בעלי פטנט של חברה ישראלית שנסגרה תבע את סיסקו על הפרת זכויות וזכה ב-64 מיליון דולרים

יונתן דוד, ישראלי-אמריקני שרכש פטנט מחברת קומאיל, שנסגרה ב-2005, גילה לתדהמתו שסיסקו עושה שימוש בפטנט מבלי שקיבלה את רשותו ● הוא תבע אותה בארצות הברית וזכה בסכום העתק לאחר משפט חוזר ● הפטנט המדובר נוגע לאופן בו נשמרים חיבורי רשת תקשורת אלחוטית בקשר שבין רכיבים ניידים מול תחנות בסיס, בטכנולוגיות דוגמת בלוטות', ולאופן בו אות השידור אינו נחלש כאשר בעל המחשב הנייד מסתובב בתוך בניין

פייסבוק, יוטיוב, זכויות יוצרים ומה שביניהם. אילוסטרציה: אימג'בנק

בעלים של פטנט של חברה ישראלית שנסגרה תבע את סיסקו (Cisco) בגין הפרת זכויות של קניין רוחני וזכה בסכום עתק – 63.8 מיליון דולרים. זאת, לאחר שבית המשפט בטקסס, ארצות הברית, קבע שסיסקו עושה שימוש בפטנט שבבעלותו, מבלי שקיבלה ממנו אישור לכך.

קומאיל (Commil) הייתה חברת סטארט-אפ ישראלית שפעלה בשוק בין השנים 1999-2005. היא נחשבה בזמנו לחברה מבטיחה והושקעו בה כספים של כמה קרנות הון-סיכון, בין השאר קרן ההשקעות של פורמולה, הבעלים של מטריקס (Matrix) ומג'יק (Magic).

עם סגירת החברה, רכש ישראלי-אמריקני בשם יונתן דוד את הפטנט שלה, תמורת סכום זעום. הפטנט הוצא ב-2002 ונוגע לאופן בו נשמרים חיבורי רשת תקשורת אלחוטית בקשר שבין רכיבים ניידים מול תחנות בסיס, בטכנולוגיות תקשורת דוגמת בלוטות' (Bluetooth). כמו כן, הוא נוגע לאופן בו אות השידור אינו נחלש כאשר בעל המחשב הנייד מסתובב בתוך בניין.

לתדהמתו, גילה דוד שסיסקו, שלא רכשה ממנו את זכויות השימוש בפטנט, עושה בו שימוש. הוא פנה למשרד עורכי הדין אמריקני שייצג אותו תמורת אחוזים מהסכום שנזקף לזכותו.

במאי 2010 קבע בית המשפט המחוזי של המחוז המזרחי של טקסס, כי סיסקו אכן הפרה את זכויות הקניין הרוחני של הפטנט שבידי דוד, וחבר המושבעים קבע שעליה לשלם לו 3.7 מיליון דולרים. עורכי הדין של דוד ביקשו משפט חוזר, על רקע טעויות שהתרחשו במשפט הראשון. בית המשפט נענה לבקשתו והמשפט החוזר הסתיים לפני שבועות אחדים בניצחון של דוד ובפסיקה, כי על סיסקו לשלם לו 63.8 מיליון דולרים.

לדברי עו"ד מונטי סילבר, מהסניף הישראלי של משרד עורכי הדין Wasserman, Comden, Casselman & Esensten, שמייצג בעלי פטנטים ישראליים רבים על בסיס הצלחה, "המקרה מדגים את היכולת לתבוע ולעשות 'אקזיט' במקרה של הפרת פטנטים. פעמים רבות בעלי פטנטים שהקניין הרוחני שלהם הופר חוששים לעשות זאת, בשל העלות הגבוהה של ההליך המשפטי והחשש מהתשה ממושכת ויקרה על ידי עורכי הדין של תאגידים. העובדה שדוד חתם על הסכם עם עורכי דין בארצות הברית שייצגו אותו על בסיס הצלחה, ואשר גם תקדם את ההליכים ותצמצם את עלויות המשפט, הביאה לו רווח נאה. אם הוא היה מנהל עם סיסקו משא ומתן, הוא היה זוכה לכל היותר בחצי מיליון דולרים".

עו"ד מונטי סילבר ויונתן דוד, הבעלים של הפטנט, ירצו באירוע בנושא מסחור פטנטים אשר יתקיים ב-1 באפריל 2012 במלון דן תל אביב. לפרטים התקשרו ל-03-6952341.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים