דיווחים: HP תמזג את חטיבת המדפסות עם חטיבת ה-PC

המיזוג הוא חלק ממהלך נרחב לארגון מחדש שנועד לשלב את מכירות החומרה של החברה - מסרו מקורות יודעי דבר לרויטרס ● המטרה היא להקל על הלקוחות שמבקשים לרכוש מחשב ומדפסת יחד - בעוד שכיום, כל אחד מהם מוצע על ידי גוף נפרד ● הכספים שייחסכו כתוצאה מהמיזוג יושקעו במחקר ובפיתוח, על פי אחד המקורות

מנכ"לית HP, מג וויטמן, מתכוונת למזג בין חטיבת המדפסות לחטיבת ה-PC של ענקית המיחשוב, במסגרת מהלך נרחב לארגון מחדש שנועד לשלב את מכירות החומרה של החברה – מסרו מקורות יודעי דבר לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). לדבריהם, הודעה רשמית על המהלך אמורה להתפרסם "בקרוב".

במסגרת הארגון מחדש יפרוש מנהל חטיבת המדפסות, ויומש ג'ושי, בעוד שהמנהל הנוכחי של חטיבת ה-PC, טוד ברדלי, יעמוד בראש החטיבה הממוזגת, ציינו המקורות, שביקשו לשמור על עילום שם משום שהמידע מוגדר בינתיים כחסוי.

וויטמן מבקשת לפשט את המבנה הארגוני של HP כדי להקל על הלקוחות שמבקשים לרכוש מחשב ומדפסת יחד – בעוד שכיום, כל אחד מהם מוצע על ידי גוף נפרד. הכספים שייחסכו כתוצאה מהמיזוג יושקעו במחקר ובפיתוח, על פי אחד המקורות.

ב-HP, חברת ההיי-טק הגדולה בארצות הברית על פי מחזור הכנסות, מתקשים לשמור על הרווחיות מעסקי ה-PC, במיוחד נוכח הכרסום בנתח השוק של המחשבים האישיים והמעבר למכשירים ניידים דוגמת טלפונים חכמים ומחשבי לוח.

החברה, שהינה אחת החלוצות בעמק הסיליקון, נקלעה בשנים האחרונות לטלטלה ובחודשים האחרונים מתחבטים בה בשאלת עתידה של חטיבת ה-PC. זאת, לאחר שהחליטה להפסיק את הייצור של מחשבי הלוח. אולם, לאחר שהמנכ"ל הקודם, ליאו אפותקר, הודח בשל היעדר כיוון ברור ואכזבה מתפקודו, מבקשת וויטמן לשלב בכל זאת את הייצור של מחשבי PC בליבת הפעילות של החברה.

אנליסטים הביעו הערכה לקצב המהיר שבו מקדמת וויטמן את הארגון מחדש בחברה אך פקפקו באשר ליתרונות המיזוג. "מוקדם עדיין להעריך את ההתפתחויות", אמר שואו וו, אנליסט מחברת Sterne Agee. "יש בכך סיכון, משום שלכל אחת מהחטיבות מודל עסקי שונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים