דיויד מונקס, אקסובה: "העולם הולך לכיוון BI על גבי רכיבים ניידים"

"מגמת ה-BI על גבי מכשירים ניידים תהיה אחת מארבע המגמות החזקות ב-IT בשלוש שנים הקרובות", אמר מונקס, סגן נשיא ומנהל אזור EMEA באקסובה ● הוא ציטט מחקר של גרטנר שמצא שחלק ניכר מהמנמ"רים אינו מתכוון לחכות עד 2015 ובכוונתו להטמיע פתרונות BI לעולם הנייד כבר השנה, אלא ש-"הם אינם מעוניינים לפתח בשביל העולם הנייד יישומים שכבר פותחו עבור העולם הנייח"

"המשתמשים רוצים את התוכן של הבינה העסקית על גבי המכשירים הניידים שלהם, ולשם הולך עולם ה-IT. על פי חברות המחקר, מגמת ה-BI על גבי מכשירים אלה תהיה אחת מארבע המגמות החזקות ב-IT בשלוש שנים הקרובות", כך אמר דיוויד מונקס, סגן נשיא ומנהל אזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) באקסובה (Exxova). החברה מיוצגת בארץ על ידי BICS.

מונקס דיבר בכנס Mobility2012, שנערך השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בתחום פיתוח יישומים לרכיבים ניידים בארגונים, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה.

לדברי מונקס, מחקר שערכה גרטנר (Gartner) העלה שחלק ניכר מהמנמ"רים אינו מתכוון לחכות עד 2015 ובכוונתו להטמיע פתרונות BI לעולם הנייד כבר השנה. "הבעיה היא שהמנמ"רים אינם מעוניינים לפתח שוב, בשביל העולם הנייד, יישומים שכבר פותחו עבור העולם הנייח. מנגד, הם רוצים שהפתרונות שייושמו יהיו מאובטחים", אמר.

הוא ציין, כי אקסובה קמה ב-2005 ו-BI לרכיבים ניידים הוא תחום פעילותה. לדבריו, "אנחנו מספקים פתרון פשוט, קליל ומובנה, שמספק תצוגת BI בארגון ללא כל שינוי של מסכים או שינוי בכמות הנתונים. המוצר מתאים לכלל צרכני המידע בארגון, וללקוחות ה-BI של מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) וסאפ (SAP)". מונקס הסביר, כי המוצרים של אקסובה "מאתגרים את התפיסה השלטת בשוק לפיה המכשירים הניידים לא יכולים לנהל את העבודה 'הכבדה', של ניתוח נתונים מסיבי ומורכב".

אופיר רון, מנכ"ל אפליקט. צילום: קובי קנטור"אחד האתגרים המשמעותיים של המנמ"רים", אמר, "הוא הצורך לפרמט את הנתונים בתצוגה על מנת שיותאמו למכשירים ניידים. פתרון MyBI שפיתחנו הוא גמיש ונועד לא רק למנהלים, אלא להמונים. עם שילוב הדוק עם מערכות ה-BI שבשוק אנחנו מספקים את כל הדו"חות הקיימים ולוחות המחוונים השונים למשתמשי הקצה על כל אחד מהמכשירים השונים, ללא כל שינוי של התוכן שלהם".

"יש לנצל את יכולות הנייד באופן מלא"
אופיר רון
, מנכ"ל אפליקט (Applicat), ציין שהחברה מספקת פתרונות להקמת ערוץ נייד לארגונים ולחברות, תוך התאמה לצרכים העסקיים של הארגון והעצמת חווית המשתמש. הוא אמר שהחברה מספקת שירותי פיתוח ל-iPhone, לאנדרואיד (Android) ולשאר הפלטפורמות הניידות המובילות, בהן בלקברי (Blackberry), חלונות פון (Windows Phone), JavaME, סימביאן (Symbian) ו-webOS.

"כשמנמ"ר עומד להקים את ערוץ המובייל של הארגון שלו, הוא רוצה פתרון רחב למשתמשים, הטמעה מהירה ותחזוקה פשוטה", אמר רון. "זאת, לצד עמידה בתקציב ובלי לפגוע בחוויית המשתמש". הוא ציין, כי באחד הפרויקטים שביצע הארגון, אנשי החברה הטמיעו SySAID  – פתרון שמטפל בניהול הרכיבים הניידים השונים.

אהוד שפיגל, מייסד Mobilliance. צילום: קובי קנטורלדבריו, "הגישה של הארגונים 'להעביר' את הווב למובייל היא גישה שגויה. מחקרים מוכיחים שהמשתמשים מצפים לפתרון קל וידידותי יותר בנייד מאשר בווב, עם חוויה משמעותית בנייד. ערוץ מובייל שלא מספק חוויה מניב תגובה שלילית מצד המשתמשים. יש לנצל את יכולות הנייד באופן מלא".

פלטפורמות חכמות – ואלה שפחות
אהוד שפיגל
, מייסד Mobilliance, סיפק כמה תובנות לארגונים לפני שהם מפתחים יישומים לעולם הנייד. לדבריו, "הפרגמנטציה היא הדבר הכי חשוב שיש להכיר כשבאים לפתח לתחום. יש גיוון פלטפורמות למכשירים הניידים: J2ME  לא חכם, בלקברי חצי חכם, iPhone ו-iPad שונים ביניהם, הם חכמים אך מוגבלים. האנדרואיד הוא חכם אבל פתוח, אולי יותר מדי פתוח. חלונות פון חכמים אבל פתוחים".

הוא אמר, כי "נדרש להתגבר על אתגרים כמו תאימות של הפלטפורמה, הרצון להפוך את המשתמשים הניידים ליעילים יותר בעבודה, לנהל מכשירים, לשלב בעת הפיתוח אבטחת איכות ולטפל בלוקליזציה ובהתאמה אישית".

שפיגל ציין ש-Mobilliance מסייעת לארגונים בכל שלב של הפיתוח, אולם הוא המליץ להתחיל מוקדם, על מנת למנף את הפיתוח בצורה המיטבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים