גדי גילאון, מוביסק: "ארגוני ה-IT נושאים בנטל התמיכה בניידים, ולכן – ניהול הרכיבים מחויב המציאות"

ארגונים נדרשים לקחת את תחום ה-MDM, ניהול הרכיבים הניידים, ולהפוך אותו מוכוון עסקית, אמר גילאון, מייסד מוביסק ● לדבריו, "MDM זה לא רק טכנולוגיה; יש בו שכבה טכנולוגית, אבל יש עליה עוד שכבות"

"מערכי ה-IT הפכו להיות הגורם הנושא בנטל התמיכה במכשירים הניידים בארגונים. זהו תחום שעולה כסף רב, ולכן – ניהול הרכיבים הניידים הוא מחויב המציאות", כך אמר גדי גילאון, מייסד מוביסק (Mobisec).

גילאון דיבר בכנס Mobility2012, שנערך שלשום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בתחום פיתוח יישומים לרכיבים ניידים בארגונים. הנחה אותו פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה.

לדברי גילאון, ארגונים נדרשים לקחת את תחום ה-MDM (ר"ת ניהול רכיבים ניידים) ולהפוך אותו מוכוון עסקית. "MDM זה לא רק טכנולוגיה", הוסיף. "יש בו שכבה טכנולוגית, אבל יש עליה עוד שכבות".

הוא פרס בפני המשתתפים כמה עקרונות מנחים לטיפול בתחום, בהם התייחסות לשכבות. "לצד שכבת ה-MDM, בהיבט הטכנולוגי, יש שכבת תהליכים עסקיים, שכבה של תרבות ואתיקה ארגונית, שכבת אבטחת מידע ושכבה של ניהול היישומים והפצתם באופן אוטומטי לקבוצות מוגדרות. שכבה נוספת היא לניהול התוכן בנייד: לתת תחולת תוקף למסמך, לחלוט אותו כשאינו בר תוקף ולטפל בברושורים ובמבצעים".

"MDM נדרש לענות על צרכים טכנולוגיים: הניהול, השליטה והבקרה, הניטור, אבטחת מידע, ניהול יישומים ארגוני ועוד", אמר גילאון. "זאת, לצד הצורך לספק גמישות, כמו גם שקלול היבטים נוספים, כגון עלות-תועלת, ושיקולים בתכנון ופיתוח יישומים פנים-ארגוניים".

עקרון מנחה נוסף בתחום, על פי גילאון, הוא ש-"פתרון MDM נדרש להיות מותאם לארגון. עליו לתמוך ברוב המשתמשים. לא כל פתרון MDM מתאים לכל ארגון. בדרך כלל, רק 20% הם משתמשים מורכבים, ולכן נדרשת פשטות". העיקרון האחרון, אמר, הוא ש-"פתרון MDM חייב להיות מותקן בארגון לפני שמתחילים לפתח את היישומים. המכשירים החכמים מייצגים מורכבות שאותה אנחנו רוצים לפשט".

אידו שטיינברגר, מנכ"ל מנכ"ל eWave Mobile. צילום: קובי קנטורגילאון סיכם בציינו, כי "צריכה להיות תפיסת KIS – עשה זאת בפשטות".

"פיתוח היישומים לניידים צריך להיות חוצה פלטפורמות"

דובר נוסף בכנס היה אידו שטיינברגר, מנכ"ל eWave Mobile. הוא ציין שהחברה נוסדה ב-2010 על בסיס שלוש חברות, שהיא מפתחת ומיישמת פתרונות מיחשוב נייד ושמספר הלקוחות הארגוניים שלה עומד על יותר מ-100.

לדבריו, "תחום המיחשוב הנייד אינו חדש, אלא שעכשיו הוא חם". שטיינברגר ציטט כמה נתונים מחקריים לפיהם עד כה בוצעו 25 מיליארד הורדות ב-AppStore וש-35% מבעלי הטלפונים החכמים מפעילים יישום כלשהו כשהם מתעוררים, עוד לפני שהם יוצאים מהמיטה.

עוד הוא אמר, כי "מובייל הוא לא ההמשך של האינטרנט ואל למנמ"רים לחשוב על התחום ככה. זה מוטעה".

שטיינברגר ציין, כי פיתוח היישומים לעולם הנייד צריך להיות חוצה פלטפורמות, גם ב-HTML5 וגם ב-SUP של סאפ (SAP). בנוסף, אמר, "המובייל הישן, משמע – המסופונים, לא עומד להיכחד".

"חדירת המיחשוב הנייד לארגונים ופיתוח יישומים לעולם זה גורמים לכך שהעמדה של המנמ"ר משתנה", סיכם. לדבריו, "המובייל הוא התפתחות ולא מהפכה, ועל המנמ"ר לכלכל את צעדיו בזהירות בבואו לפעול בעולם זה, על מנת שלא להיכשל. הוא צריך למצוא מקום טוב בארגון להתחיל לפעול בו. עליו לחפש פחות קוריוזים שיווקיים ויותר היכן באמת קיים הצורך בארגון להיות בעולם המובייל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים