מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה: "העבודה עם הרשתות החברתיות גרמה לשינוי בעירייה"

"אנחנו משתמשים ברשתות חברתיות לא רק כקיר לתלונות אלא גם ביישומים שמאפשרים לתושבים לדווח על תקלות ישירות מדף הפייסבוק, להירשם לאירועים ויש אפילו לחצן מצוקה לילדים", אמרה דביר בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריה, "כדי לעבוד עם הרשתות החברתיות, עובדי העירייה היו צריכים לשנות את דרך עבודתם ואפילו את דרך מחשבתם" ● היא סיפרה בנוסף על יישומים שונים שפיתחה עיריית חיפה - לעובדים ולתושבים

"עיריית חיפה משתמשת ברשתות חברתיות לא רק כקיר לתלונות אלא גם ביישומים שמאפשרים לתושבים לדווח על תקלות ישירות מדף הפייסבוק (Facebook), להירשם לאירועים ויש אפילו לחצן מצוקה לילדים. כדי לעבוד עם הרשתות החברתיות, עובדי העירייה היו צריכים לשנות את דרך עבודתם ואפילו את דרך מחשבתם", כך אמרה מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה, בראיון לאנשים ומחשבים, שהתקיים במהלך ההשתלמות השנתית של המנמ"רים ברשויות המקומיות שנערכה במלון מרידיאן בים המלח.

לדבריה, "עיריית חיפה נכנסה ברצינות לשימוש ברשתות חברתיות על פי הנחיה ובקשה של ראש העיר ודוברות העירייה". היא ציינה, כי "לעיריית חיפה יש דף פייסבוק שלו 35 אלף חברים. הוא משמש לא רק לפרסום פוסטים, אלא אנחנו יוצרים באמצעותו סביבת עבודה לצעירים שלא מכירים דרכים אחרות. לשם כך אנחנו משתמשים ביישומים רבים. כיום, תושב יכול לדווח על תקלה למוקד העירוני ישירות מדף הפייסבוק. יכול לקבל מידע על אירועים ולהגיב על האירועים הללו בדף. יש אפילו לחצן מצוקה שילד שנכנס למצוקה ורוצה לקבל עזרה נפשית יש לו שם לחצן מצוקה. בנוסף, אנחנו מפעילים בפייסבוק יישום לרישום תלמידים לבתי ספר".

"בכלל, מתנהל דו-שיח בין תושבים לעירייה דרך הרשת החברתית, שמאוד נגישה לסוג מסוים של תושבים – בעיקר צעירים וסטודנטים", אמרה. "הצעירים אוהבים להיכנס לפייסבוק דרך המכשירים הסלולריים שלהם, לאו דווקא בבית, ואנחנו מקלים עליהם לעשות זאת. בנוסף, רישתנו אזורי בילויים בתשתית Wi-Fi חופשית, בעיקר בציר מוריה ובמעונות הסטודנטים בקמפוס הנמל".

היא ציינה, כי "בנוסף לפייסבוק, פתחנו אתר סרטים בשם חיפה חיפה, שלא נראה ולא ממותג כמו שאר האתרים של העירייה, אלא יש לו אופי ייחודי. קיימים באתר קישורים לסרטים שמעלים תושבים ליו-טיוב (YouTube) ומופעל צוות של צלמים צעירים שמראיינים אנשים במופעי רחוב ובבמות אירועים ומעלים זאת לאתר".

לדברי דביר, "העובדים היו צריכים להתרגל לעידן החדש. אנחנו דואגים שהם, כמו גם בכירי העירייה, יעבדו בכלים המתקדמים הללו. לפיכך, פיתחנו יישומים שמאפשרים לעובדי העירייה לקבל דיווחים בטלפון החכם וגם לצלם בעצמם דברים. לדוגמה, בור בכביש. כמו כן,, פיתחנו יישומים עבור העובדים בתחומים כגון פיקוח על גנים, דרכים, תאורה וניקיון רחובות. ההנהלה הבכירה מקבלת דיווחים על מה הגולשים מדברים ברשתות החברתיות ובעיקר על מה הם מתלוננים, והם מתייחסים לתלונות אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים