעינו כששידרנו פרטים לא נכונים על תנאי העבודה בפוקסקון

השידור עסק בתנאי העבודה הירודים במפעלי החברה, שמייצרת מוצרים עבור חברות טכנולוגיה רבות, ובעיקר אפל ● מפוקסקון נמסר, כי הדברים אמנם פגעו במוניטין שלה, אולם היא לא מתכוונת לנקוט בצעדים משפטיים

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

תנאי העבודה הירודים במפעלי פוקסקון (Foxconn) בסין ידועים, אולם תחנת רדיו אמריקנית מסרה, כי תוכנית ששידרה בנושא כללה פרטים לא נכונים. התוכנית This American Life, ששודרה בשבוע שעבר, כללה קטע שעסק בתנאי העבודה במפעלים, שבהם מיוצרים מכשירי iPhone ומחשבי iPad של אפל (Apple). בהמשך חזרו בהם מנהלי התחנה מחלק מהדברים שנאמרו בתוכנית, ובארצות הברית החל להתנהל בעקבות התוכנית דיון ציבורי בסוגיות של אתיקה עיתונאית.

הדברים שפורסמו בתוכנית התבססו במידה רבה על הצגת היחיד של שחקן התיאטרון מייק דייזי, The Agony and the Ecstasy of Steve Jobs.

כך או כך, פוקסקון הודיעה שהיא לא מתכוונת לנקוט צעדים משפטיים נגד התחנה. סימון הסינג, דובר החברה, אמר ש-"אפל היא לקוחה שלנו, והתדמית של החברה שלנו נפגעה. חשוב לנו להדגיש שכל גוף מדיה שמצטט דברים מהתוכנית חייב קודם כל לבדוק עמנו את הדברים. עם זאת, איננו מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים… ואנחנו מקווים שתופעות כאלה לא יישנו".

תנאי העבודה במפעלי פוקסקון נמצאים בכותרות מאז שאירעה ב-2010 סדרת התאבדויות של עובדים צעירים במפעלים. ביוני האחרון נהרגו שלושה עובדים בפיצוץ שאירע באחד ממפעלי החברה. המחזה של דייזי והפרסום לו זכה מילאו תפקיד חשוב בלחצים שהופעלו על אפל להתיר למבקרים חיצוניים להיכנס למפעלים של הספקיות שלה במזרח הרחוק, ובהם מפעלי פוקסקון.

לא מכבר נמסר מפוקסקון, כי המשכורות של עובדיה הועלו בשיעור של 16% עד 25% החל מחודש פברואר השנה – בפעם השלישית מאז 2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים