ארצות הברית: הממשל הפדראלי יממן מחקר בתחום של שבבים מתקדמים

המכון האמריקני לתקינה וטכנולוגיה יממן מחקרים שיעסקו בשיטות חדשות שיסייעו להתגבר על המגבלות הקיימות של טכנולוגיית CMOS, שעלולות לעצור את פיתוח השבבים בעוד 10 או 15 שנים ● סכום המענק יעמוד על עד 2.6 מיליון דולרים בשנה

מרכז מו"פ של מוליכים למחצה במימון הממשל האמריקני.

הממשל הפדראלי של ארצות הברית יעניק סכום של עד 2.6 מיליון דולרים לשנה כמימון לפרויקטים מחקריים שיעסקו בדור הבא של שבבי המחשב. המענק יינתן לתקופה של עד חמש שנים, כאשר בשנת 2012 יעמוד סכום המענק על 2.6 מיליון דולרים ובכל אחת מארבע השנים הבאות הוא עשוי לעמוד על בין 2.4 ל-2.6 מיליון דולרים. המענק יינתן לכל גוף שיגיש הצעה שתתקבל, ולא רק לגוף אחד.

המכון הלאומי לתקינה וטכנולוגיה (NIST – ר"ת National Institute of Standards and Technology), יחידה של משרד המסחר האמריקני שבה קובעים תקנים טכנולוגיים עבור הממשל, מציע את המענק לגופים שיציגו רעיונות חדשים בתחום פיתוח השבבים, מעבר לטכנולוגיה הקיימת של CMOS (ר"ת complementary metal oxide semiconductor), שעלולה להגיע לקצה גבול היכולת בעוד 10 או 15 שנים – כך על פי מסמכי ההצעה שפורסמו באתר האינטרנט של NIST.

בעשור הקרוב ימוזערו הרכיבים עד לרמת האטום הבודד, ובטכנולוגיית CMOS יהיה קשה עוד לתת מענה לדרישות הנובעות מהגדלת הצפיפות של הרכיבים והצורך לצמצם את צריכת החשמל. משום כך מבקשים במכון NIST לעודד רעיונות חדשים בתחום של הננו-אלקטרוניקה, אשר יובילו לפיתוח טכנולוגיות מהדור שלאחר CMOS. בין השאר, מעוניינים במכון NIST לקבל רעיונות להתקנים חדשים בעלי צפיפות גבוהה, ארכיטקטורות חדשות של שבבים, שיטות תקשורת חדשות ומערכות שיהיו עמידות יותר בפני הפרעות ובעלות צריכת אנרגיה נמוכה יותר.

במכון מעריכים שהמענק יינתן לשותפויות שיוקמו בתעשיית השבבים ואשר עשויות לכלול גורמים מסחריים, גורמים מעולם האקדמיה, ארגונים שפועלים שלא למטרות רווח וגופי ממשל. הגופים המעוניינים במענק יכולים להגיש הצעות עד 16 באפריל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים