הטובות להיי-טק

למעלה מ-400 נשים בכירות בתעשיית ההיי-טק הישראלית השתתפו בכנס השנתי נשים בטכנולוגיה (Women Think Next) של מרכז המו"פ של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל. הכנס התמקד בסוגית מיעוט הנשים בתעשייה זו, והדרכים להרחיב את השתתפותן.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, ציין בדברי הפתיחה שלו, כי נשים שהשתלבו במרכזי המו"פ מוכיחות את עצמן כנשות מקצוע מעולות. לדבריו, אין כל סיבה מקצועית שחלקן לא יגדל באופן משמעותי משיעורן כיום, שעומד על כ-20% בלבד. "נשים הן הסופרות המובילות כיום בתחום המדע הבדיוני, תחום שדורש יצירתיות ודמיון, בדומה לתפקידי מחקר ופיתוח. יחד עם יכולות נוספות שיש להן, נשים רבות יותר יכולות להשתלב בהיי-טק הישראלי", אמר.

כוכבת האירוע היתה שרה קלמנס, מנהלת הפיתוח העסקי של האקס-בוקס (Xbox) – אחד המוצרים המצליחים בתולדות מיקרוסופט, והקינקט (Kinect) – ששברו את כל שיאי המכירות בשנים האחרונות. קלמנס ציינה, כי בדומה למצב הקיים בישראל, היקף תעסוקת הנשים בארה"ב עומד על 25% בלבד מהמשרות בתעשיית ההיי-טק. בנוסף, ישנה ירידה מתמדת גם במספר הסטודנטיות בתחומי מדעי המחשב וההנדסה.

למנהלת הפיתוח המצליחה, שיודעת משהו על הצלחה בצמרת של חברה גלובלית והתברגות בתפקיד אסטרטגי, היו שלל עצות לקולגות הישראליות. כך, למשל, המליצה לנשים להעז לקחת סיכונים, לאתגר את הסטטוס-קוו, לדבוק במטרה, להתרגל לכך ששינויים תכופים הם המציאות – ולדרוש שבן הזוג ישתתף בעול מטלות המשפחה.

שרה קלמנס, מנהלת פיתוח עסקי במיקרוסופט; ויורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. צילום: קובי קנטור

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים