הרווח הנקי של אדובי רשם ירידה חדה – של 25%

החברה פתחה את 2012 עם רווח נקי של 185 מיליון דולרים והכנסות שעלו בקרוב ל-2% למעט יותר ממיליארד דולרים ● הסיבה לירידה הבולטת ברווח הנקי היא העליות שרשמה אדובי בהוצאות הכלליות והמימוניות שלה

שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל אדובי

ירידה חדה ברווח הנקי של אדובי (Adobe): מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה לרבעון הראשון של 2012 עולה, כי הרווח הנקי על פי GAAP צנח במהלכו ב-24.59% ל-185.21 מיליון דולרים לעומת 234.59 מיליון ברבעון הראשון של 2011. הרווח הנקי למנייה על פי חישוב זה צלל ב-21.28% ועמד על 0.37 דולרים בהשוואה ל-0.47 דולרים. לעומת זאת, הכנסות החברה רשמו במהלך הרבעון עלייה של 1.7% ל-1.05 מיליארד דולרים אל מול 1.03 מיליארד.

הירידה החדה ברווח הנקי של החברה נבעה מהעלייה שהיא רשמה בהוצאות הכלליות. אלה גדלו ב-4.15% – פי 2.5 מאשר ההכנסות – ל-756.24 מיליון דולרים לעומת 725.37 מיליון. סיבה נוספת לכך העלייה בהוצאות המימוניות של החברה, שגדלו ב-14.49% ל-18.6 מיליון דולרים בהשוואה ל-16.25 מיליון.

מחלוקת ההכנסות לסעיפים עולה, כי אדובי שלשלה לקופתה במהלך הרבעון 808.52 מיליון דולרים ממכירת מוצרים – ירידה של 4.06% מהסך של 842.69 מיליון שנרשם ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת מנויים זינקו ב-37.73% ל-146.23 מיליון דולרים אל מול 106.17 מיליון ואילו ההכנסות ממכירת שירותים ותמיכה גדלו ב-14.74% ועמדו על 90.47 מיליון דולרים לעומת 78.85 מיליון.

ההוצאות הגולמיות של אדובי רשמו במהלך הרבעון עלייה של 0.58% ל-108.27 מיליון דולרים בהשוואה ל-107.64 מיליון והרווח הגולמי גדל ב-1.84% ל-936.96 מיליון דולרים אל מול 920.07 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 89.64% לעומת 89.53%.

אדובי רשמה במהלך הרבעון תוצאות מעורבות בסעיפים התפעוליים שלה. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-4.9% ל-647.98 מיליון דולרים בהשוואה ל-617.73 מיליון ולעומת זאת, הרווח התפעולי על פי GAAP פחת ב-4.42% ל-288.98 מיליון דולרים אל מול 302.33 מיליון. שלא על פי GAAP, ירד הרווח התפעולי של אדובי ב-8.38% ל-386.65 מיליון דולרים לעומת 400.08 מיליון. הרווח הנקי של החברה לפי סעיף זה פחת ב-4.57% ועמד על 284.51 מיליון דולרים בהשוואה ל-298.15 מיליון. הרווח הנקי למנייה Non-GAAP רשם ירידה חדה, של 21.74%, ועמד על 0.37 דולרים אל מול 0.46 דולרים.

שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל אדובי, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "האסטרטגיה שלנו היא להוביל את השוק במדיה הדיגיטלית והשיווק הדיגיטלי. עם ההשקות הקרובות שלנו אני בטוח שנוכל לחולל גידול בהכנסות וברווחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים