מיקרוסופט עומדת להציע יישומי ERP במתכונת מיחשוב ענן

החברה מבטיחה שעד סוף השנה יפעלו יישומי Dynamics NAV ו-GP בפלטפורמת הענן Windows Azure ● עם זאת, לפחות חלק מהלקוחות תוהים באשר לתמיכה במחשבי iPad ובמכשירי iPhone

גם בזק עולה למחשוב ענן

קרוב לשנה לאחר שהשמיעה בפעם הראשונה את ההבטחה להציע את יישומי ERP מסדרת Dynamics במתכונת של שירותי ענן, פרסמה מיקרוסופט (Microsoft) פרטים ראשונים על שירותים אלה במסגרת הוועידה השנתית Convergence Conference, שנערכה ביוסטון, טקסס.

במיקרוסופט מבטיחים שהיישומים Dynamics NAV 2013 ו-Dynamics GP 2013  יוצעו בפלטפורמת הענן שלה, Windows Azure, ויהיו זמינים לכלל המשתמשים, עד סוף השנה הנוכחית. גרסת בטה של NAV 2013 תוצע בחודש מאי וגרסת בטה של GP – לקראת סוף הקיץ. עוד מבטיחה הענקית מרדמונד, כי מהדורות הענן של יישומי NAV ו-GP "יותאמו לצרכים של עסקים קטנים ובינוניים".

הפרטים באשר למהדורת הענן של יישום Dyanmics AX פחות ברורים. במיקרוסופט שבו ואישרו, כי מהדורת הענן של יישום זה תיכלל בגרסה המשמעותית הבאה, אך לפי שעה לא ברור מתי זו תופיע. לכן, אין עדיין תאריך יעד מוגדר להשקת מהדורת הענן של יישום Dyanmics AX.

המתחרות הפועלות בשוק זה לא ישבו, כמובן, בחיבוק ידיים. היישומים Workday ו-NetSuite, שהם יישומי ענן טהורים, מוצעים כבר מזה שנים ונהנו מצמיחה נאה במהלך 2011. בשני יישומים אלה משתמשים בלא מעט ארגונים גדולים.

סאפ (SAP) השיקה מצידה, בצעדים מדודים, את חבילת הענן Business ByDesign, ועד סוף השנה שעברה נרשמו כבר 1,000 לקוחות ראשונים. כעת שכרו בענקית היישומים הארגוניים מגרמניה 500 אנשי מכירות חדשים ומתכוונים לפתוח בשיווק אגרסיבי יותר של יישומי הענן. חבילת Business ByDesign כוללת יישומי ERP ו-CRM, ניהול שרשרת אספקה ורכיבי ניהול נוספים. בסאפ מציעים לעסקים קטנים גם את חבילת Business One, שבעבר הוצעה במתכונת מקומית בלבד, במסגרת שירות הענן Business One OnDemand.

אורקל (Oracle) מציעה שירותי ERP במתכונת מיחשוב ענן במסגרת היישום Oracle Fusion. מתחרה חדשה נוספת בזירה של שירותי הענן היא Infor, שחברה ל-Salesforce.com והציגה את חבילת Inforce Everywhere, שפותחה על בסיס פלטפורמת הפיתוח Force.com.

החדירה הראשונה של מיקרוסופט לזירה של יישומי הענן הייתה עםMicrosoft Dynamics CRM Online. אתמול (ב') היא הודיעה שביישומים Dynamics CRM ו-Dynamics CRM Online ביחד משתמשים כיום 33 אלף לקוחות.

מחברת סאפ ישראל נמסר כי הפתרון אומנם מוצע ללקוחות בישראל אבל ללא לוקליזציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים