ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב: "בתוך שלוש שנים, כל בתי הספר בעיר יתוקשבו"

שכטר הציגה את הפרויקט במסגרת בפני מנהלי המיחשוב ברשויות המקומיות ואמרה ש-"היא מצעידה אותנו לעידן חדש בו בית הספר מדביק את הפער בין התקשוב בחיי היום יום של הילדים שלנו לבין מה שקורה בתוך כתלי בית הספר" ● היא ציינה, כי עד כה תוקשבו 23 בתי ספר יסודיים ובהמשך יתוקשבו בתי ספר נוספים בעיר

"בתוך שלוש שנים, כל בתי הספר בתל אביב יצטרפו לפרויקט התקשוב שלנו", כך אמרה הבוקר (ב') ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו. שכטר הציגה את תוכנית התקשוב במסגרת ההשתלמות השנתית של פורום מנהלי המיחשוב ברשויות המקומיות שמתקיימת במלון מרידיאן בים המלח.

היא אמרה, כי "מדובר בתוכנית תלת שנתית שמטרתה תקשוב בתי הספר בתל אביב והתאמת תהליכי ההוראה לעידן הדיגיטלי. התוכנית היא פרי הכוונה של ראש העיר, שדוגל בהשקעה נרחבת בחינוך, תוך השקעה כלכלית גדולה מאוד". שכטר ציינה ש-"התוכנית מורכבת משלושה מרכיבים – היבט הפדגוגי, היבט הטכנולוגי והתקשוב עצמו".

"הרציונל הוא לבחור את בתי הספר בשלוש מדרגות לאורך שלוש שנים. במסגרת המדרגה הראשונה, תקשבנו בשנה האחרונה 23 בתי ספר יסודיים, תוך פעילות במספר היבטים. ההיבט הראשון הוא תשתיות בתי הספר – תשתיות פיזיות, Wi-Fi ברחבי בית הספר והחצר, שלוש כיתות צפות (פלטפורמה שניתן להעביר מכיתה לכיתה) המכילות מחשבים ניידים לתלמידים ולמורים, רכש והתקנה של מקרנים אינטראקטיביים בכיתות וחיבור רחב פס של בית הספר לאינטרנט".

"רכיב נוסף הוא פיתוח של פורטל בית ספרי על בסיס SharePoint 2010, שמתכלל את פעילויות בית הספר – מדבר המנהלת, חזון בית הספר, סביבה אישית לתלמיד ולמורה על בסיס Live@EDU, תוכנית הפעילות הבית ספרית, מנגנון הזדהות אחיד, SSO (ר"ת Single Sign On) ובעיקר קישורים למאגרי תוכן – עת הדעת, מט"ח וספקי תוכן נוספים", הוסיפה שכטר. לדבריה, "השיעורים האינטראקטיביים מאפשרים למורים ולתלמידים לייצר למידה אינטראקטיבית מתקדמת. לא עוד תפיסה ישנה של הוראה שבמסגרתה מורה עומד מול כיתה ומרצה או, במקרה הטוב, מעביר שקפים, אלא שיעור ממוחשב לחלוטין, בו ניתן לדעת בכל רגע מה רמתו של התלמיד ולאפשר התאמה של הליווי הפדגוגי ליכולותיו. זה שינוי תפיסה המחייב גם הכשרה של המורים, קבוצה שלאו דווקא הייתה עם אוריינטציה מיחשובית וכיום צריכה להיות האורים והתומים גם בתחומי המיחשוב בכיתה. התוכנית הכתיבה חלוקה של מחשבים ניידים קודם כל למורים, הכשרה של המורים וליווי שוטף לאורך כל הדרך".

"כיום אנחנו נמצאים במצב בו כלל התשתיות ב-23 בתי הספר כבר הוקמו, חלק מתוך הפורטלים הבית ספריים כבר פועל והיתר בתהליכי הקמה ויש כבר שיעורים מתוקשבים המועברים בבתי הספר", אמרה. "לפני כחודש התקיים יום פתוח אליו הוזמנו גם ההורים על מנת לחגוג יחד עם התלמידים את החוויה החדשה. התגובות היו מאוד חיוביות".

שכטר ציינה ש-"התוכנית מצעידה אותנו לעידן חדש בו בית הספר מדביק את הפער בין התקשוב בחיי היום יום של הילדים שלנו – סמארטפונים, טאבלטים ועוד – לבין מה שקורה בתוך כתלי בית הספר, שמפתח יכולות רחבות ומובילות בתחום התקשובי".

היא סיכמה בציינה, כי "יש בתוכנית התקשוב, מעבר לאתגר התקשובי הגדול, מרכיב פדגוגי גדול. לכן, הובלת התוכנית מבוצעת על ידי הלקוח – מינהל החינוך בעירייה, שמוביל את המהפכה הזו בצורה מאוד יפה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    סיסמה לכל תלמיד נמצאת שם כבר חמש שנים בדיוק עם אותו רעיון אבל לא כחזון אלאא שמציאות יומיומית בכמאה וארבעים בתי ספר.

אירועים קרובים