הרבעון הרע של פרטנר: עברה להפסד נקי ורשמה ירידה של 10% בהכנסות

פרטנר רשמה ברבעון האחרון של 2011 הפסד נקי של 188 מיליון שקלים והכנסות בסך של 1.6 מיליארד ● החברה עברה ברבעון מעבר להפסד תפעולי והרווח הגולמי שלה ירד ביותר מ-50% ● ב-2011 כולה רשמה פרטנר צניחה של 64% ברווח הנקי לעומת עלייה של 7% בהכנסות ● הירידה ברווחיות נובעת מהעלייה הכללית בהוצאות ומההוצאות ושווי הערך המחודש של פרטנר בעקבות רכישת 012-סמייל

הרבעון האחרון של 2011, ובמידה מסוימת גם השנה כולה, לא האירו פנים לפרטנר: מהתוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ה') עולה, כי היא עברה בשלושת החודשים האחרונים של השנה מרווח להפסד נקי ורשמה ירידה בולטת בהכנסות. ההפסד נקי הרבעוני של פרטנר עמד על 188 מיליון שקלים לעומת רווח נקי של 304 מיליון ברבעון האחרון של 2010. ההפסד הנקי למניה הגיע ל-1.21 שקלים בהשוואה לרווח נקי של 1.96 שקלים. הכנסות החברה ירדו ברבעון בשיעור של 9.77% ועמדו על 1.59 מיליארד שקלים אל מול 1.761 מיליארד.

לעומת זאת, ההוצאות הגולמיות של פרטנר גדלו בתקופה זו ב-14.2% ל-1.28 מיליארד שקלים לעומת 1.12 מיליארד. הגידול בהוצאות הגולמיות והקיטון בהכנסות גרמו לירידה חדה, של 51.64%, ברווח הגולמי, שעמד על 310 מיליון שקלים בהשוואה ל-641 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-19.51% אל מול 36.4%.

פרטנר עברה מרווח להפסד גם בסעיף התפעולי. ברבעון המדווח היא רשמה הפסד תפעולי של 55 מיליון שקלים לעומת רווח תפעולי של 459 מיליון ברבעון המקביל ב-2010.

התוצאות של פרטנר לשנה כולה לא היו טובות אף הן. הכנסות החברה אמנם גדלו ב-2011 ב-6.85% לשבעה מיליארד שקלים בהשוואה ל-6.67 מיליארד ב-2010, אולם הרווח הנקי שלה צנח ב-64.36% ועמד על 443 מיליון שקלים אל מול 1.24 מיליארד.

גם בסעיפי הרווח האחרים רשמה פרטנר ירידות בולטות: הרווח התפעולי השנתי של החברה פחת ב-44.3% ל-1.04 מיליארד שקלים לעומת 1.86 מיליארד והרווח הגולמי ירד ב-21.74% ל-2.02 מיליון שקלים לעומת 2.58 מיליארד. הירידה ברווחיות נובעת מהעלייה הכללית בהוצאות ומההוצאות ושווי הערך המחודש של פרטנר בעקבות רכישת 012-סמייל.

דירקטוריון החברה אשרר את מדיניות הדיבידנד הנוכחית שלה גם ביחס ל-2012. על פי אותה מדיניות, ישולם דיבידנד בשיעור שלא יפחת מ-80% מהרווח הנקי השנתי.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, אמר בהתייחסו לתוצאות, כי "עיקר השינוי בהשוואה לתוצאות החזויות אותן פרסמנו בפברואר האחרון נובע מהשפעת ההפחתה בגין ירידת הערך הקשורה לרכישת 012-סמייל. להפחתה זו אין השפעה על האיתנות הפיננסית של החברה. המדדים העיקריים של החברה חזקים, עם EBITDA רבעוני בסך של 478 מיליון שקלים ותזרים מזומנים של 209 מיליון שקלים. הרווח הנקי לרבעון, בנטרול השפעת ההפחתה והוצאות מס חד פעמיות, הסתכם ב-135 מיליון שקלים".

זיו לייטמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר, אמר ש-"הגברת התחרות בשוק שירותי הקישוריות הבינלאומית ברבעון האחרון של 2011 הביאה לירידה חדה במחירי שירותי הקישוריות הבינלאומית. כמו כן, אנחנו מצפים להגברת התחרות בשוק ה-ISP הקמעונאי, שתביא לירידה במחירים ובנתח שוק. שני תחומים אלה היוו סממנים לצורך ביצוע בדיקת ירידת ערך לנכסים מסוימים של המגזר הקווי. בנוסף, הנהלת החברה ביצעה, כנדרש, בדיקה שנתית לירידת ערך מוניטין. כתוצאה מהבדיקות, ביצעה פרטנר הפחתה לנכסי המגזר הקווי, בסכום כולל של 322 מיליון שקלים. הפחתה זו הובילה את החברה לדווח על הפסד נקי של 188 מיליון שקלים ברבעון הרביעי ורווח נקי של 443 מיליון לשנת 2011 כולה".

הוא הוסיף, כי "דירקטוריון החברה החליט שלא לחלק דיבידנד נוסף בגין 2011, לאור ההפסד שנרשם ברבעון האחרון שלה ובהתחשב בעובדה שסך הדיבידנד שחולק בגין שנה זו מהווה כ- 80% מהרווח הנקי השנתי שנרשם בה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן

    גם אני נוטש את פרטנר בסוף החודש, בעיקר בגלל הניתוקים הרבים והעיסקה הטובה מאוד שהציעו לי סלקום

אירועים קרובים